نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد | وضعیت شهر مشهد در بودجه ۱۴۰۳ چگونه است؟ خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۹۰۶۵
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم
سومین دوره پویش «مشهد مهربان» با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سومین دوره پویش «مشهد مهربان» با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، امشب (۸ فروردین ماه) با اجرای مراسم سنتی گلریزان در گود زورخانه ورزش‌های باستانی مجموعه کارگران مشهد آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، ورزشکاران باستانی با توسل به اهلبیت (ع) به اجرای ورزش‌های باستانی پرداختند و پس از آن نیز بنا به یک سنت دیرین، مراسم گلریزان به نیت آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد برگزار شد.

هدف اصلی این پویش، همراه‌سازی مردم و فرهنگ‌سازی درسطح جامعه است

در این مراسم، «محمدرضا قلندر شریف» شهردار مشهد گفت: همت شورای اجتماعی محلات مشهد و همراهی استانداری خراسان رضوی، دادگستری استان و فرمانداری مشهد برای حمایت از این حرکت؛ بسیار قابل تقدیر است.

سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد

وی افزود: مدیریت شهری تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت شورای اجتماعی محلات؛ زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد را توسط خود مردم فراهم کند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: این پویش، یک بار قبل از آغاز سال تحصیلی به منظور تامین هزینه افرادی که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازمانده‌اند برگزار می‌شود؛ دومین پویش نیز مربوط به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است که از میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی افزود: در سال اول برگزاری این پویش، ۴ هزار نفر مشارکت کردند که این تعداد در سال گذشته به ۲۲ هزار نفر رسید و امیدواریم امسال تا ۱۰۰ هزارنفر را پای کار این پویش مردمی بیاوریم.

شهردار مشهد تاکید کرد: هدف اصلی این پویش، همراه‌سازی مردم و فرهنگ‌سازی درسطح جامعه است.

حجت الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی زیارت گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: مشاهده برخی از آمار و ارقام درباره مسائل و معضلات اجتماعی شهر، برای شورای اسلامی شهر مشهد موضوعی ناگوار بود و در شان این کلان شهر مذهبی نبور.
وی افزود: در تعامل با مجموعه مدیریت شهری و دعوت از نخبگان، تلاش کردیم این مشکلات را در شهر مشهد کاهش دهیم و به همین منظور باشگاه‌هایی برای انجام امور اجتماعی ایجاد شد که خروجی‌های مثبت فعالیت‌های این باشگاه‌ها بسیار قابل تقدیر است.

آزادی ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان خراسان رضوی

«جواد غفوریان طوسی» رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته با همت مردم و خیران، زمینه آزادی ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد با بدهکاری بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان فراهم شد.

سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۵۰ نفر از مجموع حدود ۷۲۰ زندانی جرائم غیرعمد که در استان‌های استان خراسان رضوی حضور دارند، واجد شرایط آزادی از زندان هستند که امیدواریم با کمک‌های مردمی، زمینه آزادی این افراد را فراهم آوریم.

پویش «مشهد مهربان» خدمت به محروم‌ترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه است

«سید امیر مرتضوی» معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به شهرآرانیوز گفت: این پویش، خدمت به محروم‌ترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه است که نیاز به دستگیری و کمک دارند.

وی افزود: شروع این پویش با میلاد امام حسن مجتبی کریم اهلبیت (ع) و ختم آن نیز با میلاد امام رضا (ع) در دهه کرامت است و همه ان با بخشش و مهربانی همراه است.

مرتضوی تاکید کرد: اینگونه اقدامات باید به صوررت مستمر انجام شود و تداوم داشته باشد. چون پایه آسیب‌های اجتماعی فقر و بیکاری است و برگزاری اینگونه اقدامات می‌تواند به بازگشت یک سرپرست به خانواده و همراهی با خانواده بسیار موثر باشد.

موضوع مهم، افزایش تعداد مشارک کنندگان در امور خیر و مسائل اجتماعی است

سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد

«مجید دبیریان» عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم به شهرآرانیوز گفت: این که شهرداری با همراهی شورای اجتماعی محلات به عنوان بازو‌های اجتماعی خود، میدان دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌شود، نشان از آن دارد که توجه به مسائل اجتماعی شهروندان از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد است.

وی افزود: انجام این موضوع مهم با اولویت مشارکت مردمی بسیار حائز اهمیت است. مسئله مهم در این موضوع، افزایش میزان مشارکت کنندگان و توجه همه شهروندان به اینگونه مسائل است.

اقدامات دیندارانه در کاهش جرم موثر است

«محسن داوری» معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد نیز در حاشیه ابن مراسم به شهرآرانیوز گفت: از جمله ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، دعا برای آزادی زندانیان است و برگزاری اینگونه پویش‌ها می‌تواند نقش بسیار موثری در آزادی زندانیانی که نقش زیادی هم در اتهام و جرم خود نداشته اند داشته باشد و باید این فرصت‌ها را غنیمت دانست.

وی تاکید کرد: اینگونه اقدامات دیندارانه می‌تواند در کاهش میزان جرم تاثیر داشته باشد و در موضوع ارتکاب به جرم و جنایت، بازدارنده باشد.

درباره پویش «مشهد مهربان»

به گفته «مهدی ابراهیمی» معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، سومین دوره پویش «مشهد مهربان» با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، با محوریت ۱۷۰ شورای اجتماعی محله مشهد مقدس، از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ۴۵ روز پس از آن اجرا می‌شود. این طرح با استفاده از ظرفیت مردم، نیکوکاران و خیران محلی، در راستای تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه با مشارکت آحاد مردم انجام می‌شود و شورا‌های اجتماعی محلات با برگزاری جلسات و دعوت از خیران و نیکوکاران، نسبت به اطلاع رسانی، تبیین ضرورت و اهمیت آزادسازی زندانیان، نقش تسهیلگری خود را ایفا نموده و در ادامه شماره کارت یا حساب حقوقی از یک مرکز نیکوکاری، خیریه یا مسجد محله را برای جمع آوری کمک‌های مردمی اعلام می‌کنند. پس از تجمیع مبالغ، معتمدان و رئیس شورای اجتماعی محله با مراجعه به ستاد دیه استان با اولویت زندانیان ساکن محله، زندانیان دارای همسر و فرزند، زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال و زندانیان خانم، نسبت به آزادی آنها اقدام و فیش واریزی را بین خیران و نیکوکاران منتشر می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->