قطع برق و تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ در کوهسرخ خراسان رضوی نتایج خودرو‌های وارداتی اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۶ مرداد ۱۴۰۳) بورس فردا (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است آخرین وضعیت بازار سرمایه | ریزش ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد آیا امروز نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده آغاز می‌شود قیمت طلا، ارز و سکه در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد تبعیض در ادارات دولتی: نیرو‌های شرکتی باید در ادارات بمانند، نیروهای دولتی بروند! قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت‌ها نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) چند؟ معاملات امروز بورس و بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود (۶ مرداد ۱۴۰۳) تطبیق کدملی و کدپستی شرط جدید صدور دسته‌چک شد آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) + جزئیات حراج چهلم شمش طلا فردا (۷ مرداد ۱۴۰۳) لغو شد تمامی مراکز دولتی و بانک‌های کشور فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل شدند چاره‌اندیشی برای ناترازی آب و انرژی خراسان‌رضوی در مجمع نمایندگان استان | خراسان‌رضوی بعد از تهران، دومین مصرف‌کننده فراورده‌های نفتی است  بورس در فاز انتظار | درباره سرنوشت بازار سرمایه در دولت چهاردهم و انتظارات سهام‌داران از رئیس جمهور نرخ جدید جریمه توقف غیرمجاز در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان اعلام شد آیا بورس فردا شنبه(۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۹۰ تن مرغ منجمد قاچاق در گمرک| سودای قاچاقچیان پرپر شد آیا بانک‌ها فردا (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ سد‌های داخلی مشهد در پیک گرما وارد مدار شدند مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی: تمام تدابیر لازم برای روزهای گرم سنجیده شده است قطعی برق در صنایع خراسان رضوی به ۲ روز در هفته افزایش یافت
سرخط خبرها

تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دغدغه جدی امسال قطعه سازان تامین ارز است که اگر به موقع و به اندازه کافی تهیه نشود، در تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج با دشواری مواجه خواهند بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مازیار بیگلو» امروز (دوشنبه) افزود: دغدغه امروز قطعه سازان تداوم تحریم‌ها نیست، زیرا سختی تحریم‌ها در سال ۹۸ شکسته شد و خودروسازان توانستند به تیراژ روزانه بالای دو هزار دستگاه بازگردند.

به گفته این مقام صنفی، تعمیق ساخت داخل و ارتقای داخلی سازی‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که به کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور در سال گذشته انجامید؛ در این زمینه از مسوولان وزارت صنعت و همچنین فعالان صنعتی جای تشکر فراوان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور ناشی از تداوم تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، گفت: در این شرایط دولت باید به صادرات مواد و محصولات معدن و صنایع معدنی بپردازد که در این صورت کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودرو و قطعه سازی را به دنبال داشته و قیمت‌ها مجدد بالا خواهد رفت.

بیگلو خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته به ویژه با افزایشی شدن تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال و پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان، انگیزه و اشتیاق لازم در فعالان صنعت قطعه سازی برای تامین نیاز‌های خودروسازان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعت قطعه سازی برای تحقق «جهش تولید» در صنعت خودروسازی آماده است و شوق و انگیزه لازم نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا هر یک برنامه تولید حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال ۹۹ در برنامه دارند که با ظرفیت‌های قطعه سازان حتی بیشتر از این تیراژ قابل تحقق است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در عین حال قیمت‌گذاری دستوری خودرو را عاملی در تحمیل ضرر و زیان به زنجیره تامین خودروسازان بر شمرد که سبب شده همواره پرداختی‌های آن‌ها به زنجیره تامین از برنامه عقب باشد.

به گفته وی، مجموع مطالبات ثبت شده قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که پرداخت بخشی از آن در واپسین روز‌های سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بیگلو یادآور شد: مقرر بود پنج هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات ‏قطعه سازان پرداخت شود که تا آخرین روز اسفند ماه ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات وعده داده شده را دریافت کردند و حجم بالایی از آن بین قطعه سازان توزیع شد.

تعطیلی ناشی از کرونا

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت صنایع ناشی از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هر چند دو هفته دوم فروردین ماه را از دست داده ایم، اما در سال‌های گذشته خودروسازان در این ایام تیراژ تولیدی بالایی نداشتند.

وی ادامه داد: این انجمن به منظور جبران دو هفته تعطیلی یاد شده، پیشنهاد حذف دو هفته تعطیلات تابستانی را ارائه کرده که امید می‌رود خودروسازان آن را در برنامه لحاظ کنند.

بیگلو خاطرنشان کرد: اکنون و با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزایش فاصله در خطوط تولید و کار کردن با حداقل تعداد نیروی انسانی در دستور کار قطعه سازان قرار گرفته است و برخی از این واحد‌ها همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->