شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نشانه‌هایی که هنگام رانندگی باید آن را جدی گرفت

  • کد خبر: ۲۲۱۹۹۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
نشانه‌هایی که هنگام رانندگی باید آن را جدی گرفت
درباره مفهوم برخی نشانه‌ها در زمان رانندگی که باعث کاهش تصادفات می‌شود.

مترجم: عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست ساعت چند باشد، هوای گرم و آفتابی تابستان باشد یا یک روز سفیدپوش زمستانی و خیابان‌های مالامال از آب و برف. حتی شاید مهم نباشد که مرگ‌بارترین پاندمی قرن در تعقیب ما باشد، من در خیابان خواهم بود تا شما را به مقصد برسانم. گاهی سوار بر خودرو شخصی، گاهی اتوبوس و تاکسی و گاهی آمبولانس و دیگر خودرو‌های امدادی. من ساعات و روز‌های متمادی در خیابان‌های شلوغ و کوچه‌پس‌کوچه‌های خلوت شهر هستم تا با امنیت و آسایش به مقصد برسی، اما آرامش و اطمینان در این مسیر به رعایت و احتیاط دیگران نیز بستگی دارد. دیگران که به من هم راه بدهند، مانع مسیر من نشوند، به علائم هشداری توجه کنند و بالاخره مطیع قانون باشند. من یک راننده‌ام، لطفا به من کمک کنید تا همه با هم به مقصد برسیم.

رانندگی در شهر، چرا و چگونه؟

هرچند دانش و فناوری برای ایمنی رانندگان و عابران پیاده دستاورد‌های زیادی داشته است، اما دست‌کم به یک دلیل ساده روز‌به‌روز رانندگی در شهر‌ها سخت‌تر می‌شود، افزایش تعداد خودرو‌ها و به دنبال آن ترافیک، احتمال وقوع سوانح را افزایش داده است، اما با رعایت برخی نکات ساده می‌توان کار را هم برای فعالان این صنف و هم دیگر شهروندان که به صورت موقت پشت فرمان قرار می‌گیرند، آسان کرد.

برنامه‌ریزی مسیر

رانندگان حرفه‌ای وقتی می‌خواهند عازم مقصدی شوند، حتما پیش از حرکت، مسیر را بررسی می‌کنند تا کوتاه‌ترین و بهینه‌ترین راه را انتخاب کنند. استفاده از نرم‌افزار‌های مسیریاب یا مرور مسیر تردد با همسفران می‌تواند به شما کمک کند تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان، مجبور به تصمیمات لحظه‌ای مانند توقف برای بررسی مجدد مسیر یا تغییر ناگهانی مسیر برای دور زدن یا پیچیدن نشوید. برنامه‌ریزی برای سفر به شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر گم شدید، با خواندن تابلو‌های مسیر بتوانید دوباره در مسیر قرار بگیرید و با حرکات ناگهانی ایمنی دیگر رانندگان را به مخاطره نیندازید.

حرفه‌ای پارک کنید

وقتی برای توقف و پارک خودرو اقدام می‌کنید، رانندگان دیگر ممکن است منتظر و کلافه شوند. به‌ویژه در کلان‌شهر‌ها که با محدودیت فضای پارک و مقررات سخت‌گیرانه پیدا کردن همان جای پارک به یک چالش تبدیل شود. پس لطفا برای سهولت در این کار، شیوه پارک موازی را تمرین کنید. هنگام پارک موازی، از «روش S» استفاده کنید. 

در کنار ماشین جلویی یک نقطه خالی بکشید، سپس به عقب برگردید تا سپر عقب شما با سپر آن خودرو هماهنگ شود. فرمان را به شدت به سمت راست بچرخانید و با دنده عقب ادامه دهید تا زمانی که ماشین شما در زاویه ۴۵ درجه قرار گیرد. در نهایت، فرمان را صاف کرده و به سمت عقب برگردانید و در نقطه‌ای مناسب متوقف شوید.

احترام به بزرگ‌ترها، حتی پشت فرمان!

یکی از ویژگی‌های رانندگی در مناطق شهری، تنوع خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در آن است. وسایل نقلیه با اشکال و اندازه‌های مختلفی در تردد هستند که هرچند رانندگان خبره و توانمندی دارند، اما ویژگی‌های رانندگی یک اتوبوس یا کامیون با یک خودرو سواری بسیار متفاوت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که رانندگان خودرو‌های سواری هنگام مجاورت با خودرو‌های سنگین باید در نظر داشته باشند نظارت بر نقاط کور این خودروهاست. 

به طور کلی فرض را بر این بگذارید که همان‌گونه که شما نمی‌توانید راننده آن خودرو غول‌پیکر را ببینید، او نیز نمی‌تواند شما و خودرو شما را ببیند! بنابراین ضمن احتیاط جدی در حفظ فاصله با خودرو‌های سنگین، آینه‌های خود را به طور منظم بررسی کنید و قبل از تغییر خط یا انجام مانور، حتما از راهنما استفاده کنید. حفظ فاصله طولی نکته دیگری است که باید به‌ویژه در خصوص اتوبوس‌های شهری به خاطر داشته باشید. سیستم ترمز خودرو‌های سنگین مانند خودرو‌های سواری شاید سریع و در لحظه عمل نکند و رعایت نکردن فاصله می‌تواند حادثه‌آفرین باشد.

هوشیار باشید

در ازدحام و شلوغی کلان‌شهرها، راننده‌ها بیشترین بار روانی را به دوش می‌کشند. به ویژه اگر راهبر خودرو امدادی یا انتظامی باشند، علاوه بر هوشیاری و احتیاط مرسوم دیگر رانندگان، آنها باید به مأموریت و اهداف خود نیز مسلط باشند، اما شما راننده شخصی نیز می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، با هوشیاری بیشتری رانندگی کنید و مسیر را با دیگر رانندگان ایمن کنید. اولین اقدامی که باید برای افزایش هوشیاری انجام دهید، به حداقل رساندن عوامل حواس‌پرتی باشد. 

هنگام رانندگی تا می‌توانید عواملی مانند تلفن همراه، خوراکی‌ها و موسیقی با صدای بلند را به حداقل برسانید. همیشه روی معبر و محیط اطراف خود تمرکز کنید. نکته ساده دیگری که باید رعایت کنید، آمادگی برای رویداد‌های غیرمنتظره است. از ترمز ناگهانی خودرو مقابل گرفته تا تغییر مسیر ناگهانی، لغزیدن عابران پیاده در خیابان و موانع غیرمنتظره در مسیر را نیز گوشه ذهن داشته باشید. حفظ آرامش و آمادگی ذهنی می‌تواند به واکنش سریع و بهینه شما کمک کند تا از سوانح جلوگیری کنید و ترافیک را روان نگه دارید.

تسلط به مسیر

رانندگی همواره در مسیر مستقیم و یکسان انجام نمی‌شود. گاهی شما مجبور به ورود به یک میدان، تقاطع یا بزرگراه می‌شوید. برای تسلط به مسیر و انجام مانور‌های ایمن، در هنگام ورود به یک خیابان اصلی یا بزرگراه شلوغ به‌تدریج شتاب بگیرید تا تردد شما با سرعت ترافیک مطابقت داشته باشد. از افزایش ناگهانی سرعت پرهیز کنید، زیرا ممکن است رانندگان دیگر را غافل‌گیر کند و منجر به تصادف شود. 

همچنین در هنگام پیچیدن در تقاطع‌ها، از «قانون دو ثانیه» برای اندازه‌گیری فاصله بین ماشین خود و ترافیک روبه‌رو استفاده کنید. برای اطمینان از عبور ایمن، قبل از شروع نوبت، حداقل به مدت دو ثانیه فضای خالی صبر کنید. در دوربرگردان‌ها و میادین نیز حق تقدم با خودرو‌های داخل دایره مسیر است؛ بنابراین پیش از ورود به حلقه، از سرعت خود بکاهید و با استفاده از چراغ‌های راهنما برای نشان دادن خروجی مورد نظر خود استفاده کنید و در حین حرکت در دوربرگردان، سرعت ثابت خود را حفظ کنید.

آشتی با آینه‌ها

بسیاری از رانندگان در هنگام تردد تنها به مسیر روبه‌روی خود توجه دارند. در حالی که شما در بزرگراه یا معابر فرعی تنها نیستید و باید با استفاده از آینه‌ها از وضعیت اطراف خود نیز آگاه باشید، اما آینه‌ها علاوه بر کمک به افزایش میدان دید رانندگان، می‌توانند به آنها در هنگام توقف و پارک خودرو نیز کمک کنند. ابتدا، آینه‌های جانبی خود را طوری تنظیم کنید که دستگیره‌های در‌های شما تقریبا در لبه هر آینه قابل مشاهده باشد. در این حالت شما بهترین میدان دید را خواهید داشت. 

وقتی می‌خواهید پارک کنید، آینه جانبی خود را بررسی کنید. هنگامی که لبه پایینی آینه با لبه بالایی حاشیه خیابان منطبق شد، پدال ترمز را فشار دهید. در این حالت، فاصله دقیقا ۱۰ سانتی‌متر است. سوم، زمانی که به عقب می‌روید و وارد فضای پارک می‌شوید، فرمان را کاملا بچرخانید تا زمانی که بتوانید گوشه پارکینگ را ببینید. ماشین را به آرامی به سمت فضای پارک به عقب برانید، اما در هنگام خروج از پارکینگ نیز آینه‌های جانبی به کمک شما می‌آیند. 

وقتی آینه‌های جانبی با جلو خودرو کناری شما هماهنگ هستند، می‌توانید به آرامی در هر جهتی حرکت کنید. به عبارت دیگر، نیازی به گردش با دو یا سه فرمان نیست. برای استفاده از آینه عقب نیز می‌توانید آن را با یک خط فرضی به دو نیمه بالا و پایین تقسیم کنید. وقتی وسیله نقلیه پشت سر در نیمه نزدیک‌تر به پنجره ظاهر می‌شود، تغییر لاین یا دور زدن ایمن‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->