سرخط خبرها

آن‌هایی که رای ندادن را انتخاب کردند هم مدیون انقلاب اسلامی‌اند!

  • کد خبر: ۲۱۴۱۲۳
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
آن‌هایی که رای ندادن را انتخاب کردند هم مدیون انقلاب اسلامی‌اند!
همین جمهوری اسلامی که امروز عده‌ای به هر دلیلی نمی‌خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند؛ این حق را به او داده است که بر مصوبات، طرح‌ها و لوایح آن در سال آینده اثر بگذارد.

بله درست خواندید؛ اگر امام از همان روز‌های اول بر حق مردم در انتخاب نوع نظام، قانون اساسی، نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهور و انتخاب خبرگان برای انتخاب رهبر تاکید نمی‌کردند و چون ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی از کوروش تا پهلوی، مردم را دارای حق تصمیم‌گیری نمی‌دانستند، آن موقع تا الان نمی‌توانستیم درباره‌ رای دادن یا رای ندادن صحبت کنیم!

اصلا صندوق رایی نبود که بخواهیم برای رفتن یا نرفتن پای آن بحث کنیم، ما تنها در بعد مشروطه کمی تجربه‌ انتخاب را داشتیم و آن هم نه برای تعیین نظام سیاسی یا حاکم کشور، بلکه نمایندگان مجلس.

در مشروطه‌ قاجار که نتیجه‌اش به توپ بستن مجلس شد توسط روس‌ها و در پهلوی هم کودتا علیه دکتر مصدق با حمایت آمریکا و انگلیس. در حقیقت سابقه‌ رای مردم برای ایرانیان برابری می‌کند با طول عمر جمهوری اسلامی.

همین جمهوری اسلامی که امروز عده‌ای به هر دلیلی نمی‌خواهند در انتخابات مجلس آن شرکت کنند؛ این حق را به او داده است که بر مصوبات، طرح‌ها و لوایح مجلس در سال آینده اثر بگذارد و البته جمهوری اسلامی به همان حقی که داده است احترام می‌گذارد، چه آن‌ها که رای دادند، چه رای سفید داده‌اند و چه رای نمی‌دهند که در بعضی از کشور‌ها همین رای دادن هم با ابزار‌های مختلفی اجبار شده است.

مدیون جمهوری اسلامی و خون شهدایش هستیم که این اختیار را در کنار بسیاری دیگر از برکاتش به ما داده است و امیدوارم اگر یک ایرانی هم تصمیم بر رای ندادن دارد، تصمیمش را با عقل و منطق ایرانی گرفته باشد و سود و زیانش را برای ایران در نظر گرفته باشد و نه در دستگاه محاسباتی دشمنان ایران در شرق و غرب عالم که سودش به جیب آن‌ها باشد و ضررش برای وطنش.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->