لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

حضور ۱۴ کشور در کنگره بیماری‌های قلبی کاسپین

  • کد خبر: ۲۲۱۳۶۰
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
حضور ۱۴ کشور در کنگره بیماری‌های قلبی کاسپین
رئیس انجمن قلب و عروق ایران از حضور ۱۴ کشور در کنگره بیماری‌های قلبی کاسپین خبر داد و گفت: در کنگره بیماری‌های قلبی کاسپین، بیش از ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریدون نوحی امروز، ۲۴ فروردین‌ماه، در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره پنجمین بار است که در مشهد برگزار می‌شود. این کنگره از بیمارستان رضوی شروع و چند دوره در این بیمارستان برگزار شد، اما بعد از افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها به دانشگاه منتقل شد که همچنان همراهی آستان قدس و بیمارستان رضوی را دارد.

وی بیان کرد: در کنگره امسال بیش از ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند. از ۱۴ کشور مهمان خارجی و سخنران داریم. ۳۰ سخنران از خارج از کشور شرکت کردند. بسیاری از افراد حاضر چهره‌های جهانی قلب و عروق هستند. این کنگره به صورت همزمان در کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌ها پخش می‌شود.

نوحی با بیان اینکه متاسفانه بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر بیماران هستند، عنوان کرد: این موضوع مربوط به کشور ما نیست، بلکه در دنیا اینگونه است. در کشور ما در راس تمام بیماری‌هایی که موجب مرگ‌ومیر می‌شوند، بیماری‌های قلب و عروق قرار دارند.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران افزود: درست است که بیماری‌های قلب و عروق به علل قلبی ایجاد می‌شوند، اما دلایل و فاکتور‌هایی نیز وجود دارد که اکثر این فاکتور‌ها قابل پیشگیری بوده و وزارت بهداشت نیز به این موضوع حساس شده است. در پویش سلامتی که سال گذشته انجام شد، بیش از ۴۰ میلیون نفر شرکت کردند. فشار خون بسیار مهم و ساده است؛ اگر مردم توجه داشته باشند و درمان را آغاز کنند، موثر خواهد بود. دیابت نیز این‌گونه است.

وی ادامه داد: تنها موردی که نمی‌توانیم در آن دخالت زیادی داشته باشیم، ژنتیک است. در این مورد باید از ابتدا متوجه باشیم اگر در خانواده‌‌ای، فردی دچار مرگ ناگهانی شده یا سکته قلبی کرده، حتما بچه‌ها سریع بررسی شوند تا دچار دیابت، چربی بالا و فشار خون نشوند و تحرک لازم را داشته باشند که بیماری را به تاخیر بیندازد.

نوحی با اشاره به اینکه شرایط رسیدگی به بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما بدون تردید در سطح جهان عالی است، تصریح کرد: هیچ کاری نیست در دنیا انجام شود که در کشور ما انجام نشود. در استان‌های مختلف شرایط رسیدگی به مردم و خدمت به بیماران قلبی و عروقی در سطح عالی قرار دارد، پزشکی کشور ما نیز در سطح منطقه بهترین است، اما باید تلاش کنیم این سطح را افزایش دهیم و حفظ کنیم.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران اضافه کرد: درست است که ارائه خدمات در بیماری‌های قلبی و عروقی کشور ما در سطح جهانی و بسیار عالی قرار دارد، اما تمام تلاش ما باید در پیشگیری از بیماری‌ها باشد. یک درصد از تولد‌های زنده ما بیماری‌های قلبی و عروقی مادرزادی دارند که در سطح عالی و تعداد زیادی نیز بدون نیاز به جراحی در کشور قابل درمان هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->