برخورد خودروی سواری با اسب در گناباد یک کشته داشت ماجراجویی جوان مسافربر سارقان عتیقه را لو داد حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود
سرخط خبرها
توصیه یک روان‌شناس خانواده به همسرانی که با اختلافات قبلی در خانه مانده‌اند

درد را به رنج تبدیل نکنید

  • کد خبر: ۲۱۰۰۵
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
درد را به رنج تبدیل نکنید
تکتم جاوید-یک روان‌شناس خانواده گفت: شبیه به فردی که در زندان انفرادی است و کاری نمی‌تواند برای آینده و آزادی خود بکند و بهتر است به گذارندن اوضاع کنونی به بهترین شکل ممکن فکر کند. پذیرش خود را بالاببرید و درد را به رنج تبدیل نکنید زیرا رنج مشکلی غیرانسانی، تحمل‌ناپذیر و تمام ناشدنی است.
دکتر زهره معینی با اشاره به اینکه همسران زیادی با اختلافات و درگیری با هم زندگی می‌کردند یا در آستانه طلاق بودند که پیشگیری از بیماری کرونا و در خانه ماندن باعث شده زیر سقفی بمانند که برایشان تحمل‌ناپذیر است، افزود: آن‌ها پیش از این هنگامی که اختلافی پیش می‌آمده یا از خانه بیرون می‌زدند یا سرشان را با دوستانشان گرم می‌کردند یا وقت زیادی را به مهمانی‌رفتن و مهمانی‌دادن می‌گذارندند و اکنون هیچکدام از این روش‌ها برای رهایی موقت یا سرپوش گذاشتن به مشکل دردسترس نیست. همه این عوامل آزاردهندگی گذارندن این روز‌ها را  بیشتر می‌کند.
وی با اعلام اینکه در این مدت کاری نمی‌توان برای حل اختلافات قبلی کرد، اما با کمک چندراه‌کار می‌توان از شدت برخورد‌ها و رویارویی‌های ناخوشایند در خانه کم کرد به ذکر چند پیشنهاد پرداخت.
 
 
ضلع سوم بسازید
این روان‌شناس با اشاره به اولین توصیه گفت: اغلب مشکلات هنگامی ایجاد می‌شود که همسران قصد انجام‌دادن کار مشترکی را در خانه داشته‌باشند و به دلیل اختلافات اغلب یا کار به اتمام نمی‌رسد یا با دلخوری فراوان خواهدبود. راه‌حل این است که به اصطلاح یک ضلع سوم بسازید. یعنی هرکدام به تنهایی خودتان را درگیر کار‌هایی در خانه بکنید که مشغولتان کند و ارتباطی با دیگری نداشته‌باشید. فرقی ندارد که کار‌های عقب‌افتاده منزل باشد یا مطالعه، آشپزی، کار‌های هنری، بازی با بچه‌ها و هرکاری که  اوقات خود را آن بگذارنید.
 
خودتان را نسبت به زمان و مکان آگاه نگه‌دارید
دکتر معینی یادآورشد: این یعنی ذهن‌آگاه باقی بمانید. بدانید که این روز‌ها شرایط ویژه‌ایی دارد و ذهن خود را درگیر نشخوار‌های فکری نکنید. از رفتار‌ها و گفتار‌های دیگری فاجعه‌سازی نکنید. به عنوان مثال فرد مقابل بی‌نظم بوده و این موضوع همیشه باعث بروز جروبحث بین آن‌ها می‌شده‌است این روز‌ها بیشتر آزاردهنده خواهدبود. درحالی که باید سعی کنید اتفاقات را در همان محدوده خودش تجربه کنید و ذهن خود را نسبت به شرایط سخت این روز‌ها آگاه نگه‌دارید.
 
توسل به معنویات به شما کمک می‌کند
وی راه دیگر را توسل به معنویات ذکرکرد و اظهارداشت: به این فکر کنید که شاید این روز‌ها شرایطی است که درحال امتحان صبر و تحمل شماست. توسل به معنویات و گذارندن اوقاتی از روز به آن می‌تواند قوت قلب شما را بیشتر کرده و صبرتان را بیشتر کند. بهتر است از زوایه معنوی به آن نگاه کنید. یعنی بیشتر درگیر خطر‌های این موقعیت باشید تا درگیر دعواها،  بحث‌ها و اینکه چرا در خانه مانده‌اید. زیرا استرس این درگیری‌ها بر روی سیستم ایمنی بدن شما هم تاثیر می‌گذارد.
 
پذیرش خود را بالا ببرید
این کارشناس  یادآورشد: از آنجایی که در شرایط کنونی کار دیگری از شما برنمی‌آید و باید در این موقعیت بمانید، سعی کنید پذیرش خود را بالا ببرید. مثل فردی که لباسش گلی وخیس شده و مجبور است تا خودش را به جایی برساند و آن را عوض کند این شرایط را تحمل کند. البته چنین شرایطی افرادی را بیشتر آزار می‌دهد که پیش از آن هم تحمل شرایط پرابهام و بلاتکلیفی برایشان سخت بوده‌است. برای همین دوست دارند زودتر وضعیت روشن شود و از آن خارج شوند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->