افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیماری‌های پوستی و انواع عفونت ارمغان استخرهای آلوده برای شما

  • کد خبر: ۲۳۰۶۶۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
بیماری‌های پوستی و انواع عفونت ارمغان استخرهای آلوده برای شما
عضو هیات علمی گروه انگل شناسي و قارچ شناسي دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزايش استفاده مردم از استخرها، مشکلات پوستي ناشی از استفاده از استخرهاي آلوده، مي تواند سلامت افراد را تهديد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریبا برنجی پیرامون ضرورت توجه عمومی به نکات بهداشتی استفاده از استخر‌ها اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش استفاده مردم از استخرها، باید از سالم بودن آب استخر اطمینان حاصل کرد چرا که، مشکلات پوستی در استفاده از استخر‌های آلوده، می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند.

وی افزود: در برخی شرایط، به دنبال استفاده از استخر‌های آلوده، عفونت‌های قارچی بر روی پوست صورت و سایر قسمت‌های بدن، ناشی قارچ‌های کچلی یا درماتوفیت‌ها ایجاد می‌شود و عمدتا عفونت‌های قارچی می‌تواند به صورت ضایعات پوستی خارش دار مدور و قرمز رنگ که به تدریج بزرگ شده با موریختگی روی سر همراه است.

عضو هیات علمی گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نکات پیشگیرانه‌ی مرتبط با این موضوع گفت: جهت پیشگیری از بیماری‌های استخر آلوده، حتی الامکان از ورود و شنا به برکه‌ها یا استخر‌های روستا‌ها خودداری شود؛ چرا که امکان ابتلا به آلودگی آنها وجود دارد و در صورت استفاده از استخر، پس از آن حتما رعایت نکات بهداشتی، از جمله شست و شوی بدن و سر با آب و صابون یا با شامپوی ضد قارچ توصیه می‌شود، تا عفونت‌هایی که ممکن است به دنبال شناکردن روی پوست یا روی سر باقی بماند از بین رفته و مانع از بروز عفونت قارچی شود.

برنجی در ادامه گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی ناشی از استخر آلوده می‌تواند استفاده از دمپایی شخصی، حوله و سایر وسایل شخصی شنا و یا ضدعفونی کردن روزانه دمپایی‌هایی باشد که در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

وی گفت: درمان افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی ناشی از استخر آلوده، توسط پزشک متخصص پوست با تجویز قرص‌های خوراکی، پماد‌ها و لوسیون ها‌ی موضعی ضد قارچ صورت می‌گیرد و مسئولین بهداشتی با انجام آزمایش‌های دوره‌ای و نیز نمونه گیری از آب استخر‌ها و در صورت مشاهده عفونت قارچی، می‌توانند اقدام به تعویض آب یا ضدعفونی مکرر آن نمایند، تا مردم بدون دغدغه از استخری سالم و بهداشتی استفاده کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->