بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ ریواس؛ نوبرانه بهاری که می‌تواند مضر هم باشد!
سرخط خبرها

امدادرسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۲۵۰ هزار نفر در طی ۹ ماه

  • کد خبر: ۲۰۶۹۱۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
امدادرسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۲۵۰ هزار نفر در طی ۹ ماه
امدادگران جمعیت هلال احمر استان در ۹ ماه گذشته به ۲۵۰ هزار تن امدادرسانی کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز ۸۵ درصد از حوادث جاده‌ای استان در ورودی شرقی مشهد و در عوارضی باغچه رخ می‌دهد، این را آمار عملکرد جمعیت هلال احمر استان نشان می‌دهد. آماری که می‌گوید در ۹ ماه گذشته، تعداد کل حوادث جاده‌ای استان ۷۸۴ مورد بوده که ۶۷۰ مورد آن مربوط به عوارضی باغچه در محدوده ملک‌آباد است، به عبارتی می‌توان گفت که «باغچه پرحادثه».

همچنین امدادگران این جمعیت در ۲۷۶ روز گذشته به ۲۵۰ هزار نفر در جاده‌ها، کوهستان، افراد گرفتار میان سیلاب و زلزله‌زدگان امدادرسانی کرده‌اند. در این بین، رتبه‌های اول تا سوم استان را از نظر تعداد حوادث، شهرستان مشهد با ۱۷۲، سبزوار با ۱۲۶‌و تربت حیدریه با ۱۰۷‌مورد به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، بیشترین تلفات را در استان حوادث جاده‌ای به بار آورده است، با فاصله زیادی پس از آن، حوادث کوهستان رتبه دوم بیشترین تلفات را داشته است.

۴ جاده حادثه‌خیز

رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر در گفتگو با شهرآرا به چهار جاده حادثه‌خیز در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: محور‌های سبزوار به نیشابور، نیشابور به مشهد، پلیس‌راه باغچه و مشهد به قوچان، محور‌های حادثه‌خیز استان هستند. اما در این میان عوارضی باغچه در محدوده ملک‌آباد را باید پرحادثه‌ترین جاده استان دانست که هر دو مسیری که از نیشابور به ملک‌آباد می‌رسد، درگیر سوانح رانندگی زیادی می‌شود. یکی مسیر نیشابور به ملک‌آباد و دیگری گرماب تربت‌حیدریه به ملک‌آباد است.

علی نخ فروشان دلیل حوادث زیاد این محدوده را ناآشنابودن رانندگان با این جاده و داشتن پیچ‌های تند بیان می‌کند، به‌ویژه برای رانندگانی که از استان‌های دیگر وارد این جاده می‌شوند و ادامه می‌دهد: برای مقابله با حوادث این جاده نیاز به آرام‌سازی مسیر داریم، برای رفع خطر در این محور، باید دست‌انداز‌هایی جانمایی شود، زیرا این مسیر صاف و کفی است و سرعت خودرو‌ها در آن زیاد می‌شودو همین دست‌انداز‌ها شتاب خودرو‌ها را خواهد گرفت. این مسیر همچنین به نصب تابلو‌های هشدار و روشنایی در جاده نیاز دارد.

آرام‌سازی جاده میامی

پس از ملک‌آباد، محور سبزوار به نیشابور دیگر مسیر پرحادثه استان است. محوری که رانندگان باید از سمت شاهرود با گذراندن مسیری سیصد کیلومتری خود را به داورزن برسانند، آن هم در جاده‌ای که هیچ محل اسکانی برای استراحت رانندگان وجود ندارد و همین مسیر طولانی، رانندگان را خسته می‌کند و این موضوع تصادف به بار می‌آورد، نخ‌فروشان به این مطلب اشاره می‌کند و می‌گوید: این جاده، پیچ و خم‌هایی دارد که اگر فردی با آن آشنا نباشد، امکان برخورد با موانع کنار جاده وجود دارد.

جاده‌ای که در برخی مسیر‌ها خط‌کشی هم نشده است. این جاده در شب هم اصلا دید ندارد و پیچ‌های خطرناکش دلیل دیگری بر وقوع حادثه است. البته به گفته این مسئول در جمعیت هلال‌احمر استان، در مسیر میامی تا داورزن قرار است مکان‌هایی جانمایی شود تا رانندگان بتوانند در آنجا استراحت کنند.

محور واژگون

رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان دیگر محور حادثه‌خیز را بزرگراه قوچان به مشهد بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: بیشترین تصادفی که در این محور به وقوع می‌پیوندد، مربوط به واژگونی خودرو‌های سبک و سنگین است. اما مسیر حادثه‌خیز دیگر استان، جاده خواف به سمت سنگان است. جاده‌ای دوطرفه که محوری برای تردد خودرو‌های سنگین است. خودرو‌هایی که بار خود را از معدن جابه‌جا می‌کنند. اما از آنجا که در این مسیر خودرو‌های سواری نیز در کنار سنگین‌ها تردد می‌کنند، همین موضوع عاملی بر تصادف می‌شود.

این امدادگر هلال احمر اذعان می‌کند که حادثه‌های رانندگی از خستگی راننده و سرعت زیاد نشئت می‌گیرد، حوادثی که به‌طور معمول، زمان وقوعشان اول صبح و بعداز ظهر است.

۷۶ حادثه کوهستان

اما پس از حوادث جاده‌ای، حوادث کوهستان با ۷۶ مورد، پربسامدترین حوادث استان بوده است. حوادث مربوط به کوهستان شامل امدادرسانی به خودرو‌های سقوط کرده در دره و انتقال مجروحان به بیمارستان و نجات شهروندانی است که در پی کوهنوردی در کوهستان مفقود شده‌اند. نخ‌فروشان در این زمینه بیان می‌کند: نوزده مورد از حوادث کوهستان را گروه واکنش سریع جمعیت هلال احمر به سرانجام رسانده است. عملیات نجات مفقودان یا حادثه‌هایی که بیشتر در کوه‌های اطراف مشهد از جمله کلات و بینالود و چناران اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر، بیشتر حوادث کوهستان شامل افرادی است که برای تفریح راهی کوه می‌شوند، در حالی که به کوهستان آشنایی ندارند و سردرگم و مفقود می‌شوند و برایشان حادثه پیش می‌آید، اما سیزده حادثه کوهستان در مسیر‌های کوه بینالود به‌وقوع پیوسته است. قوچان، چناران و کاشمر نیز به دلیل کوه‌های بکری که دارد و منطقه کوهستانی وسیع، دیگر محدوده‌های حادثه‌خیز در استان بوده است.

۱۰ آب‌گرفتگی

حوادث مربوط به سیل و آب‌گرفتگی در استان با ۱۰ مورد، مربوط به دو ماه اول سال بوده است. این امدادرسان جمعیت هلال احمر در این زمینه می‌گوید: دو شهرستان بجستان و رشتخوار هر کدام با دو مورد آب‌گرفتکی و تربت حیدریه، کاشمر، مه‌ولات و شهرستان مشهد هر کدام با یک مورد، در ۹ ماه گذشته درگیر آب‌گرفتگی شده‌اند.

آن‌طور که نخ‌فروشان بیان می‌کند در ۹ ماهه ابتدایی امسال، چهارده مورد امدادرسانی مربوط به زلزله در آمار‌های جمعیت هلال‌احمر ثبت شده است که مربوط به زلزله‌های افغانستان بوده است. مواردی که منجر به ترک‌خوردگی دیوار‌های منازل و خانه‌های کاهگلی شده است. البته دو زلزله نیز در نیشابور به وقوع پیوسته که در روستا‌های این شهرستان خرابی‌هایی به بار آورده، اما تلفات جانی نداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->