Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!

  • کد خبر: ۲۰۵۲۰۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!
OpenAI به طور علنی به شکایت کپی رایت نیویورک تایمز پاسخ داده و این پرونده را «بی ارزش» خوانده و گفته است که همچنان امیدوار است با این رسانه همکاری کند.

به گزارش شهرآرانیوز - OpenAI گفته این ادعا که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT، مطالب نیویورک تایمز را کلمه‌به‌کلمه بازتولید می‌کرده، با این استدلال که تایمز درخواست‌ها را دستکاری کرده بوده هماهنگی ندارد. این شرکت مدعی است که نیویورک تایمز «همه داستان را نمی‌گوید». OpenAI گفته: «مدل‌های ما معمولاً آن‌طور که نیویورک‌تایمز القا می‌کند رفتار نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که آن‌ها یا به مدل دستور داده‌اند که دوباره برگردد یا فقط چند مورد از تلاش‌های مدل را انتخاب کرده‌اند».

OpenAI ادعا می‌کند که تلاش کرده است از مدل‌های زبانی خود کم کند و تایمز از به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی از این بازتولید قبل از طرح شکایت خودداری کرده است. در این بیانیه آمده است: «به‌نظر می‌رسد که نمونه‌های تایمز از کپی کلمه‌به‌کلمه، مربوط به مقاله‌های قدیمی هستند که در چندین وب‌سایت دیگر منتشر شده‌اند». البته این شرکت اعتراف کرده که ویژگی ChatGPT به نام Browse را حذف کرده است. این ویژگی به طور ناخواسته محتوایی را تولید می‌کرد.

Openai همچنان بر این نظر همیشگی‌اش پافشاری کرده است که برای اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند مشکلات جدید را یاد بگیرند و حل کنند، نیاز دارند به «مجموعه عظیم دانش بشری» دسترسی داشته باشند. این شکرت مجدداً تأکید کرده که به حق قانونی مالکیت آثار احترام می‌گذارد و معتقد است آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های اینترنت تحت قوانین استفاده منصفانه قرار می‌گیرد؛ یعنی می‌توان از آن‌ها دوباره استفاده کرد. این شرکت اعلام کرده که مالکان وب‌سایت از آگوست ۲۰۲۳، تقریباً یک سال پس از راه‌اندازی ChatGPT، می‌توانستند از دسترسی خزنده‌های Openai به داده‌هایشان جلوگیری کنند.

این شرکت اخیراً استدلال مشابهی را در مجلس اعیان بریتانیا مطرح کرد و ادعا کرد که هیچ سیستم هوش مصنوعی، ازجمله ChatGPT، نمی‌تواند بدون دسترسی به محتوای دارای کپی رایت ساخته شود. در این بیانیه آمده است که ابزار‌های هوش مصنوعی باید آثار دارای کپی رایت را برای «نمایندگی کامل از تنوع و وسعت هوش و تجربه انسانی» ترکیب کنند.

اما OpenAI در پایان گفته همچنان امیدوار است بتواند به مذاکرات با تایمز برای رسیدن به یک توافق _ مشابه توافق با اکسل اسپرینگر و آسوشیتدپرس _ ادامه دهد: «ما به یک همکاری سازنده با نیویورک تایمز امیدواریم و به تاریخ طولانی این رسانه احترام می‌گذاریم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->