«لالایی» عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد: تبادل اخبار میان ایران و عراق ضروری است ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

سجده‌های قدرت

  • کد خبر: ۲۲۰۶۵۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
سجده‌های قدرت
کاوه گلستان عکاس فقید و بزرگ ایرانی که همین چند روز پیش سالگرد فقدانش بود. در صحنه‌های ملتهب فراوانی از انقلاب تا جنگ حضور داشت و عاقبت در سلیمانیه عراق در جریان حمله آمریکا کشته شد.

کاوه گلستان عکاس فقید و بزرگ ایرانی که همین چند روز پیش سالگرد فقدانش بود. در صحنه‌های ملتهب فراوانی از انقلاب تا جنگ حضور داشت و عاقبت در سلیمانیه عراق در جریان حمله آمریکا کشته شد.

از او نقل قول مشهوری وجود دارد که می‌گوید: من می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش باشی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی مثل قاتل ها، اما نمی‌توانی جلو حقیقت را بگیری، هیچ کس نمی‌تواند. ماه رمضان به روز‌های پایانی خود نزدیک است و در حالی که مسلمانان در سرتاسر دنیا برای جشن عید فطر آماده می‌شوند، بخشی از مسلمانان در باریکه غزه متفاوت‌ترین ایام روزه داری و ماه رمضان خود را تجربه می‌کنند.

 گاه برخی تصاویر و عکس‌هایی از این گوشه جهان منتشر می‌شود که گویا از جهانی ابزورد و آخرالزمانی می‌آیند. از جغرافیایی که انگار منتسب و متعلق به این کره خاکی نیست. تصاویری که هرکدام می‌توانند روح هر بیننده که از وجدان بشری برخوردار است را خش بیندازد. عکس‌های منتشر شده از آخرین جمعه ماه رمضان از همان دست عکس‌هایی است که توان بی تفاوت بودن و گذر را از بیننده می‌گیرد.

طی حملات هولناک اسرائیل مسجد بزرگ و باشکوه الفاروق در شهر رفح به تلی از ویرانه‌های خشت و سیمان تبدیل شد، اما برگزاری نماز جمعه آخر ماه رمضان بازماندگان غزه در کنار و میانه این ویرانه‌ها قاب‌های ماندگاری برای وجدان خفته تاریخ خلق کرد. عکس عابد زاغوت عکاس خبرگزاری آنادولی از این اتفاق، آیرونی و تعارض درگیرانه عمیقی را برای مخاطب به همراه دارد.

از یک سو در نیمه کادر بقایای افتاده گلدسته‌ها و پیکره تخریب شده مسجد، طعم نگاه مخاطب را تلخ می‌کند و از یک سو در نیمه دیگر کادر جمعیت نمازگزار رو به معبود خویش سجده کرده و دست به تحقیر جهانی زده است که به وحشی‌ترین و ظالمانه‌ترین شکل ممکن در حال گرفتن زندگی و حق حیات یکایک آن‌ها ست. این تصویر نمایشی است از قدرت ایمان و همبستگی برای پرورش امید در دل تاریک‌ترین لحظات. همان سیلی محکم و همان حقیقتی که نمی‌توان کتمانش کرد یا جلودارش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->