ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد آغاز به کار کرد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۷۲۶۴
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
هم‌زمان با سومین شب ماه بهار قرآن و رحمت الهی، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با سومین شب از شب‌های ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و رحمت الهی، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه نمایشگاه، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، برگزاری این نمایشگاه را حاصل همراهی و همت موسسات قرآنی و فرهنگی مشهد دانست و از تلاش‌های آن‌ها در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.

وی افزود: بیش از ۴۷۰ غرفه در این نمایشگاه تشکیل شده است که در آن، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و با محوریت قرآن و عترت ارائه خواهد شد و به خصوص برای بخش کودک و نوجوان نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

اهتمام شهرداری مشهد به برگزاری برنامه‌های قرآنی

در ادامه این مراسم محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس نیز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه فرهنگ قرآن و عترت و اهتمام مدیریت شهری به این حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، موضوع استقبال از بهار را هم‌زمان با استقبال از بهار قرآن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه استقبال از بهار شهرداری حدود یک ماه برقرار است، افزود: تلاش بر آن بوده که برنامه‌های مناسبتی با محوریت ماه رمضان و عید نوروز، برای افزایش شادی و نشاط شهروندان ارائه شود.

قلندرشریف در ادامه گفت: در نیمه دوم ماه رمضان، نمایشگاه‌های قرآنی محلات در پارک‌های سطح شهر برگزار می‌شود. علاوه بر این، شاهد شاهد برگزاری جشنواره نسیم قرآنی در مساجد و پارک‌های سطح شهر خواهیم بود.

شهردار مشهد همچنین به برگزاری جشنواره نور در پارک کوهسنگی مشهد اشاره کرد و افزود: این جشنواره در وسععت ۶ هکتار با محوریت برنامه‌های ماه رمضان و با ۴۰ موضوع مختلف، از ۲۹ اسفندماه اغاز می‌شود.

وی به اجرای برنامه «نور و انوار ملکوتی» در مساجد منتخب حاشیه شهر نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع تلاش شده است در بهار طبیعت و بهار قرآن، ضمن نصب المان‌های گل در بیش از هزار نقطه و المان‌های فرهنگی با محوریت قرآن در بیش از ۳۵۰ نقطه شهر، محیط شهر را با فضایی بانشاط و صفای معنوی برای همه شهروندان فراهم کنیم.

دستگاه‌های ملی از فرصت‌های قرآنی استان خراسان رضوی حمایت کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم قرآن را اصلی‌ترین و بهترین نتیجه برای رسیدن به قله تمدن اسلامی دانست و گفت: در کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع) به عنوان برترین نماد هویتی استان از همراهی تشکل‌ها برای شکل‌گیری نمایشگاه قرآن و عترت قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: قرآن تنها نسخه‌ای است که بهترین تضمین و صیانت بخش برای همه مردم است و دستگاه‌های ملی برای استفاده از فرصت‌های قرآنی در استان خراسان رضوی باید اهتمام و حمایت لازم را داشته باشند.

همچنین در این مراسم از سامانه ختم قرآن به نیت ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی و تابلو سوره یاسین نیز رونمایی شد و از جمعی از خانواده‌های شهدا و چهره‌های قرآنی، تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->