این آجیل، دیابت را کنترل، کم خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت
سرخط خبرها

کارگاه صنایع دستی در تربت حیدریه ماسک تولید می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۰۳۷
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کارگاه صنایع دستی در تربت حیدریه ماسک تولید می‌کند
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: هنرمند صنایع دستی این شهرستان کارگاه کاربافی و ابریشم بافی خود را به صورت موقت به کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی تغییر فعالیت داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی محمدی  افزود: مریم رمضانی هنرمند و مربی شاخص حوزه صنایع دستی تربت حیدریه است که در حوزه ابریشم بافی، فرت‌بافی و ... فعال است و هم‌زمان با معضلات و مشکلاتی که ویروس کرونا برای هموطنان بخصوص در زمینه کمبود ماسک بوجود آمد با احساس تکلیف، کارگاه تولید صنایع‌دستی خود را به تولید ماسک بهداشتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.


او ادامه داد: این هنرمند صنایع دستی به همراه همسر، فرزند و با همکاری ۲۲ نفر از بانوان روستائی فدرد که در کارگاه فعال بودند، روزانه تعداد ۴ هزار ماسک تولید و بسته بندی می‌کند.

 
محمدی تصریح کرد: ماسک‌های بسته بندی شده مطابق استاندارد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بوده و در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار می‌گیرد و سپس با هماهنگی آن‌ها در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.


هم چنین مریم رمضانی هنرمند صنایع دستی و مدیرعامل شرکت تعاونی تلاشگران تربت حیدریه و از کارآفرینان برتر و معین اقتصادی در روستای فدرد در این باره گفت: «آن‌چه در توان دارم به‌خاطر کمک به هم‌نوعان از هیچ کوششی فرو گذار نخواهم کرد.


او ادامه داد: درحال حاضر تنها کمکی که بر می‌آید تولید ماسک پزشکی مورد نیاز همشهریان است که با تغییر خط تولید کارگاه دست بافته‌های ابریشمی خود از تاریخ ۱۵ اسفند ماه برای ساخت ماسک‌های بهداشتی اقدام کرده‌ام.


گفتی است: گفتنی است: شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری است و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->