پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

کاهش چشم‌گیر فروش لوازم خانگی در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۶۳۶
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کاهش چشم‌گیر فروش لوازم خانگی در مشهد
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و پرهیز مردم از حضور در اجتماعات و کاهش ساعات فعالیت صنوف، فروش لوازم خانگی در این شهر طی اسفند ماه امسال نسبت به ماه قبل ۷۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا رزقیان مقدم افزود: شرکتهای بزرگ توزیع کننده کالاهای خانگی در کشور از ۲۰ اسفند ماه تعطیل کرده و هیچ کالای جدیدی به دست فروشندگان مشهد نرسیده است.

وی ادامه داد: از آنجا که کرونا ضربه بزرگی به بازار لوازم خانگی زده، بهتر است دولت تدبیری اتخاذ کند تا مساعدت لازم در وصول اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف انجام گیرد زیرا صنوف با شرایط کنونی قادر به پرداخت مالیات نیستند.

۷۰ درصد برندهای لوازم خانگی در بازار مشهد شناسه کالا دارند

بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور شناسایی و رهگیری کالاهای خارجی که با انجام تشریفات قانونی وارد کشور می ‌شوند و تشخیص آنها از کالاهای قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالای جعلی، تقلبی، غیربهداشتی و غیراستاندارد، ترخیص کالای تجاری منوط به ارائه گواهی‌ های دریافت شناسه کالا، شناسه رهگیری و ثبت این گواهی‌ها و شماره شناسه‌ها توسط گمرک است.

طبق این ماده قانونی، توزیع و فروش کالاهای وارداتی در بازار خرده فروشی منوط به نصب این ۲ شناسه است و در غیر این صورت کالاهای یاد شده قاچاق محسوب می‌ شوند. بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده، هشت قلم کالا از لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، اسپیلت، جاروبرقی و ماکروویو مشمول ثبت شناسه کالا هستند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ۷۰ درصد لوازم خانگی عرضه شده در بازار مشهد مشمول این طرح شده و شناسه کالا بر روی آنها نصب شده است.

رزقیان مقدم افزود: این اتحادیه اطلاع رسانی کامل و جامعی نسبت به الزام درج شناسه کالا بر روی هشت قلم از لوازم خانگی در نمایشگاه اخیر لوازم خانگی و در مجتمع های تجاری و سطح بازار داشته است.

وی ادامه داد: لوازم خانگی برندهای ساخت داخل مانند اسنوا، دوو، پاکشوما، زیرووات، کندوا، کندی، هیمالیا، الکترواستیل، مشهد دوام و ایران کارتوس از شناسه کالا برخوردار شدند اما لوازم خانگی با برند خارجی که قبلا توسط شرکت‌های عمده وارداتی وارد کشور شده و در معرض فروش قرار گرفته‌اند، قادر به دریافت شناسه کالا نیستند.

وی گفت: شرکتهای تولیدی ۲۱ برند لوازم خانگی در بازار مشهد از ایران رفته و به دلیل تحریم ها دیگر قادر به حضور مجدد در ایران و دریافت شناسه کالا نیستند، اما این کالاها دارای برگ سبز بوده و فاکتور معتبر دارند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: اگر این کالاها از مبادی قانونی وارد ایران شده باشند، لازم است لیست لازم را به اتحادیه ارایه دهند تا در سامانه مربوطه و اتاق اصناف مشهد ثبت و مجوز برای فروش آنها صادر شود.

وی ادامه داد: از آنجا که آخرین مهلت نصب شناسه کالا ۲۵ اسفند ماه بود، نامه‌ای از سوی این اتحادیه به اتاق اصناف ایران ارسال شده است که مهلت نصب شناسه کالا برای فروشندگان را پایان خرداد ماه قرار دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->