سرخط خبرها
گزارشی از اقدامات شورای اجتماعی محله رسالت در روز‌های کرونایی

جهاد علیه ویروس منحوس

  • کد خبر: ۲۲۷۹۴
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
جهاد علیه ویروس منحوس
فرنود فغفور مغربی
خبرنگار شهر آرا محله
با شیوع ویروس کرونا در مشهد و دیگر استان‌های کشور، هشتکی با عنوان «ما_کرونا_را_شکست_می‌دهیم» به راه افتاد. بعضی به سراغ تولید ماسک رفتند، بعضی سفر و دیدوبازدید را تعطیل کردند و در خانه ماندند. در این میان بسیاری از گروه‌های جهادی پای کار آمدند و کوچه و خیابان و همه مکان‌های پرتردد را شبانه‌روزی ضدعفونی کردند تا زنجیره این ویروس قطع شود. شورای اجتماعی محله رسالت از آن دسته گروه‌های جهادی است که در این ایام سنگ تمام گذاشته و اقدامات خوبی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس برای اهالی محله انجام داده است. در ادامه با محمدرضایی، رئیس شورای اجتماعی این محله، به گفتگو نشستیم.

میهمان ناخوانده
محمدرضایی، نماینده کسبه و رئیس شورای اجتماعی محله رسالت است و اکنون در ایستگاه شماره ۴ سازمان آتش‌نشانی فعالیت دارد. او در ابتدای گفتگو به موضوع مبارزه با ویروس کرونا در محله پرداخت و گفت: میهمان ناخوانده‌ای به‌نام کرونا همه را غافل‌گیر کرد. با شیوع این ویروس همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا کرونا را شکست بدهند. شورای اجتماعی محله رسالت که در گذشته بیشتر بر روی آموزش و برنامه‌های فرهنگی تمرکز کرده بود، تغییر رویه داد و به پویش «ما کرونا را شکست می‌دهیم» پیوست. وی ادامه می‌دهد: در ابتدای کار به‌صورت خودجوش ضدعفونی محله را آغاز کردیم، اما در ادامه با همکاری سازمان آتش‌نشانی و اداره شورای اجتماعی محلات، گروه جهادی شورای محله رسالت انسجام بهتری گرفت و امکانات خوبی در اختیارمان قرار گرفت و توانستیم با کمک اهالی و افراد دغدغه‌مند که حدود ۳۰ نفر هستند، علاوه بر محله رسالت، دیگر محله‌های هم‌جوار، جایگاه سوخت، خیابان‌های پرتردد و مساجد را در ۱۵ مرحله ضدعفونی کنیم.
عضو شورای اجتماعی محله رسالت با اشاره به حضور بانوان محله در برنامه ضدعفونی بیان کرد: اهالی محله رسالت اتحاد و همدلی خوبی دارند. تعدادی از بانوان محله اعلام آمادگی کردند تا در برنامه ضدعفونی ما را یاری کنند. با برنامه‌ریزی، ضدعفونی مساجد را به بخش جهادگران خواهر سپردیم. آن‌ها در نوبت صبح با حضور در مساجدی که هنوز نماز جماعت برگزار می‌شود، اقدامات ضدعفونی را به‌صورت منظم انجام می‌دهند. رضایی در ادامه گفت: در این پویش گروه جهادی محله رسالت با توجه به گستردگی فعالیت به‌عنوان سرتیم منطقه ۳ از سوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد انتخاب شد که ۲۵ مسیر از منطقه را تاکنون گندزدایی و ضدعفونی کرده‌ایم.

جلو موازی‌کاری گرفته شد
رئیس شورای اجتماعی محله رسالت از حضور دیگر گروه‌های جهادی در محله قدردانی کرد و گفت: بچه‌های بسیجی و هیئتی امروز و در این شرایط بحرانی بیکار ننشسته‌اند و به‌صورت جدی محله را ضدعفونی می‌کنند. برای اینکه موازی‌کاری نشود و به‌عنوان مثال یک مکان را چند مرتبه ضدعفونی نکنیم، برای هر خیابان و مکان یک فرم نصب کرده‌ایم تا گروه‌های جهادی از آخرین مرحله ضدعفونی آنجا اطلاع پیدا کنند و با دقت بیشتری همه قسمت‌های شهر ضدعفونی شود. وی از شهروندان درخواست همکاری کرد و گفت: باید همه مردم باهم همدل باشند و به توصیه‌های پزشکان عمل کنند تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود و آمار مبتلایان کاسته شود. از شهروندانی هم که علاقه‌مند هستند در برنامه ضدعفونی معابر و اماکن ما را یاری کنند، دعوت می‌کنم با ما ارتباط بگیرند تا بتوانیم خدمات بیشتری در منطقه داشته باشیم.

پویشی برای حمایت نیازمندان
عضو شورای اجتماعی محله رسالت از اجرای پویش دیگری به‌نام «شب‌های سرد، دل‌های گرم، محله مهربان» در محله خبر داد و گفت: سال گذشته با آغاز فصل زمستان و برودت هوا این پویش را با کمک اعضای شورای اجتماعی محله به راه انداختیم. در گام اول این پویش از اهالی درخواست کردیم لوازم خانه دست‌دوم را که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنند، در اختیار ما بگذارند. استقبال خوبی شد. بعضی از اقلام اهدایی نیاز به تعمیر داشت که انجام شد و در ادامه در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دادیم. گام دوم این پویش شب چله اجرا شد و بسته‌های مواد غذایی و... را به خانواده‌های نیازمند اهدا کردیم. در گام سوم این پویش که هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا درحال برگزاری است، با گستردگی بیشتری در این مرحله، آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی در کنار ما هستند و ما تابه‌حال کارگران ساختمانی که اکنون به‌ناچار بیکار هستند و منبع درآمدی ندارند را شناسایی کرده‌ایم و بسته‌های مواد غذایی به آن‌ها داده‌ایم تا در کنار خانواده زندگی خوبی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->