ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد

  • کد خبر: ۲۱۸۰۱۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد
سومین همایش باشگاه مدرسه ای به وسعت شهر با موضوع تربیت فرزند ویژه والدین مشهدی رقم خورد.

 به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در سومین همایش تربیت فرزند از سری همایش‌های باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر اظهارداشت: گاهی فکر می‌کنیم عرصه خدمات ما شاید همین زیرساخت‌ها و فضاهای ساختمانی باشد که احداث می‌شود مانند فرهنگسراها که در نقاط مختلف شهر وظیفه خدمت فرهنگی به مردم را بر عهده دارند.

یوسف اسماعیل زاده ادامه داد: یکی از موضوعات مغفول مانده این است که نباید خدمات را مختص به زیرساخت‌ها و فضاهای ساختمانی محدود کنیم اگر چه وجود این بخش بسیار مهم است .

 نگاه انسان محور سبب شکل گیری جامعه پویا می‌شود

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به کار ویژه باشگاه‌های مخاطب محور مختلف در شهرداری اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های اجتماعی مخاطب محور امروز به عنوان یک فضای خدمات رسانی مبتنی بر اقشار مختلف خاص در شهر خدمت رسانی می‌کنند.

به گفته وی، باشگاه‌ "باهم" یک باشگاه مخاطب محور در حوزه نرم‌افزاری برای زوجین است که شاید حلقه مفقوده خدمات دستگاه‌های فرهنگی باشد که موضوع تعارض زوجین را با نگاه ارتباطی مد نظر دارد.

اسماعیل‌زاده عنوان کرد:"باشگاه‌ صدای پای زندگی" مربوط به زنان باردار و کودکان زیر شش ماه، "باشگاه‌ کهکشان کودکی" برای تربیت کودکان ۲تا ۶ سال، "باشگاه‌ "جام" برای کودکان ۷تا ۹ سال، و باشگاه‌های "سراج" و "ملکه" برای دختران و پسران ۹ تا ۱۱ سال با دیدگاه آموزش محور در حال اجرا است.

به گفته وی "باشگاه‌ باما" در زمینه مهارت‌های ویژه نوجوانان خدمت رسانی می‌کند که پرمخاطب ترین باشگاه‌ است و بیش از ۱۵ هزار نفر نوجوان در آن شرکت دارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: اعضای نوجوان همین باشگاه‌ در میدان شهدا امر خدمت رسانی به زائران را در موکب ها را در ایام اربعین و شهادت امام رضا(ع) بر عهده داشتند که بسیار شایان توجه است.

 اسماعیل زاده تاکیدکرد: اگر قرار است جامعه ای ساخته شود به واسطه ارتباط با نگاه انسان محور میسر می‌شود نه صرفا با ایجاد فضای ساختمانی متفاوت؛ بلکه با توجه به نگاه‌های نرم افزاری و تربیتی که اولویت ویژه ای دارد .

اعتماد به دانش آموزان توانمندی آینده آنها را رقم می‌زند

مجتبی مدروانی، رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت: بسیار خرسندیم که در خدمت والدینی هستیم که دغدغه تربیت فرزندانشان برایشان اولویت دارد و برای این مهم وقت می‌گذارند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای ویژه‌ای که طی سال‌های اخیر در شهرداری مشهد به جد پیگیری شده و در حال انجام است، نگاه ویژه به مخاطبین است.

مدروانی ادامه داد: طرح باشگاه‌ مدرسه‌ای به وسعت شهر از جمله این طرح های ویژه است که در آن برنامه مشخصی برای مخاطبین دیده شده است.

رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: در برنامه مدرسه‌ای به وسعت شهر درصددیم بتوانیم تمام ظرفیت‌های شهر را در خدمت آموزش، پرورش و تربیت فرزندان قرار دهیم و در حال حاضر این فضا شکل گرفته است.

مدروانی تاکیدکرد: هدف ما بر این است که در این طرح به توانمندی فرزندان و دانش آموزان اعتماد کنیم‌ و با مسئولیت دهی و سپردن کارهای اجرایی به آنها توانمند شدن این قشر را رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری صفر تا صد این همایش توسط خود دانش آموزان، توجه به مهارت و اعتماد به این قشر را باعث بالندگی آنها در مسئولیت پذیری آینده قلمداد کرد.

رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به پیروزی انقلاب که با حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان شکل گرفت خاطرنشان کرد: این اعتماد به نسل جوان و نوجوان مقداری کمرنگ شده در حالی که نسل جوان سرآغاز انقلاب مهدی موعود (عج) هستند و باید به آنها اعتماد کرد.

مدروانی گفت: با میدان دادن به جوانان و نوجوانان باورپذیری در آنها شکل گرفته و با سپردن مسئولیت به این قشر شاهد شکوفایی این نسل در آینده خواهیم بود.

وی ابراز داشت: هر یک از والدین که درصدد دریافت آموزش‌های خاص تربیتی و آموزشی باشند می‌توانند با مراجعه به حوزه فرهنگی شهرداری از این امکان بهره مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->