سرخط خبرها
پیگیری مشکل مردمی محله هدایت

با متخلفان برخورد می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۱
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
با متخلفان برخورد می‌شود

نجمه موسوی‌زاده

در یک ماه اخیر پیامک‌های زیادی از اهالی محله هدایت دریافت کردیم که گلایه‌هایی درباره خدمات خودرویی خیابان هدایت 19 تا 27 داشتند، اینکه چرا این مشاغل، خیابان را قرق می‌کنند و آلودگی به وجود می‌آورند؟ بر اساس همین پیامک‌ها راهی این خیابان شدیم تا از نزدیک مشکل مردم را بررسی کنیم.

تمام این راسته خیابان مغازه‌های صافکاری، نقاشی، لوازم یدکی و ... وجود دارد و سر و صدای زیادی از هر مغازه به گوش می‌رسد اما همان ابتدای هدایت 19
اولین چیزی که به چشم می‌خورد؛ خودرو پرایدی است که به همه چیز شباهت دارد جز خودرو! ماشین آن‌قدر فرسوده است که زمانی که با هدایت شاگرد مغازه مکانیکی برای تعمیر می‌خواهد وارد مغازه شود، دود سیاهی از آن بلند می‌شود و تمام فضا را پر می‌کند.
همان‌طور که مغازه‌ها را با نگاه کردن بررسی می‌کنم خانمی که تعدادی نان به دست دارد از راه می‌رسد، جلو می‌روم و از او درباره سر و صدای این مغازه‌ها سؤال می‌کنم، جواب می‌دهد: حدود 5 سالی است که ساکن این محله هستم و خانه ما درست در پشت یکی از همین مغازه‌ها قرار دارد، همیشه برای خرید باید از مقابل همین تعمیرگاه‌های ماشین رفت و آمد کنم، فضای آلوده‌ای که بوی نامطبوع روغن سوخته
و ... را همراه خود دارد.
او می‌افزاید: آلودگی این قسمت به حدی زیاد است که در تمام طول روز جرئت باز کردن پنجره‌های خانه را ندارم و در بهار و تابستان همیشه در و پنجره خانه بسته است تا بو و دود وارد نشود، به غیر از این، آلودگی صوتی زیادی نیز دارند، بعضی اوقات از همان صبح زود سر و صدای تعمیر ماشین بلند می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: افزون بر این خودروهای زیادی برای تعمیر به این خیابان مراجعه می‌کنند و برخی از آن‌ها به هیچ عنوان قوانین رانندگی را رعایت نمی‌کنند به همین خاطر جرئت نمی‌کنم پسر کوچکم را به تنهایی به کوچه بفرستم چون همیشه ترس از این دارم که نکند حادثه‌ای برای او رخ دهد.
کمی جلوتر مرد جوانی در حال جابه‌جایی ماشین خود است، وقتی با او هم کلام می‌شویم، خود را ساکن همین محله معرفی می‌کند و می‌گوید: تعمیرگاه‌های ماشین چون به صورت سنتی کار می‌کنند بیشترین آلودگی صوتی و محیطی را به وجود می‌آورند اگر نگاهی به جلو در مغازه‌ها بیندازید در بیشتر مواقع پیاده‌‌رو را خودروهای در حال تعمیر سد کرده‌اند به طوری که اهالی باید برای عبور از حاشیه خیابان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بوی بنزین در این راسته بسیار به مشام می‌رسد و این دود و بنزین سلامت اهالی را به خطر می‌اندازد، بیان می‌کند: چندین مرتبه برای این موضوع اعتراض کرده‌ایم که مگر قرار نبوده مشاغل آلاینده و مزاحم از شهر خارج شوند پس چرا هیچ اقدامی برای آن تاکنون انجام نشده است؟!
او می‌افزاید: بعضی روزها که از محل کار بازمی‌گردم خودروها طوری در پیاده‌رو و حاشیه خیابان پارک شده‌اند که امکان بردن خودرو خودم به داخل پارکینگ وجود ندارد و بارها شده که به اجبار ماشینم را با مسافت زیاد و به دور از خانه پارک کنم.
مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در ارتباط با این مشکل مردمی اظهار کرد: مغازه‌های خودرویی محدوده هدایت 19 تا 27 در پروژه‌های سامان‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند و به محض اینکه این پروژه‌ها در سمت کلات و یا طرحچی آماده شود تمام این مغازه‌ها به این مجتمع‌ها نقل مکان می‌کنند.
محسن نعیمی مقدم ادامه داد: مغازه‌های این محدوده از خیابان هدایت متعهد شده‌اند که خودرویی را خارج از مغازه تعمیر نکنند و سد معبر برای اهالی به وجود نیاورند در همین راستا نیز شهرداری منطقه نظارت دارد تا در صورت تعمیر خودرو در پیاده‌رو مطابق تعهدی که وجود دارد، مغازه را پلمب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->