چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کوچه خاکی مجتمع لویزان در بلوار دلاوران مشهد در گیرودار طرح تفصیلی

  • کد خبر: ۲۱۵۹۶۲
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کوچه خاکی مجتمع لویزان در بلوار دلاوران مشهد در گیرودار طرح تفصیلی
معاون فنی اجرایی منطقه ۹ شهرداری مشهد گفت: تا زمان مشخص نشدن طرح تفصیلی برای این معبر، نمی‌توان کار مشخصی انجام داد.

به گزارش شهرآرانیوز در انتهای بلوار دلاوران، بیش از سیصد خانواده در یک مجتمع مسکونی ساکن هستند. مجتمعی که ورودی آن به مشکلی روزمره برای شهروندان تبدیل شده است. شهروندان این محدوده در پیامک‌های متعددی گلایه‌های خود را درباره غفلت مسئولان شهری از معضلات آن‌ها به صفحه صدای مردم مطرح کردند.

همین موضوع نیز سبب شد که در بازدید میدانی به خیابان دلاوران‌۶۳ برویم. ابتدای این خیابان بنا به گفته شهروندان، به دلایل مختلفی از جمله نبود تابلو‌های راهنما و وضعیت نامناسب آسفالت، به یکی از نقاط مخاطره‌آمیز محله تبدیل شده است. علاوه بر این، وجود کال در کنار این خیابان، در شرایط باران‌و‌برف، خطر احتمالی سقوط خودرو‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد که به‌وضوح نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

تردد در برف‌و‌باران امکان‌پذیر نیست

به آدرسی که ساکنان داده‌اند می‌رویم. نمای مجتمع بزرگ از فاصله دور مشخص است. شهروندان از کوچه کنار خسروی‌۷ در حال رفت‌و‌آمد هستند. کوچه خاکی است و هیچ نام‌و‌نشانی ندارد. خودرو‌ها نیز در کنار کانال آب پارک کرده‌اند، ولی یک حفاظ نرده‌ای در کنار کانال وجود دارد. با این حال وضعیت چندان ایمن نیست و نرده‌های موجود نمی‌تواند محافظ مناسبی باشد. نکته دیگر این است که در این محدوه و هنگام بارش برف‌و‌باران، پیاده امکان تردد وجود ندارد.

یکی از شهروندان از همان کوچه بدون تابلو در حال تردد است. از او درباره وضعیت این کوچه و مشکلات ساکنان محدوده می‌پرسیم. او می‌گوید: وضعیت اینجا واقعا نامناسب است. هیچ تابلو راهنما یا نشانه‌ای برای کوچه نیست. از طرف دیگر آسفالت خیابان اصلا مناسب نیست. هنگام باران‌و‌برف، این کوچه لغزنده می‌شود و به دلیل شیب زمین امکان سقوط خودرو‌ها به داخل کانال آب وجود دارد.

او در ادامه بیان می‌کند: ما بار‌ها به شهرداری منطقه‌۹ مراجعه کرده‌ایم تا فکر چاره‌ای برای این محدوده کنند، اما شهرداری هیچ توجهی به اینجا ندارد. متأسفانه کسی به مشکلات ما توجهی نمی‌کند.

در همان حال یکی دیگر از شهروندان ساکن در محله به گفت‌وگوی ما می‌پیوندد و از معضلات این کوچه و اهالی آن می‌گوید. صحبت ابتدایی او درباره توجه نکردن مسئولان است. او برای توضیحات بیشتر به پیگیری‌هایی که در این مدت انجام داده‌اند اشاره دارد و می‌گوید: ما فقط انتظار داریم که مسئولان شهری به مشکلات ما توجه کنند و اقدامات لازم را به منظور رفع مشکلات موجود انجام دهند.

دردسر‌های نبود تابلو

این شهروند در ادامه بیان می‌کند: این یک حق شهروندی است که به معضلات محله ما توجه و در راستای رفع آن اقدامات لازم انجام شود. ما چندین مرحله با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته‌ایم و مشکلات را گزارش داده‌ایم، اما تاکنون هیچ تغییری رخ نداده است. احتمالا نیاز است که فشار بیشتری به مسئولان وارد تا این مشکلات برطرف شود.

او ادامه می‌دهد: برای دریافت بسته‌های پستی به دلیل نبود تابلو سر‌کوچه، پستچی دچار سردرگمی می‌شود و به سختی آدرس منزل ما را پیدا می‌کند یا در هنگام بارش برف‌و‌باران که کوچه پر از تردد و پر از گل‌و‌لای می‌شود و امکان عبور و مرور نیست، مشکلات افزایش می‌یابد.

مشخص نیست مسیر سبز است یا معبر

به دنبال پیگیری مطالبات شهروندان، به سراغ معاون فنی اجرایی منطقه‌۹ شهرداری مشهد می‌رویم. علی خان‌محمدی در این باره توضیح می‌دهد: در طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد، این معبر به عنوان مسیر سبز در نظر گرفته شده است. در همین راستا این موضوع را چندین بار با مشاور طرح تفصیلی مطرح کردیم تا به عنوان معبر لحاظ شود.

معاون فنی اجرایی منطقه‌۹ شهرداری مشهد در ادامه بیان می‌کند: در این باره اگر این محدوده به عنوان معبر تصویب شود با مشارکت اهالی، آسفالت خواهد شد. او در ادامه این تأکید را دارد: هنوز مشخص نیست این کوچه معبر سواره‌رو یا مسیر سبز است. ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا کاربری معبر را برای ساکنان آن محدوده تصویب کنیم. همچنین ممکن است از کوچه خسروی‌۵ تردد صورت بگیرد. باید این تأکید را داشته باشیم که تا زمان مشخص نشدن طرح تفصیلی برای این معبر، نمی‌توان کار مشخصی انجام داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->