صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت
سرخط خبرها

مروری بر بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد

  • کد خبر: ۲۱۱۳۰۲
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
مروری بر بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد
بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۶ بهمن‌ماه با ۱۸ فیلم در سه سینمای هویزه، آفریقا و سیمرغ شروع به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره فیلم فجر مشهد در دو روز اول با این تعداد فیلم و سریال به کار خود ادامه داد، اما از روز سوم تعداد فیلم‌های جشنواره فجر به ۲۱ فیلم و تعداد سینما‌ها به ۹ سینما افزایش پیدا کرد.

در نخستین روز از برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، سینما هویزه، با اکران فیلم آغوش‌باز به کارگردانی بهروز شعیبی و با حضور جواد خواجوی، یکی از روز‌های شلوغ خود را در جشنواره سپری کرد.

سه سینما در این روز پذیرای مخاطبان فیلم‌های آبی روشن، تابستان همان سال، نبودنت و شور عاشقی بودند. در روز اول استقبال علاقه‌مندان به سینما نسبتا خوب بود.

اولین روز جشنواره که با شهادت امام موسی کاظم (ع) مصادف شد، برخی مخاطبان فیلم شور عاشقی را با چشمانی اشک‌بار راهی منزل کرد.  

در روز دوم همچنان سه سینمای آفریقا، هویزه و سیمرغ از مشتاقان سینما میزبانی می‌کردند. در این روز فیلم‌های شه‌سوار، نبودنت، دروغ‌های زیبا، بهشت تبهکاران، آپاراتچی و آغوش باز به نمایش درآورد.

از بین فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر مشهد دو فیلم شه‌سوار و آغوش باز با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد و توانست مخاطبان را راضی از سالن‌های سینما روانه کند. البته این فیلم‌ها منتقدان خود را نیز داشت. فیلم آپاراتچی هم از دید مخاطبان سینما فیلمی نسبتا خوب ارزیابی شد، اما نبودنت نتوانست چندان مخاطبان را راضی کند.  

در نخستین روز جشنواره حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص افزایش تعداد فیلم‌ها و سینما‌ها به مخاطبان نوید داد که این وعده در واپسین ساعات روز دوم جشنواره تحقق پیدا کرد.  

با اضافه شدن سینما‌های برفی، گلشن، پارک‌بازار، مهر کوهسنگی، ویلاژتوریست و اطلس و فیلم‌های دو روز دیرتر، معجزه پروین، دست ناپیدا، نپتون، صبح اعدام، ساعت جادویی، پرواز ۱۷۵، ملکه آلیشون و مجنون به جشنواره فیلم فجر، شاهد رونق بیشتر جشنواره در مشهد بودیم.  

در روز سوم نبودنت، معجزه پروین، قلب رقه، شکار حلزون، آغوش باز، آسمان غرب، نپتون، شه‌سوار، شور عاشقی، ظاهر، آپاراتچی و بهشت تبهکاران در ۹ سینمای مشهد اکران شد.  

در این روز با توجه به ژانر‌های مختلف فیلم‌های اکران شده، سینما‌ها شاهد حضور مخاطبان خاص خود بودند. در سومین روز جشنواره، اکران معجزه پروین و قلب رقه بار دیگر شاهد حضور مخاطبان روی صندلی‌های سینما بود.  

چهارمین روز جشنواره نیز با اکران فیلم‌های بهشت تبهکاران، دست ناپیدا، نپتون، آسمان غرب، رویاشهر، شه‌سوار، تابستان همان سال، احمد، مجنون، آبی روشن، آغوش باز، نبودنت و شکار حلزون به پایان رسید.

یکی از اتفاقات خوب در چهارمین روز جشنواره اکران انیمیشن رویاشهر بود که بالاخره پای مخاطبان کودک را به سینما باز کرد. یکی از اتفاقات عجیب نیز حذف دو روز دیرتر با وجود فروش بلیت بود که توضیحی در خصوص حذف این فیلم ارائه نشد.

در روز پنجم جشنواره فیلم فجر مشهد شه‌سوار، ساعت جادویی، پرواز ۱۷۵، صبح اعدام، پرویزخان، شمشیر و اندوه، مجنون، تابستان همان سال، بهشت تبهکاران، آپاراتچی، آغوش باز، نپتون، قلب رقه و آسمان غرب در ۹ سینمای مشهد اکران شد.

در اولین روز از اکران فیلم پرویزخان شور و هیجان دیگری به سینما‌ها تزریق شد و مخاطبان فوتبالی و غیر فوتبالی را به هیجان آورد. صدای دست و سوت مخاطبان در صحنه‌های بازی ایران و اردن فضای سینما را متفاوت کرد.  

فیلم‌های آغوش باز، آبی روشن، باغ کیانوش، تابستان همان سال، بهشت تبهکاران، نبودنت، آسمان غرب، ملکه آلیشون، قلب رقه، صبح اعدام، رویاشهر و پرویزخان در ششمین روز جشنواره در سینما‌های مشهد اکران شد.  

در این روز با وجود اکران فیلم تابستان همان سال در آخرین روز‌های جشنواره و چندین سانس اکران، اما همچنان سالن سینما مملو از جمعیت بود.  

آخرین روز جشنواره نیز پذیرای مخاطبان فیلم‌های ملکه آلیشون، بهشت تبهکاران، احمد، دروغ‌های زیبا، شه‌سوار، آپاراتچی، مجنون، آغوش باز، آسمان غرب، رویاشهر، معجزه پروین، شمشیر و اندوه و باغ کیانوش بود.  

جشنواره فجر مشهد در حالی به کار خود پایان داد که برخی فیلم‌ها سالن‌های سینما را پر کرد، اما برخی فیلم‌ها نتوانست حتی به صورت نسبی هم نظر مخاطبان را جذب کند. شاید حضور برخی فیلم‌های پرمخاطب در تهران می‌توانست مخاطبان بیشتری را به سینما‌های مشهد بکشاند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->