محمدرضا ریاضی، پژوهشگر هنر، درگذشت + علت مرگ سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت
سرخط خبرها

«ریچارد ام. شرمن» ترانه‌سرای افسانه‌ای آثار «دیزنی» درگذشت + علت فوت

  • کد خبر: ۲۳۰۳۲۵
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
«ریچارد ام. شرمن» ترانه‌سرای افسانه‌ای آثار «دیزنی» درگذشت + علت فوت
ریچارد ام. شرمن وترانه‌سرای افسانه‌ای آثار «دیزنی» و برنده دو جایزه اسکار درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برادران شرمن در شغلی کار می‌کردند که دیگر وجود ندارد: ترانه سرای داخلی برای یک استودیو. آنها در استودیو دیزنی کار می‌کردند.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، آنها آهنگ‌هایی را برای هیلی میلز در فیلم‌های دیزنی دام والدین و جادوی تابستات و همچنین آهنگ‌هایی برای پروفسور غایب و Moon Pilot نوشتند. والت دیزنی، که همیشه از هم افزایی آگاه بود، مطمئن شد که کمدی‌های خانوادگی او آهنگی با پتانسیل پخش رادیویی داشته باشند.

شرمن‌ها برای انیمیشن «شمشیر در سنگ» (۱۹۶۳) که موفقیت بزرگی بود، آهنگ نوشتند، اما سال بعد حرفه آنها واقعاً سر به فلک کشید. آهنگ «دنیای کوچک» آنها در نمایشگاه جهانی نیویورک، در قایق‌سواری از کنار بچه‌های عروسکی صوتی-انیماترونیک که پیوسته آهنگ می‌خوانند و می‌چرخند، عرضه شد. پس از نمایشگاه جهانی، این جاذبه به پارک‌های موضوعی دیزنی منتقل شد. این آهنگ یکی از به یاد ماندنی‌ترین آهنگ‌های ممکن است. وقتی شنیده می‌شود، هرگز فراموش نمی‌شود، به این معنی که میلیون‌ها نفری که سواری را تجربه کرده‌اند، می‌توانند این آهنگ را سریعا بازخوانی کنند.

همچنین در سال ۱۹۶۴، شرمن‌ها آهنگ‌هایی را برای "مری پاپینز" نوشتند که بزرگترین موفقیت آنها بود.

شرمن‌ها تا زمان مرگ والت دیزنی، در سال ۱۹۶۶ مستقیماً برای دیزنی کار می‌کردند. پس از آن، آنها به تهیه و تولید برای استودیو ادامه دادند.

آنها شروع به جایگزینی کار برای استودیو با کنسرت‌های دیگر کردند. اولین مأموریت غیر دیزنی آنها با فیلم «چیتی چیتی بنگ بنگ» ساخته آلبرت آر بروکلی در سال ۱۹۶۸ بود که برادران سومین نامزدی جایزه اسکار را به دست آوردند.

حتی زمانی که برای والت دیزنی کار نمی‌کردند، آهنگ‌های آنها حساسیت دیزنی را به همراه داشت. همه آهنگ‌های شرمن‌ها دارای یک قلاب جذاب، و اشعار ساده و بی‌پرده با نگرش شادی‌بخش بودند.

اخیراً، ریچارد شرمن در انیمیشن کوتاه «روزی روزگاری استودیو» ظاهر شد. این پروژه انیمیشن کوتاهی که صد سال داستان و جادو را جشن می‌گیرد. شخصیت‌های نمادینی مانند سفید برفی و پیتر پن در کنار جن رابین ویلیامز در گروهی متشکل از ۵۴۳ شخصیت از بیش از ۸۵ فیلم بلند و کوتاه حضور دارند. ریچارد شرمن با نواختن «Feed the Birds» روی پیانو در دفتر والت دیزنی در بربنک، یک تصویر کوتاه می‌سازد.

باب ایگر، مدیر عامل شرکت والت دیزنی اخیرا گفت: «ریچارد شرمن تجسم معنای افسانه دیزنی بود و به همراه برادرش رابرت، آثار کلاسیک محبوبی را خلق کرد که به بخشی از موسیقی متن زندگی ما تبدیل شده‌اند.» وی افزود: از فیلم‌هایی مانند «مری پاپینز» و «کتاب جنگل» گرفته تا جاذبه‌هایی مانند «دنیای کوچک»، موسیقی برادران شرمن قلب نسل‌های متعدد را تسخیر کرده است. ما برای همیشه قدردان اثری هستیم که ریچارد در جهان به جا گذاشت و عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده او ابراز می‌کنیم.

ریچارد شرمن در سال ۱۹۲۸، سه سال پس از رابرت متولد شد. پدر آنها ترانه سرا بود و خانواده آنها اغلب به اطراف نقل مکان می‌کردند، اما در سال ۱۹۳۷ در بورلی هیلز مستقر شدند.

در سال ۱۹۵۷، شرمن با الیزابت گلوک ازدواج کرد که از او صاحب دو فرزند شد: گریگوری و ویکتوریا. لیندا (شرمن) روتشتاین دختر او از ازدواج قبلی است.

این آهنگساز معروف بر اثر کهولت سن درگذشت.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->