۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز ۵۵۰ فروند هواپیما در کشور قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیش از ۸۰۰ تولیدکننده لبنیات حذف شده‌اند

  • کد خبر: ۲۲۰۸۷۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
بیش از ۸۰۰ تولیدکننده لبنیات حذف شده‌اند
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: متاسفانه افکار عمومی تغییر قیمت محصولات لبنی را برآمده از طمع تولیدکننده می‌دانند غافل از اینکه این سیاست‌های دولت است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌محمدرضا بنی‌‌‌‌طبا تصریح کرد: تولیدکنندگان محصولات لبنی بنا به درخواست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، ستاد تنظیم‌بازار و دیگر ارگان‌های نظارتی قیمت محصولات لبنی را در ماه رمضان افزایش ندادند؛ این در حالیست که الزام تولیدکنندگان به افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای سال‌۱۴۰۳ به افزایش هزینه‌های تولید در روزهای ماه رمضان انجامیده و افزایش حقوق و دستمزد به افزایش دیگر هزینه‌های تولید به دلیل تورم افزوده شده‌است. 

وی افزود: افزایش حقوق و دستمزد کارگران در شرایطی که تولیدکننده اجازه افزایش قیمت محصول خود را ندارد به‌معنای پرداخت یارانه از جیب تولیدکننده است.

بنی‌‌‌‌طبا خاطرنشان کرد: شعار سال، ‌جهش تولید است اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد ضربه‌زدن به تولید است. در این شرایط صنعت لبنیات از دولتمردان انتظار دارد ضوابطی که خود تصویب کرده را محترم بشمارند و به آنها عمل کنند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی باید هرچه زودتر نرخ خرید تضمینی شیرخام را اعلام کند تا براساس این نرخ به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی محصولات لبنی، نرخ دیگر فرآورده‌ها نیز تعیین شود اما با اینکه ماه نخست سال‌۱۴۰۳ رو به پایان است، هنوز هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته‌است. در سال‌گذشته میزان افزایش قیمت محصولات نهایی در ماه چهارم سال‌به تولیدکنندگان ابلاغ شد؛ درحالی‌که تولیدکننده از ماه نخست سال‌موظف است حقوق و دستمزد کارکنان را افزایش دهد. بنی‌‌‌‌طبا یادآوری کرد: متاسفانه افکار عمومی تغییر قیمت محصولات لبنی را برآمده از طمع تولیدکننده می‌داند غافل از اینکه این سیاست‌های دولت است که به افزایش هزینه‌های تولید و در ادامه گرانی محصول تمام‌‌‌‌شده می‌‌‌‌انجامد.

او تصریح کرد: در پی همین سیاستگذاری‌‌‌‌هاست که تعداد شرکت‌های لبنی ایران از بیش از هزار شرکت در دهه‌۸۰ به حدود ۲۰۰ شرکت افت کرده است. سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی درباره دلایل افزایش چندباره قیمت شماری از محصولات لبنی در سال‌گذشته گفت: قیمت‌گذاری شماری از محصولات صنعت لبنیات دستوری و شماری دیگر غیردستوری است. وی افزود: در سال‌گذشته اعلام شد که محصولات مشمول قیمت‌گذاری دستوری ۲۰‌درصد و دیگر محصولات ۳۰‌درصد افزایش قیمت داشته باشند و شرکت‌ها نیز این افزایش ۳۰‌درصدی را بسته به سیاست‌های بازاریابی خود یکباره یا چندباره اعمال کردند اما از محدوده تعیین‌‌‌‌شده تجاوز نداشتند.

او در پاسخ به اینکه باور عمومی این است که با کاهش مصرف لبنیات در ایران به دلیل کاهش قدرت خرید مردم این محصولات به بازارهای صادراتی جذب می‌شود و به ضرر تولیدکننده نمی‌‌‌‌انجامد، توضیح داد: لبنیات محصولی فسادپذیر است و صادرات آن به‌راحتی ممکن نیست؛ همچنین امکان تبدیل آن به محصولات صنایع تبدیلی هم به‌راحتی و برای همه واحدهای تولیدی امکان‌پذیر نیست. بنی‌‌‌‌طبا گفت: در حال‌حاضر حدود ۱۰۰‌هزار ‌تن شیرخشک انبارشده داریم و این نشان می‌دهد که صادرات محصولات صنایع تبدیلی هم آسان نیست، به‌ویژه که بازارهای صادراتی به‌شدت رقابتی هستند. سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نهایت تصریح کرد: کاهش سرانه مصرف لبنیات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم مشکل امروز صنعت لبنیات است و متولی حراست از قدرت خرید مردم هم تولیدکننده نیست؛ بلکه مجلس، دولت و وزارتخانه‌‌‌‌های رفاه و اقتصاد و بانک‌مرکزی هستند.
منبع: اکو ایران

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->