کاهش ۷۰ درصدی تصادفات و تردد‌ها در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۷۷۴
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کاهش ۷۰ درصدی تصادفات و تردد‌ها در خراسان رضوی
رئیس پلیس راه خراسان رضوی از کاهش ۷۰ درصدی تصادفات و تردد‌های نوروزی و ثبت بیش از ۷ هزار تخلف به وسیله دوربین‌های کنترلی درجاده‌های استان خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: طرح نوروزی پلیس راه استان از روز بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تا پانزدهم فروردین در خراسان رضوی اجرا شد که باید به همکاران در پلیس راه استان عرض خداقوت داشته باشم.

او ادامه داد: با اجرای این طرح در تصادفات فوتی ۸۹ درصد و تعداد افراد فوت شده در تصادفات برون شهری استان ۹۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: از دیگر نتایج اجرای این طرح که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید برخودداری از سفر ها‌ی نوروزی اجرا شد که در تصافات جرحی ۶۰ رصد، در تعداد مجروحان ۶۵ درصد و در مجموع تصادفات ۷۰ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

امیدوار افزود: در اجرای این طرح همچنین مجموع تردد‌ها در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته و این رقم در وزرودی‌های مشهد کاهش ۵۳ درصدی و در خروجی‌های این کلان شهر کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به این مطلب که ۶/۷۸ درصد تردد‌های جاده‌ای مربوط به پلاک‌های خراسان رضوی بوده اند، تصریح کرد: در مجموع ۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ تردد در راه‌های استان ثبت شده که ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۳۰ تردد مربوط به پلاک‌های استانی بوده و از این تعداد ۹۳ درصد پلاک‌های مشهد بوده اند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تخلفات سرعتی ۱۸ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به خلوت شدن مسیر‌های جاده‌ای شاهد افزایش سرعت خودرو‌ها بوده ایم که متاسفانه از ابتدای اجرای این طرح در ۵ حادثه، به علت سرعت و واژگونی وسایل نقلیه، مرگ سرنشینان این خودروه رقم خورد.

امیدوار افزود: در ایام نوروز سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱ تخلف توسط دوربین‌های کنترلی جاده‌ای ثبت شد که در ایام نوروز امسال این رقم به ۷ هزار و ۳۶۸ تخلف رسید و یک دهم تردد‌ها جاده‌ای متخلف بوده اند.

او در خصوص اعمال قانون جریمه ۵۰۰ هزار تومانی نیز ادامه داد: در خراسان رضوی ۲ هزار و ۸۸۵ مورد اعمال قانون داشته ایم که ۲۵۰ خودرو در محل برای یک ماه توقیف به پارکینگ انتقال یافته اند و برای رانندگان دیگر خودرو‌های متخلف نیزپس از ثبت شکایت توقیف یک ماهه، پیامک ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان، گفت: در شرایط کنونی شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->