خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ سناریو کرونا پیش‌بینی جانباختگان کرونا در ایران + جدول

  • کد خبر: ۲۲۳۹۱
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۵ سناریو کرونا پیش‌بینی جانباختگان کرونا در ایران + جدول
ستاد ملی مبارزه با کرونا در معاونت علمی ریاست جمهوری چگونگی شیوع ویروس کرونا تا خرداد ماه را در پنج سناریو پیش‌بینی کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا در معاونت علمی ریاست جمهوری چگونگی شیوع ویروس کرونا در ایران را تا خرداد ماه در پنج سناریو مورد بررسی قرار داده است که هر کدام از این سناریو‌ها تعداد کشته‌شدگان را با اعداد متفاوتی تخمین می‌زند، اما آنچه در این پیش‌بینی‌ها قطعی است، درگیری جدی ایران با ویروس کرونا تا خرداد ماه است.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در صفحه شخصی خود این سناریو‌ها را بدین شرح بیان کرده است.

سناریوی اول: بدون هیچ مداخله‌ای از سوی دولت که می‌تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱۱ هزار نفر برسد.

سناریوی دوم: صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۳۳ هزار نفری را نشان می‌دهد.

سناریوی سوم: مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر است.

سناریوی چهارم: مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویداد‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به ۱۱ هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم: مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت‌تر مانند ممانعت از جابهجایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهر‌ها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می‌توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود ۷۷۰۰ نفر رساند.


منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->