به گزارش شهرآرانیوز، موسیالرضا حاجیبگلو امروز، ۱۸ فروردینماه، در مراسم تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری مشهد اظهار کرد: امروز در آغاز سال ۱۴۰۳ یکی از پروژههای مهم مدیریت شهری برای زائران و مجاوران، تست گرم قطار شهری از پایانه مسافربری تا میدان شهدا انجام میشود.
وی افزود: این خط برای جابهجایی زائران و مجاوران بسیار کلیدی و مهم است. این پایانه در مبدا ورودی شهر قرار دارد که هم میتواند برای جابهجایی مسافران به سمت حرم اهمیت داشته باشد، هم از این جابهجایی استفاده کنند و هم به زیارت مطلوب خود برسند. فاز یک تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید و رئیسجمهور برای مسافرگیری حضور خواهند داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از سیاستهای مدیریت شهری و شورای شهر در شورای ششم این است که کارهای زیرساختی در سطح شهر که در ادوار گذشته شروع شده را به اتمام برساند. حفاری تونل خط سه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تمام تونلها به اتمام میرسد.
حاجیبگلو ادامه داد: برای این کار منابع بسیار زبادی هزینه شده است. با توجه به اینکه شرایط اقتصادی خوبی بر کشور حاکم نیست و مبالغ بسیار زیادی نیاز است، تلاش کردیم در بودجه سالانه بسیاری از منابع و اوراق مشارکت را که میتوانیم از دولت دریافت کنیم تا خط سه و چهار را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه یکی از نکات اساسی و مهم امروز مشهد خطوط قطارشهری است، عنوان کرد: پیمانکار ما قرارگاه خاتم بوده که بسیار فعال است. اگر خدمات قرارگاه خاتم نبود شاهد همین تست گرم هم نبودیم. شاید ما در پرداخت منابع کوتاهی داشتیم اما پیمانکار ما به خاطر ندادن منابع کار را زمین نگذاشت. با شرکتهای دانشبنیان نیز همکاری کردند و تمام زیرساختها و حتی واگنها تولید داخل است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر خط سه و چهار را به اتمام برسانیم. پایانه مسافربری مبدا ورودی زائران است که میتواند دسترسی زائران به ایستگاه راهآهن و فرودگاه را تسهیل کند. با توسعه حملونقل عمومی که مقرر شد امسال در حوزه اتوبوسرانی ۵۰۰ دستگاه جدید را اضافه کنیم دنبال این هستیم هوای پاک را در مشهد داشته باشیم.
حاجیبگلو در خصوص تامین واگن گفت: هم در بودجه برای تامین واگن پیشبینیهایی داشتیم و هم با خود دولت رایزنی کردیم که از منابع ارزی برای خرید یا تولید واگن داخلی استفاده کنیم. تاثیرگذاری و ورودی مسافر اینجا بیشتر است.
در ادامه مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) اظهار کرد: شما در سفر قبلی خود در استانداری چند مورد را از شورا خواستید که همه انجام شد، ما نیز یک درخواست از شما داریم. ۱۲، ۱۳ پروژه بزرگ در سال ۱۴۰۳ در مشهد داریم اما به دلیل شرایط مالی شهرداری و با توجه به قانون درآمدهای پایدار و رکود در مسکن مجبور هستیم به سمت قرارگاه خاتم بیاییم.
وی اضافه کرد: درخواست داریم با شهرداری مشهد انعطاف بیشتری داشته باشید و پروژهها را منوط به پیشپرداخت نکنید. مطالعات این پروژهها انجام شده و کار اجرایی دارد، شهردار هم همت میکنند تا با این تلاشها مردم طعم خوب خدمت را بچشند. اگر قرارگاه خاتم اراده کند میتواند پروژهها را متوقف کند اما اعتقاد داریم اینگونه نیست. ما از تجمعاتی که مقابل شورا و شهرداری ایجاد میشود فراری هستیم و دنبال حاشیهها نیستم، میخواهیم برای پروژهها با قرارگاه قرارداد ببندیم تا در این زمینه عنایت ویژه داشته باشند.
موسیالرضا حاجیبگلو امروز، ۱۸ فروردینماه، در مراسم تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری مشهد اظهار کرد: امروز در آغاز سال ۱۴۰۳ یکی از پروژههای مهم مدیریت شهری برای زائران و مجاوران، تست گرم قطار شهری از پایانه مسافربری تا میدان شهدا انجام میشود.
وی افزود: این خط برای جابهجایی زائران و مجاوران بسیار کلیدی و مهم است. این پایانه در مبدا ورودی شهر قرار دارد که هم میتواند برای جابهجایی مسافران به سمت حرم اهمیت داشته باشد، هم از این جابهجایی استفاده کنند و هم به زیارت مطلوب خود برسند. فاز یک تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید و رئیسجمهور برای مسافرگیری حضور خواهند داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از سیاستهای مدیریت شهری و شورای شهر در شورای ششم این است که کارهای زیرساختی در سطح شهر که در ادوار گذشته شروع شده را به اتمام برساند. حفاری تونل خط سه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تمام تونلها به اتمام میرسد.
حاجیبگلو ادامه داد: برای این کار منابع بسیار زبادی هزینه شده است. با توجه به اینکه شرایط اقتصادی خوبی بر کشور حاکم نیست و مبالغ بسیار زیادی نیاز است، تلاش کردیم در بودجه سالانه بسیاری از منابع و اوراق مشارکت را که میتوانیم از دولت دریافت کنیم تا خط سه و چهار را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه یکی از نکات اساسی و مهم امروز مشهد خطوط قطارشهری است، عنوان کرد: پیمانکار ما قرارگاه خاتم بوده که بسیار فعال است. اگر خدمات قرارگاه خاتم نبود شاهد همین تست گرم هم نبودیم. شاید ما در پرداخت منابع کوتاهی داشتیم، اما پیمانکار ما به خاطر ندادن منابع کار را زمین نگذاشت. با شرکتهای دانشبنیان نیز همکاری کردند و تمام زیرساختها و حتی واگنها تولید داخل است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر خط سه و چهار را به اتمام برسانیم. پایانه مسافربری مبدا ورودی زائران است که میتواند دسترسی زائران به ایستگاه راهآهن و فرودگاه را تسهیل کند. با توسعه حملونقل عمومی که مقرر شد امسال در حوزه اتوبوسرانی ۵۰۰ دستگاه جدید را اضافه کنیم دنبال این هستیم هوای پاک را در مشهد داشته باشیم.
حاجیبگلو در خصوص تامین واگن گفت: هم در بودجه برای تامین واگن پیشبینیهایی داشتیم و هم با خود دولت رایزنی کردیم که از منابع ارزی برای خرید یا تولید واگن داخلی استفاده کنیم. تاثیرگذاری و ورودی مسافر اینجا بیشتر است.
در ادامه مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) اظهار کرد: شما در سفر قبلی خود در استانداری چند مورد را از شورا خواستید که همه انجام شد، ما نیز یک درخواست از شما داریم. ۱۲، ۱۳ پروژه بزرگ در سال ۱۴۰۳ در مشهد داریم، اما به دلیل شرایط مالی شهرداری و با توجه به قانون درآمدهای پایدار و رکود در مسکن مجبور هستیم به سمت قرارگاه خاتم بیاییم.
وی اضافه کرد: درخواست داریم با شهرداری مشهد انعطاف بیشتری داشته باشید و پروژهها را منوط به پیشپرداخت نکنید. مطالعات این پروژهها انجام شده و کار اجرایی دارد، شهردار هم همت میکنند تا با این تلاشها مردم طعم خوب خدمت را بچشند. اگر قرارگاه خاتم اراده کند میتواند پروژهها را متوقف کند، اما اعتقاد داریم اینگونه نیست. ما از تجمعاتی که مقابل شورا و شهرداری ایجاد میشود فراری هستیم و دنبال حاشیهها نیستم، میخواهیم برای پروژهها با قرارگاه قرارداد ببندیم تا در این زمینه عنایت ویژه داشته باشند.