۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خودرو‌ی صفر، کلید معمای پیچیده

  • کد خبر: ۲۲۹۵۸
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
خودرو‌ی صفر، کلید معمای پیچیده
فردی که با سوءاستفاده از اعتماد صاحبکارش دست به سرقت میلیاردی زده بود دستگیر شد
محمدجواد ابوعطا - نه قفلی تخریب شده بود که نشان دهد سارقان به‌زور وارد منزل شده‌اند، نه در ۲ هفته اخیر، رفت‌وآمدی به خانه صورت گرفته بود. به هر حال، زن میان‌سال وقتی به سراغ گاوصندوق رفت، دید که سارقان کف آن را جارو کرده و هیچ چیزی به جا نگذاشته‌اند.
روز‌های آغازین سال، کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی خراسان رضوی در مشهد با معمایی روبه‌رو شده بودند که شبیه پرونده‌های پیشین نبود. کارآگاهان با توجه به سرقت یک میلیارد تومان طلا و جواهر و وجه نقد از گاوصندوق یک منزل مسکونی، به دستور سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، در محل حاضر شدند و تحقیقات را آغاز کردند.
مأموران در واکاوی‌هایشان متوجه شدند سارقان هیچ ردی از خود به جا نگذاشته‌اند و این احتمال وجود داشت که پای گروهی از سارقان حرفه‌ای در میان باشد.
بررسی گاوصندوق حتی با انگشت‌نگاری هم نتیجه‌ای نداشت و به‌جز اثر انگشت صاحب‌خانه، اثر دیگری وجود نداشت. این نشان می‌داد سارق یا سارقان آن‌قدر زمان داشته‌اند که حتی اثر انگشتشان را هم از روی بدنه گاوصندوق و دستگیره‌های در پاک کرده‌اند.
کلاف سردرگم این معما کارآگاهان را کمی گیج کرده بود تا اینکه چشم یکی از مأموران به تختی بیمارستانی در یکی از اتاق‌ها افتاد که مردی میان‌سال روی آن، میان ملافه‌های سفید خوابیده بود. وقتی موضوع را از صاحبخانه پرسیدند، او بیان کرد: «همسرم از مدت‌ها قبل بیمار است و زمین‌گیر شده است.»
موضوع زمانی برای کارآگاهان جالب شد که صاحب‌خانه در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد از زمان شیوع بیماری کرونا، فرزندان و اطرافیان آن‌ها به علت رعایت مسائل بهداشتی، دیگر به خانه‌شان رفت‌وآمد ندارند و کمی هم می‌ترسند؛ لذا برای انجام امور منزل و همچنین مراقبت از همسرش، ۲ کارگر خدماتی و یک پرستار استخدام کرده‌اند. مأموران مشکوک شدن به این افراد، بازجویی از کارگران خدماتی را آغاز کردند، ولی آن‌ها که نمی‌دانستند موضوع چیست، همه کار‌هایی که کرده بودند و آنچه می‌دانستند را اعلام کردند، اما گرهی از پرونده باز نکرد. تکرار این مرحله با پرستار هم به نتیجه‌ای نرسید. او اعلام کرد اقدامات پرستاری‌اش را زیر نظر صاحب‌خانه انجام می‌دهد.

کشف دسته‌کلید یدکی
کارآگاهان دوباره به خانه اول بازگشتند و دستشان از هیچ پر بود. آن‌ها در تحقیقات بعدی مسیر جدیدی را پی گرفتند. چون قفل گاوصندوق بدون خسارت باز شده بود، احتمال کلید یدکی یا سرقت دسته‌کلید صاحب‌خانه متصور بود.
صاحب‌خانه با نشان دادن کلیدهایش، اعلام کرد که حتی یک لحظه هم آن‌ها را از خودش دور نمی‌کند و مطمئنا سارقان در روز به این کار اقدام کرده‌اند، چون او خودش شب‌ها در منزل است. وقتی موضوع کلید یدکی مطرح شد، زن میان‌سال اعلام کرد: «گم کردن کلید برای من فوبیاست. همیشه از این موضوع وحشت دارم و می‌ترسم پشت در بمانم؛ لذا برای رفع آن، از همه کلید‌هایی که دارم، حتی کلید گاوصندوق، یک یدکی ساخته و همه را در اتاق همسرم مخفی کرده ام.» او پس از این اظهارات، دسته‌کلید یدکی را از اتاق برداشت و به مأموران نشان داد.

پیدا شدن سر و کله خودرو صفر در پرونده
با کشف جدید مأموران، پرستار به کانون توجه بازگشت. بررسی‌های بعدی نشان داد او هرروز به‌تن‌هایی با فرد بیماری که توانایی انجام خیلی از کار‌ها را ندارد مدت زیادی تنها می‌ماند، اما هیچ‌کدام از این‌ها نقش او را در این سرقت اثبات نمی‌کرد، تا اینکه مشخص شد او در روز‌های گذشته برای همسرش یک خودرو صفر خریده است. با توجه به گران شدن ناگهانی خودروها، کمی عجیب بود کسی که تنها با پرستاری از بیماران امرار معاش می‌کند بتواند یک خودرو صفر بخرد.
مأموران این بار با دست پر به سراغ پرستار رفتند. این فرد در بازجویی‌ها نتوانست دلیل موجهی برای خرید خودرو صفر در این وضعیت بیاورد. در ادامه نیز تجربه کارآگاهان پلیس آگاهی او را به تناقض‌گویی انداخت و بیش از این نتوانست در نقش پرستار مهربان ظاهر شود و سرقت از گاوصندوق را به گردن گرفت.
او در اعترافاتش گفت: «من روزانه ۱۲ ساعت در این منزل بودم. وقتی کارهایم تمام می‌شد، می‌توانستم آزادانه به هرکجای منزل که می‌خواستم بروم. از قبل می‌دانستم وضع مالی صاحب‌خانه خوب است و زمانی که گاوصندوق را در یکی از اتاق‌ها دیدم، وسوسه شدم در آن را باز کنم، اما کلیدش را نداشتم. یک روز که مشغول کار بودم، چشمم به دسته کلیدی افتاد که در گوشه‌ای از اتاق بیمار مخفی شده بود. کلید را برداشتم و به سراغ گاوصندوق رفتم. کلید آن هم درون دسته کلید بود؛ لذا در یک فرصت مناسب، نقشه‌ام را عملی کردم.»
سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، با اشاره به دستگیری متهم، اعلام کرد متهم به دادسرا معرفی و بنا به احکام قضایی صادرشده، روانه زندان شده است.
گزارش خطا
برچسب ها: سرقت پلیس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->