سرخط خبرها

جوانان؛ میدان‌داران گام دوم انقلاب

  • کد خبر: ۲۲۶۱۷
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
جوانان؛ میدان‌داران گام دوم انقلاب
لیدا ترک نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله کلاهدوز
مقام معظم رهبری به جوان‌گرایی در تمام عرصه‌ها تأکید دارند و استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان می‌دانند. همان‌طور که خاطرنشان کردند: «گروه‌های جوان مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چهارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند». در تمام انقلاب‌ها و نهضت‌ها جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند و در طول تاریخ بشریت جلودار مهم‌ترین اتفاقات سیاسی و اجتماعی جوانان بوده و جلوتر از دیگران در عرصه سازندگی فرهنگی حرکت کرده‌اند. در صدر اسلام نیز دشوارترین مأموریت‌ها از سوی پیامبر (ص) بر دوش جوانان سپرده می‌شد و حضرت به‌قدری به جوان‌گرایی اهمیت می‌دادند که گاهی سابقه‌داران به اعتراض می‌پرداختند.
حضرت علی‌اکبر (ع) دوران جوانی کوتاه خود را در متن حوادثی سپری کردند که هر یک از آن حوادث به نوبه خود در تاریخ اسلام ماندگار شدند. روز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) نیز روز جوان نامیده شده است.
حضرت علی‌اکبر (ع) شخصیتی است که امام‌حسین (ع) درباره ایشان جمله مشهوری دارند. آن حضرت خطاب به فرزند خود فرمودند: «تو شبیه‌ترین مردم از جهت خلقت، اخلاق و گفتار به رسولت هستی». البته شایان توجه است عاملی که ایشان را به این مقام رسانده، تربیت امام‌حسین (ع) بوده است. در واقع حضرت علی‌اکبر (ع) به تربیت امام زمانش دل داد و خود را تسلیم محض ایشان کرد. چه بسا فرزندانی از ائمه (ع) که مسیر انحراف پیمودند و به رشد کافی دست نیافتند؛ بنابراین مسئله اصلی درباره امام‌حسین (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) رابطه پدر و فرزندی نیست، بلکه ارزش‌هایی مانند اطاعت، تبعیت و تسلیم محض امام بودن است. حضرت علی‌اکبر (ع) در همراهی با کاروان امام‌حسین (ع) با بصیرت و در روز عاشورا با شجاعت عمل کردند.
امروزه نیازمند جوانانی همچون حضرت علی‌اکبر (ع) هستیم. جوان‌هایی آگاه، بصیر، نترس و شجاع مانند شهید فهمیده و شهید حججی که دشمنان را مأیوس کردند.
گام دوم انقلاب هشدار جدی برای مسئولان است، زیرا یکی از مسائلی که در ارتباط با جوانان با آن مواجه هستیم، معرفی الگو‌های اثرگذار در شخصیت آن‌هاست.
مسئولان شهر ما با همکاری مساجد می‌توانند کار‌های فرهنگی بسیاری انجام دهند، زیرا نقش و جایگاه مسجد در محقق‌شدن انقلاب اسلامی ایران و حفظ آن بر کسی مخفی نیست. مسجد به‌عنوان بهترین پایگاه انتقال مفاهیم بلند دینی و سازمان‌دهی گروه‌های مذهبی شناخته شده است و آنچه تاریخ به ما نشان می‌دهد، این است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) تبلیغ اسلام را از مسجد آغاز کردند و این نکته اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام را می‌رساند و اگر ما حضور پرشور جوانان را در تمام صحنه‌ها می‌بینیم، این کار الگوگیری از بسیج مساجد است. با شیوع بیماری کرونا نیرو‌های جوان مذهبی، انقلابی، بسیجی و جهادی مانند همیشه به میدان آمدند و گندزدایی محلات را به‌عهده گرفتند. این جوانان اثبات کردند در تمام مراحل زندگی به‌صورت عملی از حضرت علی‌اکبر (ص) تبعیت می‌کنند و خصوصیات اخلاقی و رفتاری این بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند. جوانان میدان‌داران گام دوم انقلاب هستند و بهتر است در تمام عرصه‌ها به آن‌ها اعتماد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->