دعا‌هایی که رهبر انقلاب در نماز بر پیکر شهیدان خدمت خواندند؟ پاسخ طحان نظیف به شائبه پایان مدت زمان ریاست مجلس ورود نخست‌وزیر ارمنستان به تهران+ فیلم جزئیات تشییع و تدفین پیکر نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی رهبر انقلاب: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم + فیلم نروژ رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناخت پیام تسلیت استاندار خراسان‌رضوی به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران اطلاعیه صادر کرد سفر مقامات جمهوری آذربایجان به تهران رسانه‌های عربی حیرت‌زده شدند | پوشش لحظه‌به‌لحظه مراسم تشییع شهدای خدمت در دولت سیزدهم اقتصاد ایران از بلاتکلیفی درآمد رهبر معظم انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش نماز اقامه کردند+ فیلم نخست وزیر عراق در رأس یک هیأت بلندپایه عازم تهران شد احتمال بازداشت نتانیاهو در نروژ هنیه: طوفان الاقصی قلب اسرائیل را هدف قرار داد + فیلم نخست‌وزیر پاکستان برای عرض تسلیت به ایران می‌آید نخستین جلسه هیات دولت به ریاست مخبر برگزار شد (۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | تا ساعاتی دیگر؛ رهبر انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه می‌کنند ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد
سرخط خبرها

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

  • کد خبر: ۲۲۴۰۵۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و گفت: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، آصف علی خان دُرانی طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی پیامد‌های ژئوپلیتیک بر پاکستان به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان بیشتر از جنگ با هند از مشکلات افغانستان آسیب دیده است.

وی با اشاره به نا امنی‌ها در مرز‌های مشترک پاکستان و افغانستان، تبعات خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان و افزایش تهدیدات تروریسم از خاک افغانستان علیه همسایگان افزود: بیش از ۸۰ هزار پاکستانی طی دو دهه گذشته در جنگ با تروریسم کشته شده اند و ما هنوز در حال شمارش کشته‌ها و مجروحان خود هستیم.

نماینده ویژه پاکستان افزود که پس از خروج نیرو‌های ناتو این امید وجود داشت که صلح در افغانستان باعث صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه مدت بود.

وی دوگانگی در سیاست آمریکا، رویکرد جانبدارانه آن در جنوب آسیا و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را یک چالش عمده برای پاکستان و دیپلماسی آن دانست و تاکید کرد: حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مناطق مرزی پاکستان ۶۵ درصد افزایش یافته در حالی که حملات انتحاری نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دوستان نزدیک و معتمد پاکستان هستند و ما قادر به تامین منافع متقابل از طریق مشارکت پایدار امنیتی و اقتصادی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تشدید حملات طالبان پاکستانی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان در حالی که از خاک افغانستان استفاده می‌کند، نگرانی جدی ما است و یکی دیگر از جنبه‌های نگران کننده، مشارکت اتباع افغانستانی در این حملات است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->