قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن تیزر جدید کمپانی تسلا: رونمایی احتمالی رودستر نسل جدید یا مدل اقتصادی ارزان‌قیمت؟ دموکرات‌های سنا: هوش مصنوعی باعث حذف میلیون‌ها شغل در آمریکا می‌شود بازی Ghost of Yotei، به صدر جدول فروش بریتانیا رسید پایان دوران صدای رباتیک | هوش مصنوعی صدای انسان را به‌طور واقعی تقلید می‌کند
سرخط خبرها

OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!

  • کد خبر: ۲۰۵۲۰۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!
OpenAI به طور علنی به شکایت کپی رایت نیویورک تایمز پاسخ داده و این پرونده را «بی ارزش» خوانده و گفته است که همچنان امیدوار است با این رسانه همکاری کند.

به گزارش شهرآرانیوز - OpenAI گفته این ادعا که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT، مطالب نیویورک تایمز را کلمه‌به‌کلمه بازتولید می‌کرده، با این استدلال که تایمز درخواست‌ها را دستکاری کرده بوده هماهنگی ندارد. این شرکت مدعی است که نیویورک تایمز «همه داستان را نمی‌گوید». OpenAI گفته: «مدل‌های ما معمولاً آن‌طور که نیویورک‌تایمز القا می‌کند رفتار نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که آن‌ها یا به مدل دستور داده‌اند که دوباره برگردد یا فقط چند مورد از تلاش‌های مدل را انتخاب کرده‌اند».

OpenAI ادعا می‌کند که تلاش کرده است از مدل‌های زبانی خود کم کند و تایمز از به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی از این بازتولید قبل از طرح شکایت خودداری کرده است. در این بیانیه آمده است: «به‌نظر می‌رسد که نمونه‌های تایمز از کپی کلمه‌به‌کلمه، مربوط به مقاله‌های قدیمی هستند که در چندین وب‌سایت دیگر منتشر شده‌اند». البته این شرکت اعتراف کرده که ویژگی ChatGPT به نام Browse را حذف کرده است. این ویژگی به طور ناخواسته محتوایی را تولید می‌کرد.

Openai همچنان بر این نظر همیشگی‌اش پافشاری کرده است که برای اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند مشکلات جدید را یاد بگیرند و حل کنند، نیاز دارند به «مجموعه عظیم دانش بشری» دسترسی داشته باشند. این شکرت مجدداً تأکید کرده که به حق قانونی مالکیت آثار احترام می‌گذارد و معتقد است آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های اینترنت تحت قوانین استفاده منصفانه قرار می‌گیرد؛ یعنی می‌توان از آن‌ها دوباره استفاده کرد. این شرکت اعلام کرده که مالکان وب‌سایت از آگوست ۲۰۲۳، تقریباً یک سال پس از راه‌اندازی ChatGPT، می‌توانستند از دسترسی خزنده‌های Openai به داده‌هایشان جلوگیری کنند.

این شرکت اخیراً استدلال مشابهی را در مجلس اعیان بریتانیا مطرح کرد و ادعا کرد که هیچ سیستم هوش مصنوعی، ازجمله ChatGPT، نمی‌تواند بدون دسترسی به محتوای دارای کپی رایت ساخته شود. در این بیانیه آمده است که ابزار‌های هوش مصنوعی باید آثار دارای کپی رایت را برای «نمایندگی کامل از تنوع و وسعت هوش و تجربه انسانی» ترکیب کنند.

اما OpenAI در پایان گفته همچنان امیدوار است بتواند به مذاکرات با تایمز برای رسیدن به یک توافق _ مشابه توافق با اکسل اسپرینگر و آسوشیتدپرس _ ادامه دهد: «ما به یک همکاری سازنده با نیویورک تایمز امیدواریم و به تاریخ طولانی این رسانه احترام می‌گذاریم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->