سرخط خبرها

شریک زندگی انعطاف‌پذیر، همراه روزهای قرنطینه/ ضرورت انجام تست‌های پیش از ازدواج

  • کد خبر: ۲۴۲۶۲
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
شریک زندگی انعطاف‌پذیر، همراه روزهای قرنطینه/ ضرورت انجام تست‌های پیش از ازدواج
مشاور خانواده گفت: اگر در مرحله انتخاب همسر هستید باید همه ویژگی‌های فرد مقابل را بسنجید تا چنانچه روزی مجبور به ماندن در خانه و قرنطینه شدید، ایام برایتان سخت نگذرد.

تکتم جاوید-رضا زیبایی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز  افزود: بسیاری از جوان‌ها در مرحله انتخاب همسر احساسی و عاطفی عمل کرده و تصور می‌کنند زندگی مشترک همیشه خوب و خوش خواهدماند و روزهای سخت  و همراهی طرف مقابل را در نظر نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: بهتر است به بهانه ویروس کرونا و قرنطینه این روزها و آمار اختلافات و درگیری‌های همسران در انتخاب همسر آینده خود با وسواس بیشتری عمل کنید و ببینید چقدر ملاک‌های فرد مناسب را دارد.

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی گفت: ویژگی‌های شخصیتی افراد در کیفیت زندگی مشترکشان موثر هستند. به عنوان مثال انعطاف‌پذیربودن یکی از خصوصیت‌های اخلاقی است که زندگی برای طرف مقابل را آسان می‌کند.

زیبایی افزود: خویشتن‌داری یا کنترل خشم، درک متقابل، عدم قضاوت کردن و مورادی از این دست را در گزینه مورد نظر برای ازدواج‌تان  پیدا کنید.

این کارشناس  به همه جوان‌های در آستانه ازدواج توصیه کرد حتما پیش از تصمیم‌‌گیری نهایی، به روان‌شناس مراجعه کرده و تست خودشناسی بدهند. وی افزود: حتی اگر تمایلی به حضور در جلسات مشاوره ندارید، انجام این تست هم برای شناخت دقیق‌تر ویژگی‌های فردی خودتان و هم شناخت طرف مقابل ضروری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->