سرخط خبرها

روزانه بیش از ۵ هزار تماس بی‌مورد با اورژانس ۱۱۵ مشهد گرفته می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۲۳۵
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
روزانه بیش از ۵ هزار تماس بی‌مورد با اورژانس ۱۱۵ مشهد گرفته می‌شود
از زمان شیوع ویروس کرونا روزانه بیش از ۵ هزار تماس بی مورد با اورژانس ۱۱۵ گرفته می‌شود که روند ارائه خدمت به بیماران را با مشکلاتی همراه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رضا وفایی نژاد ، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تماس‌های مردمی به اورژانس‌های ۱۱۵، سه برابر افزایش یافته است که این موضوع موجب کندی روند ارائه خدمت به بیماران اورژانسی شده است، خاطر نشان کرد: پس از جایگزینی سامانه ۱۹۱ برای پاسخگویی مردمی به سوالات کرونا شرایط بهتر شد، اما باز هم متاسفانه شاهد تماس‌های بی مورد و نا مرتبط با اورژانس هستیم.

 

وی با بیان اینکه مردم به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا برای انجام ترزیقات و اقدامات سرپایی درخواست حضور نیرو‌های اورژانس را در منزل خود دارند، تصریح کرد: هرگونه تزریقی باید در درمانگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات درمانی زیر نظر پزشک انجام شود؛ بنابراین نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ نمی‌توانند چنین خدماتی ارائه دهند و در واقع این خدمات در حیطه وظایف آن‌ها نیست.

 

دکتر وفایی نژاد با اشاره به اینکه مشغول نگه داشتن خطوط ۱۱۵ باعث آسیب رساندن به بیماران قلبی وعروقی و افراد سانحه دیده و... می‌شود، گفت: نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ نمی‌توانند اقدام به انجام تست کرونا و یا اعزام بیمار مشکوک به کرونا از منزل به بیمارستان کنند، زیرا روند اعزام بیماران از مراکز درمانی، به بیمارستان‌ها است.

 

وی ادامه داد: بیمارانی که تب ساده، سرفه و ضعف وبی حالی دارند می‌توانند به صورت سرپایی درمان شوند بنابراین مردم نباید این تصور را داشته باشند که اگر به همراه اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان وارد شوند خدمات سریعتری دریافت می‌کنند.

 

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه درخواست‌های غیر منطقی مردم برای سایر بیماران نیازمند خدمات اورژانس، ایجاد خطر می‌کند، گفت: ارائه مشاوره تلفنی در خصوص بیماری کرونا نیز توسط اورژانس انجام نمی‌شود بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که برای دریافت مشاوره تلفنی بیماری کرونا نیز به اورژانس ۱۱۵ تماس نگیرند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->