لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

بیش از ۴۵ درصد موارد مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر به بیماری‌های قلب و عروق مربوط می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۱۳۴۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
بیش از ۴۵ درصد موارد مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر به بیماری‌های قلب و عروق مربوط می‌شود + فیلم
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۴۵ درصد موارد مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر به بیماری‌های قلب و عروق مربوط می‌شود، بنابراین باید اهمیت دوچندانی به نقش پیشگیری در بیماری‌های قلب و عروق داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین فرشیدی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین آمار مرگ‌ومیر و از کارافتادگی ما به بیماری‌های قلب و عروق برمی‌گردد.

وی افزود: امروز بیش از ۴۵ درصد موارد مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر به بیماری‌های قلب و عروق مربوط می‌شود، بنابراین باید اهمیت دوچندانی به نقش پیشگیری در بیماری‌های قلب و عروق داشته باشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ پویش ملی سلامت را راه‌اندازی کردیم، عنوان کرد: این پویش به دو عامل خطر مهم فشار خون و دیابت توجه دارد. حاصل این پویش نشان داد ما در یک موضوع مشکل داریم و آن هم سواد سلامت و آگاهی نسبت به عوامل خطرآفرین است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که همه شاهد تنش‌آفرینی رژیم کودک‌کش اسرائیل در منطقه هستیم. این موضوع باعث می‌شود مناسبت‌های بین‌المللی ما نیز تحت تاثیر قرار گیرد، اما در این شرایط بزرگوارانی دعوت مشهدی‌ها را لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها وظیفه تولید علم را دارند، تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های علمی نیز باید در کنار دانشگاه‌ها باید مشکلات سلامت را حل کنند. شبکه‌های تحقیقاتی نیز باید در کنار هم برای مشکلات مردم راهکار پیدا کنند. بیش از ۲۰ استان ما در این همایش همکاری دارد. ما باید موسسات علمی را برای حل مشکلات سلامت مردم در کنار هم داشته باشیم.

فرشیدی گفت: مشهد از نظر سلامت بین‌المللی در کشور نقش پررنگی دارد و ما شاهد حضور مسافران خارجی زیادی در طی سال در مشهد هستیم که می‌توانند خدمات بین‌المللی را بهتر اجرا کنند. مشهد یکی از قطب‌های بسیار مهم پذیرش بیماری‌های بین‌المللی است که این همایش‌ها می‌توانند این بخش را تقویت کند.

کنگره قلب کاسپین نقطه شروع یک خیز علمی در حوزه قلب و عروق است

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین نقطه شروع بسیار خوبی برای یک خیز علمی در حوزه قلب و عروق در کشور است.

شقایق حق‌جو امروز، ۲۴ فروردین‌ماه، در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره فرصت بسیار بزرگی برای شبکه‌سازی بین متخصصان این حوزه است که می‌توانند تجارب خود را در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و حوزه‌های تشخیصی، درمانی و پیشگیرانه در سراسر دنیا با هم به اشتراک بگذارند تا ظرفیت جدیدی برای مدیریت بیماری‌های قلب و عروق در کشور، منطقه و جهان خلق شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلب و عروق در دنیا و کشور یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر هستند، عنوان کرد: این بیماری‌ها همیشه در رتبه اول یا دوم علت مرگ‌ومیر در جهان قرار دارند. بخش قابل توجهی با مداخلات مختلف داخلی و جراحی قابل پیشگیری است که می‌توانیم عمر مردم را ذخیره و از ناتوانی‌های متعاقب حمله‌های قلبی پیشگیری کنیم. امیدوارم این کنگره نقطه شروع بسیار خوبی برای یک خیز علمی در حوزه قلب و عروق در کشور باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری بیان کرد: مرد بودن یک عامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق و مرگ‌ومیر ناشی از آن است. اگر کسی در سن قبل از ۴۵ سالگی دچار اولین علامت قلب و عروقی شود می‌گوییم دچار بیماری زودرس قلب و عروق شده است. همه تلاش ما در نظام سلامت بر این است که این بیماری‌ها زودتر تشخیص و درمان شوند تا منجر به عواقب و عوارض انتهایی آن نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->