استاندار خراسان رضوی: قطع گاز صنایع، خط قرمز دولت در زمستان امسال است بررسی وضعیت بلیت هواپیمای تهران به مشهد در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اختصاص یک هزار تن جو به عشایر خراسان رضوی دلار امروز در بازار آزاد مشهد چند قیمت خورد؟ (۱۱ آبان ۱۴۰۴) بانک مرکزی به بانک‌ها فرصتی یک‌ماهه داد| شیوه‌نامه پرداخت وام باید تدوین شود رشد قیمت طلا در مشهد (۱۱ آبان ۱۴۰۴) | افزایش شدید سکه در یک روز! سالیانه ۱۵۰۰ تن محصولات فولادی در خراسان رضوی تولید می‌شود | راه‌اندازی بزرگ‌ترین صندوق پژوهش و فناوری کشور در استان + فیلم چهارشنبه منتظر هشتمین عرضه اولیه امسال باشید (۱۴ آبان ۱۴۰۴) + جزئیات ایران رتبه چهارم استخراج رمزارز در جهان عرضه زیاد مرغ در بازار تهران، قیمت مرغ گرم را کاهش داد (۱۱ آبان ۱۴۰۴) شرایط و الزامات ثبت درخواست روادید کارگری برای اتباع قیمت امروز دینار عراق و افغانی افغانستان در بازار ارز مشهد چند است؟ (۱۱ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره بار در مشهد (۱۱ آبان ۱۴۰۴) | خرما را چند بخریم؟ علت افزایش ۲۵ درصدی قیمت تن ماهی چیست؟ (۱۱ آبان ۱۴۰۴) عضو شورای عالی کار: جلسات کمیته مزد ۱۴۰۵ کارگران شاید از ماه آینده آغاز شود کارت رفاهی برای خرید جهیزیه تا پایان آبان ماه ۱۴۰۴ عملیاتی می‌شود بازار بی‌سامان برنج | نمایندگان مجلس: وزارت جهاد کشاورزی بازار برنج خارجی را  رها کرده است پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ ناترازی بانک آینده از جنس نقدینگی | فروش دارایی‌های پس از ارزش‌گذاری  پلمب ۲ واحد صنفی به‌دلیل به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) آخرین فرصت پرداخت عوارض خودرو با ۲۰ درصد تخفیف در مشهد اعلام شد تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی | گزارش مرکز آمار از رشد قیمت ماهانه برنج، گوشت و تخم‌مرغ بانک مرکزی: تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو به ۹ میلیارد دلار رسید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | بازدهی هفتگی معاملات خودرو نرخ تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ اعلام شد هفتمین شرایط فروش محصولات بهمن موتور اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام
سرخط خبرها

تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دغدغه جدی امسال قطعه سازان تامین ارز است که اگر به موقع و به اندازه کافی تهیه نشود، در تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج با دشواری مواجه خواهند بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مازیار بیگلو» امروز (دوشنبه) افزود: دغدغه امروز قطعه سازان تداوم تحریم‌ها نیست، زیرا سختی تحریم‌ها در سال ۹۸ شکسته شد و خودروسازان توانستند به تیراژ روزانه بالای دو هزار دستگاه بازگردند.

به گفته این مقام صنفی، تعمیق ساخت داخل و ارتقای داخلی سازی‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که به کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور در سال گذشته انجامید؛ در این زمینه از مسوولان وزارت صنعت و همچنین فعالان صنعتی جای تشکر فراوان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور ناشی از تداوم تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، گفت: در این شرایط دولت باید به صادرات مواد و محصولات معدن و صنایع معدنی بپردازد که در این صورت کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودرو و قطعه سازی را به دنبال داشته و قیمت‌ها مجدد بالا خواهد رفت.

بیگلو خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته به ویژه با افزایشی شدن تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال و پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان، انگیزه و اشتیاق لازم در فعالان صنعت قطعه سازی برای تامین نیاز‌های خودروسازان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعت قطعه سازی برای تحقق «جهش تولید» در صنعت خودروسازی آماده است و شوق و انگیزه لازم نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا هر یک برنامه تولید حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال ۹۹ در برنامه دارند که با ظرفیت‌های قطعه سازان حتی بیشتر از این تیراژ قابل تحقق است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در عین حال قیمت‌گذاری دستوری خودرو را عاملی در تحمیل ضرر و زیان به زنجیره تامین خودروسازان بر شمرد که سبب شده همواره پرداختی‌های آن‌ها به زنجیره تامین از برنامه عقب باشد.

به گفته وی، مجموع مطالبات ثبت شده قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که پرداخت بخشی از آن در واپسین روز‌های سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بیگلو یادآور شد: مقرر بود پنج هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات ‏قطعه سازان پرداخت شود که تا آخرین روز اسفند ماه ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات وعده داده شده را دریافت کردند و حجم بالایی از آن بین قطعه سازان توزیع شد.

تعطیلی ناشی از کرونا

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت صنایع ناشی از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هر چند دو هفته دوم فروردین ماه را از دست داده ایم، اما در سال‌های گذشته خودروسازان در این ایام تیراژ تولیدی بالایی نداشتند.

وی ادامه داد: این انجمن به منظور جبران دو هفته تعطیلی یاد شده، پیشنهاد حذف دو هفته تعطیلات تابستانی را ارائه کرده که امید می‌رود خودروسازان آن را در برنامه لحاظ کنند.

بیگلو خاطرنشان کرد: اکنون و با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزایش فاصله در خطوط تولید و کار کردن با حداقل تعداد نیروی انسانی در دستور کار قطعه سازان قرار گرفته است و برخی از این واحد‌ها همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->