روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس

  • کد خبر: ۲۲۸۳۷۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
  • ۲
روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس
باران‌ رگباری که ۲۰ دقیقه بارید، اما اتفاقات جبران‌ناپذیر و مادام‌العمری را درپی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، «چه کسی فکر می‌کرد مشهد سیل بیاید؟» این جمله‌ای بود که بیشتر مردم به آن اشاره داشتند. باران‌های رگباری که در عرض ۲۰ دقیقه می‌بارد و سیلی را به وجود می‌آورد که خسارت و صدمات جبران‌ناپذیری را به‌همراه دارد.

اگرچه درمورد سیل روز گذشته (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، هشدار‌های بارندگی و طوفان و تگرگ داده شده بود، اما ما همیشه فکر می‌کنیم سیل برای همسایه است و در کمال ناباوری برخی نقاط مشهد به آب‌گرفتگی شدید و سیل دچار شد. سیل خیابان سپاه‌۶۹ واقع در منطقه سیدی مشهد از آن اتفاقاتی بود که متاسفانه در عرض ۱۰ دقیقه بسیاری از اندوخته‌های جانی و مالی مردم را با خود برد.

در گزارش تصویری شهرآرانیوز، به‌ چشم دیده می‌شد که غم و اندوه از در و دیوار برای اهالی آن منطقه می‌بارد؛ اهالی که به این موضوع اشاره دارند و درحالی‌که برخی از آن‌ها اجاره‌نشین هستند، یک‌دفعه تمام اندوخته آن‌ها در همه این سال‌ها از بین رفت.

چرا در خیابان سپاه‌۶۹؟

بر اساس مشاهده شهروندان ساکن در آن منطقه، بارش باران پس از رعدوبرق‌های فراوان شروع شد و در همان دقایق اولیه معابر دچار آب‌گرفتگی شدند، اما خسارت بارندگی به اینجا خلاصه نمی‌شود. جمع‌شدن آب در پشت دیوار حائل کوه و شکسته‌شدن آن، سیلی عظیم را در دقایق بعدی بارندگی جاری می‌کند.

بر اساس شواهد، خانه‌هایی که در طبقه همکف قرار داشتند به‌خاطر حجم عظیم سیل، به طور کامل زیر آب رفته و وسایل خانه‌ها از بین می‌روند.

«برادرم به من گفت اینجا خانه نخر، اینجا منطقه سیل‌خیزی است»؛ این جملات را یکی از خانم‌های ساکن در آن منطقه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت و یادآور شد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم سیلی اینجا اتفاق بیفتد و ما دچارش شویم. روز بسیار بدی بود و بدتر از آن، اینکه نمی‌توانستیم در آن شرایط به هم‌نوع و همسایه خودمان کمک کنیم. با ادامه‌دارشدن بارندگی‌ها و راه‌افتادن سیلاب در کوچه، خودم را سریع به طبقات بالا رساندم. سیل یک‌باره اتفاق افتاد و همه‌چیز را با خود برد.

نیرو‌های مردمی و خدمت‌رسان دولتی، پای کار

یکی از شهروندان می‌گوید: اگرچه غممان بعد از این اتفاق تلخ بزرگ است، کمک‌های مردمی، بسیج، آتش‌نشانی، نیرو‌های خدماتی شهرداری ، ارتش و سپاه از همان ساعت‌های اولیه حادثه برای ما دلگرمی بود و تا همین الان هم در محل حضور دارند و درحال تخلیه گل‌ولای از خانه‌های ما هستند؛ خدا خیرشان بدهد.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: نمی‌دانیم چقدر آسیب مالی دیدیم، اما آنچه مشهود است، اینکه دیگر هیچی نداریم؛ نه خانه‌ای که برای سکونت، امن باشد و نه وسایلی که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

امیدوارم که مسئولانی که امروز در این منطقه حضور یافتند، غم ما را فراموش نکنند و نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند.

حضور وزیر کشور در ساعات اولیه صبح

احمد وحیدی با حضور در این منطقه و بازدید از خانه‌های سیل‌زده اهالی، در جمع خبرنگاران گفت: خیابان سپاه منطقه سیدی مشهد جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود و جزئی از برنامه‌های ما بوده است که نوسازی و بازسازی آن را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این منطقه، سازه‌ها ناپایدار است و به‌هرحال به روش مهندسی ساخته نشده است. بارش باران برای کوچه‌های منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وحیدی ابراز تأسف کرد: در یکی از همین خانه‌ها، یک خانم مسن و دو کودک جان خود را از دست دادند.

وی افزود: اکنون همه دستگاه‌ها پای کار هستند. به شهروندانی که وسایل خانه‌هایشان آسیب دیده است، پس از ارزیابی، کمک خواهد شد.

در پایان، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، طی صحبتی کوتاه بیان کرد: در این نقطه (سیدی) مشکلاتی وجود دارد که نیرو‌های خدمات‌رسان همچنان در حال رسیدگی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ۷۰ واحد مسکونی در خیابان سپاه منطقه سیدی مشهد دچار خسارت سیلاب شده‌اند و هم‌اکنون امدادرسانی به ساکنان این منازل در حال انجام است. هم‌اکنون نیرو‌های امدادی در خیابان سپاه ۶۹ نیز در حال خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند. هنوز برآورد خسارت در این منطقه صورت نگرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
0
0
مسئولین به داد مردم عزیزمون برسید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
0
الان ی چیزی تو شهرداری مشهد باب شده که کمتر کسی متوجه میشه و اون اینه که شهرداری به جای پل زیر گذر میسازه ظاهراً خرجش کمتره ولی خیلی زود آبگرفتگی رخ میده...
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->