​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
سرخط خبرها

دهقانی فیروزآبادی: ۳ هزار ردیف استخدامی برای نخبگان در نظر گرفته شد

  • کد خبر: ۲۰۸۰۴۸
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
دهقانی فیروزآبادی: ۳ هزار ردیف استخدامی برای نخبگان در نظر گرفته شد
معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، گفت: مجوز سه هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ شد و از شنبه در سامانه دانا بنیاد علمی نخبگان اعلام شد و تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور امروز (چهارشنبه بهمن ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: مجوز سه هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ شد و از شنبه در سامانه دانا بنیاد علمی نخبگان اعلام شد و تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: تا امروز از این آمار ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که بررسی شده و به زودی برای جایابی در دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه از توافقات انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد و تصریح کرد: جوانان استخدام شده که علاقه‌مند به تأثیرگذاری باشند، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان "اثربخشی" در حقوق آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که با توجه به اثربخشی در سازمان، به آن‌ها پرداخت خواهد شد تا جوانانی که جذب کار می‌شوند با انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه گفت: هوش مصنوعی خیلی شدیدتر از موج اقتصاد رقومی (دیجیتال) شغل‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و هیچ بعید نیست که حتی تا ۴۰ یا ۵۰ درصد از شغل‌ها را از بین ببرد. کمااینکه اقتصاد دیجیتال هم بسیاری از شغل‌ها را از بین برد و شغل‌های جدید ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی هم قطع به یقین چنین تأثیری خواهد داشت با این تفاوت که هم قدرت بیشتری دارد و هم در زمان کوتاه‌تری این کار را خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: جامعه هدف اقتصاد رقومی، شغل‌های سنتی بودند؛ اما جامعه هدف هوش مصنوعی شغل‌های حرفه‌ای‌تر خواهند بود. یعنی متخصصان بیشتر تحت تأثیر این فناوری قرار خواهند گرفت.

وی گفت: از طرفی فرصت‌های استثنایی که هوش مصنوعی به کشور خواهد داد، بسیار می‌تواند در افزایش بهره‌وری و جبران عقب‌ماندگی‌ها کمک کند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به بازدید سفیر عربستان از خانه علم و فناوری تصریح کرد: کشور‌های همسایه و کشور‌های عرب، در سال‌های اخیر علاقه‌مندی خوبی به حوزه علم و فناوری نشان داده‌اند.

وی یادآورشد: معتقدیم نباید در پاسخ به علاقه‌مندی‌های آن‌ها غیرفعالانه عمل کنیم بلکه باید سعی در گسترش ارتباطات خود داشته باشیم و همکاری‌های فناورانه تعریف کنیم، اینگونه طرفین می‌توانند منفعت ببرند و کار‌های بزرگتری انجام دهند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->