اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است
سرخط خبرها

سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد

  • کد خبر: ۲۲۲۲۶۰
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد
شرکت اماراتی که در زمینه هوش مصنوعی بسیار فعال است آن‌قدر توجه ردموندی‌ها را به خود جلب کرده که این غول آمریکایی فناوری حاضر به سرمایه‌گذاری کلان در آن شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مایکروسافت ۱.۵میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی G42 امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری می‌کند. طی این قرارداد، غول فناوری آمریکا یک کرسی در هیئت‌مدیره G42 خواهد داشت.

با این همکاری دوجانبه، G42 اپلیکیشن‌ها و خدمات هوش مصنوعی خود را روی پلتفرم محاسبات ابری مایکروسافت، یعنی Azure اجرا خواهد کرد تا بتواند هوش مصنوعی پیشرفته را به مشتریان جهانی و شرکت‌های بزرگ ارائه دهد.

برد اسمیت از مایکروسافت که در هیئت‌مدیره G42 حضور خواهد داشت، می‌گوید: ما فناوری برتر را با استاندارد‌های پیشرو جهانی برای توسعه هوش مصنوعی ایمن، قابل‌اعتماد و مسئولانه با هماهنگی نزدیک دولت‌های امارات متحده عربی و آمریکا ترکیب خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد

درواقع این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا زیرساخت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را به کشور‌های خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا بیاورند. این شراکت به‌دنبال مذاکرات پشت‌پرده بین دولت ایالات‌متحده و امارات انجام می‌شود که در آن G42 موافقت کرد که از همکاری با چین فاصله بگیرد و به شرکت‌های فناوری غربی و آمریکایی روی بیاورد. در این مدت، ایالات‌ متحده چهار شرکت چینی را که به‌دنبال خرید تراشه‌های هوش مصنوعی برای ارتش چین هستند به لیست سیاه صادراتی اضافه کرده است.

در این همکاری، مایکروسافت برخی از اپلیکیشن‌های کاربردی خود را در اختیار مراکز G42 قرار خواهد داد. این شرکت آمریکایی از این طریق می‌خواهد به مشتریانی در آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی دست پیدا کند. G42 در زمینه‌های مختلف مثل رایانش ابری، خودرو‌های بدون راننده، و هوش مصنوعی در منطقه پیشرو بوده است.

پیش‌ازاین، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، برای جذب سرمایه با امارات و G42 مذاکره کرده بود، اما وضعیت فعلی این مذاکرات مشخص نیست.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->