اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها
نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس در برنامه تلویزیونی «بهار فیروزه‌ای»:

دیپلماسی شهری می‌تواند به شکست ویروس کرونا کمک کند

  • کد خبر: ۲۲۱۱۶
  • ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
دیپلماسی شهری می‌تواند به شکست ویروس کرونا کمک کند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری میتوان ضمن جلب توجه مردم سایر کشورها، در جهت کاهش تحریم‌های ظالمانه وضع شده علیه ایران نیز گام برداشت.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده امشب و در برنامه تلویزیونی «بهار فیروزه‌ای» سیمای خراسان رضوی، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و میلاد امام‌حسین (ع)، اظهارکرد: امیدواریم این روز‌های سخت و آزمایش پیش‌آمده برای جهان بشریت به لطف خداوند و تدبیر مسئولان و همراهی مردم پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا تجربه‌ای می‌شود تا از دل مسائل و مشکلات، ایده‌های خلاقانه‌ای شاهد باشیم و اتفاقات خوبی از پس آن رخ بدهد، گفت: سالی توام با برکت، تندرستی و سرشار از شادی و نشاط را برای همگان آرزو دارم و امیدوارم همیشه لبخند بر چهره کودکان، نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف نقش بسته باشد.

موحدی‌زاده تاکید کرد: به لطف الهی و همراهی و همدلی مردم خوب و نجیبی که داریم از این بحران هم، چون سایر بحران‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، سربلند بیرون خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه از نخستین روز‌های اسفند و اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، اعضای شورای شهر مشهد جلسات مختلفی برگزار کردند و تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی برقرار کردیم، گفت: براساس بند‌های ۲ و ۱۸ ماده ۸۰ قانون شوراها، شورای شهر مسئول نظارت بر بهداشت شهرهاست و براساس همین رسالت، مصوبات حمایتی و پیشگیرانه خوبی را پشت سر گذاشتیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: روزانه بسیاری از معابر و اماکن شهری توسط نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی، نیرو‌های داوطلب، شورا‌های اجتماعی محلات و سمن‌ها و ... ضدعفونی می‌شوند و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.

موحدی‌زاده با بیان اینکه شهرداری مشهد یکی از قوی‌ترین سازمان‌های اجتماعی، یعنی شورا‌های اجتماعی محلات را در اختیار دارد که ۳۶۰ شورای محله، در تمامی مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد فعال هستند، گفت: این شورا‌ها در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد به توزیع پک‌های بهداشتی مشغولند و مواد غذایی نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود چراکه تاکید داریم همه باید در خانه بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی نیز تمامی بیلبورد‌های سطح شهر و فضای مجازی بسیج شده‌اند تا اطلاع‌رسانی عمومی خوبی انجام شود.

موحدی‌زاده گفت: یکی از علل موفقیت شهر مشهد در بین سایر کلانشهر‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این است که موفق شده‌ایم موضوع «در خانه بمانیم» را به گفتمان غالب تبدیل کنیم و اکثریت مردم نیز به آن پایبند هستند.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس اظهارکرد: متاسفانه در بازدید امروز که از بلوار وکیل آباد و دوراهی طرقبه-شاندیز داشتم، شرایط جالب نبود و شاهد ترافیک خودرو‌ها بودم؛ از مردم خواهش می‌کنیم تا بازهم همراهی کنند و با حضور در خانه هرچه زودتر زنجیره شیوع این ویروس را بشکنیم.

موحدی زاده گفت: اگر توصیه‌های ایمنی را نادیده بگیریم، اندک ظرفیت بیمارستان‌ها نیز تکمیل خواهند شد و نباید شیرینی کنار هم بودن را از اعضای خانواده خود بگیریم.

وی در ادامه با تشکر از نیروی انتظامی، پلیس راهور، صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی و تمام بخش‌های مختلفی که این روز‌ها به ایفای نقش پرداخته‌اند، تصریح کرد: در این روز‌ها باید قدردان تلاش‌های بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان خدوم فضای سبز و خدمات شهری باشیم که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا شهری زیبا و پاک را برای ما به ارمغان بیاورند.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس افزود: روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد تولید می‌شود که این عدد این روز‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ با تفکیک زباله از مبداء میتوان به سهم خود، یاری‌‎رسان پاکبانان شهر باشیم.

موحدی‌زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه کرونا درد مشترک همه مردم در کشور‌های مختلف است، گفت: جوامع بشری وقتی با خطری مشترک مواجه می‌شوند، اختلافات را کنار می‌گذارند چراکه حفظ جان انسان‌ها ارزش‌مندترین موضوع است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از دیپلماسی شهری در این روزها، اظهارکرد: شهردار مشهد نیز اخیرا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل متروپلیس، خواستار لغو تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا شد؛ امیدواریم در سال جدید بتوانیم با بهره‌گیری از دیپلماسی شهری از حمایت‌های مادی و معنوی نهاد مرتبط بهره ببریم.

موحدی‌زاده تاکید کرد: ویروس کرونا را نباید به مساله سیاسی و امنیتی تبدیل کرد و آنچه مهم است، دوراندیشی است؛ میتوان محبت مردم جهان نسبت به خود را جلب کنیم و از این طریق شاید بتوان ناعادلانه‌ترین تحریم‌هایی که علیه کشورمان وضع شده را بشکنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->