آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا کنون (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری بادیگارد سلبریتی‌ها پس از قتل و گروگانگیری در تهران بارش‌های اخیر کدام حوضه‌های آبریز کشور را بهره‌مند کرد پرداخت ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی مدرسه مسجدمحور؛ جوانه‌ای است بر درخت تنومند انقلاب اسلامی رونمایی از نمونه‌های ۹ گونه از خزندگان ایران اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم دعای عرفه در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار ندارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۷ خرداد ١۴٠٣) | بارش باران در مناطق غربی و شرقی استان فوت ۵ زائر ایرانی در ایام حج ۱۴۰۳ سال گذشته، همیاران صلح به ۴۰ هزار پرونده در مشهد رسیدگی کردند معاون زنان ریاست‌جمهوری از اجرای طرح «زنان برای زنان» خبر داد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی: تعیین مقصران سیلاب اخیر مشهد در حال رسیدگی است اعمال‌قانون ۲۰۱۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مجازات قصاص برای ۲ محافظ خصوصی به جرم قتل مرد معتاد در مشهد + عکس ارس، پلنگ باغ وحش مشهد پس از درمان دیده شد
سرخط خبرها

ماجرای توقف یک حکم اعدام توسط شهید رئیسی و توبیخ قاضی چه بود؟

  • کد خبر: ۲۲۹۹۰۲
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
ماجرای توقف یک حکم اعدام توسط شهید رئیسی و توبیخ قاضی چه بود؟
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم ضمن تشریح ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی، ماجرای صدور یک حکم اعدام، جلوگیری شهید رئیسی از اجرای این حکم و توبیخ قاضی صادر کننده حکم توسط ایشان را روایت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: این ضایعه اسفناک را به ملت شریف ایران، همکاران خود در دستگاه قضا و تمامی دلسوزان این نظام و انقلاب به ویژه مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی یکی از مدیران نمونه‌ای بود که در انقلاب درخشید، ادامه داد: ایشان بیش از ۴۰ در پست‌های مدیریتی کشور خدمت کرد و به یک مدیر پخته و ورزیده تبدیل شده بود؛ در تمامی بخش‌ها یک استعداد ویژه‌ای داشت که همه همکاران خود را در هر سمتی که بود، به حرکت وا می‌داشت و یک انقلابی را در حوزه مدیریتی خود ایجاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در تشریح ویژگی‌های خاص مرحوم آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های خاص آیت‌الله رئیسی اخلاص، خداترسی و پرکاری ایشان بود. زمانی که آیت‌الله رئیسی دادستان کل کشور بودند، من معاون اول ایشان بودم. در این دوره هم بنده ویژگی‌های خاص ایشان را شناختم و هم ایشان با کار عملی بنده آشنا شدند. البته پیش از این همکاری، روابط دوستانه‌ای داشتیم.

این مقام قضائی در ادامه افزود: گاهی ایشان در خصوص امور قضائی و پرونده‌های مهم قضائی از من مشورتی می‌گرفتند؛ در این امور احساس کردم که ایشان از صدور رأی‌ای که منجر به تضییع حق کسی شود، خیلی وحشت داشت و خدا ترس بود. 
وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در پرونده‌های مهم مشورت می‌کرد، تصریح کرد: ایشان سعی داشت که حکمی صادر شود که به حق و ادله باشد. یکی از خصوصیات دیگر ایشان، اخلاص بود؛ سعی می‌کرد برای خدا کار‌ها را انجام دهد و به دنبال ظاهرسازی نبود و نمی‌خواست نشان دهد چه کار‌هایی انجام می‌دهد و چه ساعاتی مشغول به کار است.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در بیان و تشریح سومین خصوصیت مرحوم آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: سومین خصوصیت ایشان پرکاری بود، اما نمی‌توانست این خصوصیت را مخفی کند. اخلاص و خداترسی را می‌توان مخفی کرد، اما پرکاری را نمی‌توان مخفی کرد. آیت‌الله رئیسی شب و روز نمی‌شناخت و روز‌هایی که من در خدمت ایشان بودم، از پرکاری ایشان ما هم چاره‌ای جز همراهی و هم‌پایی با ایشان را نداشتیم.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی هدفی را که در نظر می‌گرفت، سعی داشت که به آن هدف دست پیدا کند و آن اقدام نیمه‌کاره باقی نماند و در این مسیر تمام تلاش خود را انجام می‌داد که کار را به نتیحه برساند و ظاهرسازی نمی‌کرد و می‌خواست خدمتی را به این نظام و کشور انجام دهد.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم گفت: ایشان سعی می‌کرد درون قوه قضائیه را از هرگونه فسادی پاک کند به همین جهت در برخورد با کسانی که در دستگاه قضا خدایی نکرده با فساد مالی و یا اخلاقی مبتلا می‌شدند، هیچ ملاحظه‌ای نداشت و سعی داشت که این افراد را در اسرع وقت از دستگاه زدوده شوند.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به رویکرد فسادستیزی آیت‌الله رئیسی کفت: ایشان نظرشان این بود که به شدت با افراد آلوده برخورد شود و دستگاه قضا از هر گونه فسادی پاک شود و اکنون نیز ادامه دارد، اما از زمان ایشان شدت گرفت.

وی ادامه داد: پس از دستگاه قضا، در دستگاه‌های اجرایی نیز هر گونه فسادی را کشف و یا مشاهده می‌کردند، برایشان ناراحت کننده بود و در این خصوص هیچ ملاحظه‌ای نداشتند که این فرد آلوده کیست؛ از دوستان باشد یا همکاران. برخورد آیت الله رئیسی با فساد ویژه بود و همچنین صادقانه با همکاران خود کار می‌کرد.

این مقام قضائی با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی بر عملکرد زیر مجموعه خود نظارت داشت، تصریح کرد: ایشان سعی می‌کرد که در دستگاه قضائی نظارتی بر مجموعه خود از طریق دیوان عالی کشور و دوایر دولتی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و یا دیوان عدالت اداری و... نظارت داشته باشد. اعتمادی به بنده در کار قضا داشت، در دوره ایشان من مسئولیت دیوان عالی کشور را برعهده داشتیم و نزدیک به پنج سال در این سمت خدمت کردم.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی به‌دنبال انجام امور به معنای واقعی بود نه به شکل ظاهری صرفا یک اقدامی را انجام دهند. از همین رو به‌گونه‌ای مجاهدانه کار می‌کرد که تصور می‌شد به دنبال جبران تمامی کاستی‌های گذشته است. او با زحمت زیاد توانست در جبران کاستی‌های گذشته تا حدودی موفق باشد.

این مقام قضائی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی هیچ چیز را مانع خدمت‌رسانی به مردم و انجام کار نمی‌دانست و ایشان بر این باور بود که انسان به هر شکلی باید کار را به سرمنزل مقصود برساند و به نتیحه برساند. علی رغم تمامی زخم زبان‌ها، جسارت‌ها، اهانت‌ها و تخریب‌هایی که ممکن بود برای ایشان شکل بگیرد، آیت الله رئیسی صادقانه کار را پیش می‌برد.

به گفته وی، دوره مدیریت شهید رئیسی، زمان شهید بهشتی را تداعی می‌کرد. تا زمانی که نعمت از انسان گرفته نشود، انسان قدر آن را نمی‌داند. وقتی شهید بهشتی از دست رفت، همه متوجه شدند چه نیرویی را از دست داده‌اند و اکنون نیز بدین‌گونه است، آیت الله رئیسی یک نیروی مخلصی بود که پاداش خود را در روز ولادت امام رضا (ع) گرفت. خداوند متعال در روز ولادت امام هشتم پاداش ایشان را داد.

این مقام قضائی در بیان یک خاطره از دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در یکی از پرونده‌ها که حکم اعدام صادر شده بود و قرار بود که ایشان در رابطه این پرونده اظهار نظر کنند، ایشان این پرونده را به من دادند که بررسی کنم، من اشکالاتی که مطرح بود را اعلام کردم، با وجود اینکه حکم اجرا نشده بود، اما آیت‌الله رئیسی خیلی ناراحت شد و شخصی که این حکم را صادر کرده احضار و توبیخ کرد که چرا این حکم را صادر کرده و به این نکات را توجه نکرده است.

وی در ادامه گفت: این رویکرد نشانگر خداترسی آیت‌الله رئیسی بود. امیدواریم راه ایشان ادامه پیدا کند و دستگاه قضای ما یک دستگاه کارآمد و مفید برای مردم باشد و بتوانیم احقاق حق کنیم و آرای عادلانه‌ای صادر شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->