اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

درد‌هایی که درمان شد

  • کد خبر: ۲۱۴۹۵
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
درد‌هایی که درمان شد
گزارشی از مهم‌ترین بازخورد‌های گزارش‌های «تریبون شهر» در سالی که گذشت
در سالی که گذشت، تعداد زیادی گزارش مردمی از مسائل و مشکلات شهروندان در قالب‌های مختلف، در صفحه تریبون شهر منعکس شد. برای تهیه بیشتر این گزارش‌ها به محل زندگی مردم رفتیم، همراه شهروندان شدیم و کوچه به کوچه و خانه به خانه مشکلاتشان را رصد کردیم. در این بین حدود ۹۰ «تریبون مردمی» (گزارش‌های محلی درباره مسائل مختلف محله)، حدود ۳۰ «با اصناف» (بیان دغدغه‌های کارکنان مشاغل مختلف)، حدود ۱۰ «با مسئولان» (رویارویی مسئولان درجه یک ارگان‌ها با مردم برای شنیدن دغدغه‌های آنان) منعکس شد. گرچه فضای کافی برای درج همه بازخورد‌های گزارش‌های این صفحه نداریم، امروز خرسندیم که نتایج برخی از مهم‌ترین گزارش‌های منتشرشده از ابتدای سال را منعکس می‌کنیم که هر کدام درد بزرگی از مردم درمان کرده اند.

دعای اتوبوس ران‌ها
۱۶ شهریور ۹۸ گزارشی از دغدغه‌های تعدادی از اتوبوس ران‌های شرکت‌های خصوصی در صفحه تریبون شهر چاپ شد. در این گزارش، تعدادی از راننده‌های یک شرکت خصوصی از ترفند‌های مختلف شرکت برای سود بیشتر خودشان که در نهایت به ضرر راننده‌ها منجر می‌شد، گله داشتند. آن‌ها می‌گفتند باید هر روز با «من کارت» ویژه راننده کارت می‌کشیدند تا کسری مسافر را جبران کنند. آن‌ها در توضیح این مطلب می‌گفتند: شرکت برای آن‌ها تعیین کرده است که هر روز تعداد مشخصی مسافر سوار کنند و در صورتی که هر روز تعداد تراکنش‌های اتوبوس از تعداد تراکنش‌های تعیین شده کمتر باشد، باید خودشان کارت بکشند و جریمه بپردازند. آن‌ها پیش از آنکه حقوقشان را دریافت کنند، باید این جریمه‌ها را می‌پرداختند. پس از مطرح شدن این مسئله، مسئولان کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر و مدیران سازمان اتوبوس رانی مشهد تصمیم گرفتند مسئله را بررسی کنند. پس از چند روز متوجه شدیم با شرکت یادشده جلسه‌ای گذاشته اند و مقرر شده بود تا جریمه‌های دریافتی از راننده‌ها برگردانده شود و روال کار قانونی پیش برود. از آن روز تا کنون هر از چندگاهی یکی از راننده‌های اتوبوس با روزنامه شهرآرا تماس می‌گیرد و برای حل مشکلشان تشکر می‌کند. یکی از اتوبوس ران‌ها در پیامی به روزنامه نوشته بود: «خدا خیرتان بدهد که نان را به سفره ما برگرداندید.»
روزمزد بودن تعدادی از راننده‌های یک شرکت خصوصی دیگر، زیر نظر سازمان اتوبو س رانی مسئله دیگری بود که ۲۳ آذرماه در همین صفحه چاپ شد. این مسئله را نیز پیگیری کردیم و چند روز پس از انتشار متوجه شدیم مسئله این راننده‌ها نیز با شرکتشان تا حد زیادی برطرف شده است.

لبخند شیرین روی لب اهالی «شیرین»‌
نمی‌گوییم به محض چاپ گزارش ما مشکل بیست ساله شهرک شیرین برطرف شد. تقاضای احداث پل غیرهم سطح که مصلی را به شهرک شیرین وصل کند، سال‌ها مطرح بوده و چندین بار در رسانه‌ها منتشر شده است. نبود چنین امکانی سبب شده است اهالی شهرک شیرین از شهر جدا بیفتند و برای رسیدن به آن طرف صدمتری مسیر بسیار طولانی را بپیمایند. حالا خدا را شاکریم که پس از چندین بار مطرح شدن در رسانه‌ها و البته پس از چاپ اولین گزارش آن در صفحه تریبون شهر، سرانجام کلنگ احداث این پل به زمین خورد و لبخند بر لبان اهالی شهرک شیرین نشست. اکنون این پروژه در مراحل اولیه عمرانی قرار دارد و بر اساس وعده مسئولان در سال آینده کار آن به پایان می‌رسد.

درمان «درد کهنه نوده»
۲۹ آبان ماه گزارشی از حضور معتادان در محله نوده با عنوان «درد کهنه نوده» چاپ شد که در تماس با مسئولان متوجه شدیم این محل به احداث یک گرم خانه نیاز دارد. پس از پیگیری، این مسئله تحقق یافت. به گونه‌ای که ۵ بهمن ماه امسال خبر احداث یک گرم خانه جدید را در مشهد با عنوان «دل گرمی نوده با گرم خانه نو» چاپ کردیم که از احداث یک گرم خانه جدید در توس ۹۶ خبر می‌داد.

بهسازی پل عابر پیاده «خین عرب»
بهسازی پل عابر پیاده «خین عرب» از دیگر بازخورد‌های گزارش‌های مردمی در صفحه تریبون شهر است که خبر آن ۳۱ شهریور ۹۸ چاپ شد. این پل مشکلاتی داشت که استفاده از پل عابر پیاده را برای عابران دشوار و خطرآفرین کرده و آمار تصادف‌ها را بالا برده بود. پس از پیگیری‌های شهرآرا کارشناسانی به محل اعزام شدند و عملیات اجرایی لازم انجام شد.

احداث دوربرگردان برای رفع مشکل شهروندان
مهرماه بود که برای تهیه گزارشی از وضعیت بولوارکشاورز که نحوه اجرای طرح‌های بهسازی در آن موجب برخی نارضایتی‌ها شده بود، گزارشی تهیه کردیم. در این گزارش البته معاون اجرایی شهردار منطقه ۲ را نیز با خود همراه کردیم که در این بازدید مردم به بیان مسائلشان پرداختند. مهم‌ترین درخواست اهالی احداث دوربرگردانی در انتهای بولوار بود. در این گزارش وعده بررسی و حل مسئله را گرفتیم. الان نیز خرسندیم که مسئله حل شده است و اکنون احداث دوربرگردان و دوطرفه کردن خیابان کشاورز یک مراحل پایانی اجرای خود را می‌گذراند.

مسکنی برای درد ترافیک «صیاد»
ترافیک و شلوغی در بولوار صیاد شیرازی از مشکلاتی بود که با باریک‌تر شدن خیابان صیادشیرازی ۸ تشدید شد. وقتی گله از ترافیک و شلوغی سرسام آور در این خیابان ما را به محل کشاند، متوجه شدیم ورودی صیاد ۸ که در ابتدا فضایی باز داشته و اهالی خودرو‌های خود را در آنجا پارک می‌کردند، به وسیله مالک آن فضا دیوارکشی شده است. این مسئله خیابان را کم عرض و ترافیک را زیاد کرده بود. در آن گزارش اهالی از شهرداری خواسته بودند تا برای حل این مسئله تصمیمی بگیرد. در زمان درج گزارش نیز وعده بررسی راه حل‌های موجود داده شد و در نهایت این ترافیک شدید با یک طرفه شدن صیاد ۸ و هدایت ترافیک به کوچه‌های اطراف به نتیجه رسید.

بن بست «خاقانی» باز شد
۸ مرداد ۹۸ در پی گله اهالی بولوار «خاقانی» مبنی بر نیمه کاره رها شدن این بولوار و در نتیجه ایجاد مشکلاتی، چون نبود امنیت و نبود دسترسی مناسب به بولوار نماز، گزارشی با عنوان «بن بست خاقانی را باز کنید» در همین صفحه چاپ شد. در این گزارش مسئولان وعده بازگشایی این بولوار را در آینده‌ای نزدیک دادند و در نهایت این بولوار در آبان ماه امسال بازگشایی شد.

راه اندازی رمپ و آسانسور در ایستگاه «شهید کاوه»
بعد از افتتاح ایستگاه «شهید کاوه» در خط ۲ قطارشهری در ۱۳ مردادماه، برای بررسی وضعیت و درج نظر‌های شهروندان راهی این ایستگاه شدیم. بعد از شنیدن دغدغه‌های شهروندان مبنی بر نبود رمپ مناسب و آسانسور، موضوع را با مدیرعامل قطار شهری مشهد در میان گذاشتیم و وعده کیانوش کیامرز را برای راه اندازی آسانسور و رمپ با عنوان «ایستگاه شهید کاوه در انتظار رمپ و آسانسور» مطرح کردیم. پس از ۲ ماه از گذشت این وعده متوجه شدیم مسئله حل شده و اکنون این ایستگاه به رمپ و آسانسور مجهز شده است.

ایستگاه‌های بازیافت
بعد از پیام‌های مختلف شهروندان مبنی بر مشکلاتی از جمله خالی بودن غرفه‌ها و تحویل ندادن کارت‌های هدیه در ازای اقلام شهروندان در ایستگاه‌های بازیافت شهر، به تعدادی از این ایستگاه‌ها مراجعه کردیم و پس از آن مسائل مشاهده شده را به گوش مدیرعامل سازمان پسماند رساندیم. در همین گزارش که ۱۱ آذر ۹۸ با عنوان «ایستگاه‌های خالی بازیافت» چاپ شد، برای برطرف شدن مسائل ایستگاه‌های بازیافت وعده‌هایی داده شد و ایستگاه‌های بازیافت تا حدودی مجهز شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->