بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت) نایب‌ رئیس مجلس: تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است | فقط روز‌های کاری تغییر کرده است با دستور ویژه رئیس‌جمهور، مشکل طلافروشان حل شد دیدار هیئت ارشد حماس با دبیرکل حزب الله لبنان زارع‌پور: ظرفیت شبکه ارتباطی کشور از ابتدای دولت ۹۰ درصد بیشتر شده است وحیدی: انتخابات در بالاترین سطح امنیت و سلامت برگزار شد | هر مأموری تخلف کند، با او برخورد می‌شود + فیلم وزیر نفت: عملیات سوخت‌گیری باید در جایگاه‌ها از ۹۰ تا ۹۵ درصد با کارت سوخت شخصی انجام شود
سرخط خبرها

حماس: آمریکا به حمایت خود از رژیم صهیونیستی پایان دهد

  • کد خبر: ۲۱۰۸۲۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
حماس: آمریکا به حمایت خود از رژیم صهیونیستی پایان دهد
یکی از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب از آمریکا خواست تا برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه از حمایت رژیم صهیونیستی دست بکشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسامه حمدان، گفت: جنگ (رژیم) اسرائیل ناتوانی جامعه بین‌المللی در توقف آن و استانداردهای دوگانه جامعه جهانی را آشکار کرد.

وی افزود: اوضاع انسانی یکصد و بیست و چهار روز پس از شروع تجاوز نظامی به غزه به دلیل بمباران بی رویه بدتر شده است و همه ساکنان نوار غزه نیاز فوری به دارو و غذا دارند.

عضو ارشد حماس گفت: ما نسبت به قتل عام مردم در بیمارستان الأمل و مجتمع پزشکی ناصر در جنوب غزه هشدار می‌دهیم و دولت آمریکا را مسئول انجام قتل عام اشغالگران می‌دانیم.

حمدان افزود: مواضع سران رژیم اشغالگر موید عزم آنها برای طولانی کردن تجاوز نظامی و گمراه کردن افکار عمومی صهیونیستی است.

وی همچنین در مورد پاسخ حماس به پیشنهاد توقف جنگ در غزه و آزادی اسرا نیز گفت: پاسخ مثبت ما به این پیشنهاد، بازسازی، رفع محاصره و آزادی اسرا را تضمین می‌کند.

این عضو ارشد حماس افزود: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که سیاست حمایت از اشغالگری که منطقه را به سمت شعله‌ور شدن سوق می‌دهد، متوقف کند.

حمدان در ادامه گفت: تنها نشانه ثبات در منطقه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است. کلید ثبات در منطقه، توقف تجاوز نظامی، پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی است.

وی افزود: هیأتی از رهبری حماس برای پیگیری پرونده پیشنهادی تحت نظارت مصر و قطر به قاهره می‌رود.

این عضو ارشد حماس در پایان گفت: آنچه در رسانه‌ها در مورد پاسخ رسمی ما به پیشنهاد مذکور منتشر شده تا حد زیادی درست است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->