پیش‌بینی بورس شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ مأموریت به سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف موضوع کالابرگ الکترونیک ویدئو | مجوز فروش ارز حاصل از صادرات در تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا صادر شد کارت‌های سوخت اضطرار جایگاه‌ها محدودیت ۶ هزار لیتر روزانه دارد ویدئو | مستقیم از مزرعه به سفره؛ طرحی برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها امروز گل زعفران چقدر قیمت دارد؟ (۹ آبان ۱۴۰۴)‌ سود میلیاردی از قاچاق حشرات! افزایش ۳۰درصدی صادرات پسته خراسان رضوی بیست‌ونهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد + فیلم (۸ آبان ۱۴۰۴) بیش از ۵۷ درصد، سهم محصولات غیرنفتی از سبد صادرات سال گذشته | ۸۰ درصد از خط تولید ال۹۰، ایرانی است فروشندگان کالا‌های مرتبط با هالووین، زیر ذره‌بین بازرسی فرمان بازار خودرو به سمت کاهش قیمت چرخید؟ | بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۸ آبان ۱۴۰۴) گل زعفران امروز چقدر قیمت دارد؟ (۸ آبان ۱۴۰۴) | بازار در فاز تعادل و انتظار خریداران سکه‌های پیش‌خرید بخوانند پلمب کافی‌شاپ و کافه‌قلیان متخلف در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) جزئیات اولین حراج طلای مرکز مبادله در آبان ۱۴۰۴ | فرصت واریز وجه‌الضمان تا ۱۰ آبان‌ماه است سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین (۸ آبان ۱۴۰۴) موبایل ارزان شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | توصیه مهم به خریداران مناسب‌ترین روش عرضه خودرو چیست؟ استاندار خراسان رضوی: تسهیلگری، شرط موفقیت بخش خصوصی | استاندارد، راه اعتماد مردم به تولیدات داخلی است دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴)‌ آموزش و هوشمندسازی نقش محوری در تحقق عدالت مالیاتی دارند قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته در مشهد چند؟ | سکه گران شد (۸ آبان ۱۴۰۴) روش های تمیز کردن کوله پشتی برای داشتن کوله ای درخشان! نرخ طلای جهانی اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | لبخند دوباره اونس به صعود آیین تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد خراسان رضوی برگزار شد | نظارت بر تولید و صادرات، تسهیل و تسریع می‌شود+ فیلم دو سناریوی بورس پس از صعود به کانال جدید (۸ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دغدغه جدی امسال قطعه سازان تامین ارز است که اگر به موقع و به اندازه کافی تهیه نشود، در تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج با دشواری مواجه خواهند بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مازیار بیگلو» امروز (دوشنبه) افزود: دغدغه امروز قطعه سازان تداوم تحریم‌ها نیست، زیرا سختی تحریم‌ها در سال ۹۸ شکسته شد و خودروسازان توانستند به تیراژ روزانه بالای دو هزار دستگاه بازگردند.

به گفته این مقام صنفی، تعمیق ساخت داخل و ارتقای داخلی سازی‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که به کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور در سال گذشته انجامید؛ در این زمینه از مسوولان وزارت صنعت و همچنین فعالان صنعتی جای تشکر فراوان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور ناشی از تداوم تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، گفت: در این شرایط دولت باید به صادرات مواد و محصولات معدن و صنایع معدنی بپردازد که در این صورت کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودرو و قطعه سازی را به دنبال داشته و قیمت‌ها مجدد بالا خواهد رفت.

بیگلو خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته به ویژه با افزایشی شدن تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال و پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان، انگیزه و اشتیاق لازم در فعالان صنعت قطعه سازی برای تامین نیاز‌های خودروسازان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعت قطعه سازی برای تحقق «جهش تولید» در صنعت خودروسازی آماده است و شوق و انگیزه لازم نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا هر یک برنامه تولید حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال ۹۹ در برنامه دارند که با ظرفیت‌های قطعه سازان حتی بیشتر از این تیراژ قابل تحقق است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در عین حال قیمت‌گذاری دستوری خودرو را عاملی در تحمیل ضرر و زیان به زنجیره تامین خودروسازان بر شمرد که سبب شده همواره پرداختی‌های آن‌ها به زنجیره تامین از برنامه عقب باشد.

به گفته وی، مجموع مطالبات ثبت شده قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که پرداخت بخشی از آن در واپسین روز‌های سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بیگلو یادآور شد: مقرر بود پنج هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات ‏قطعه سازان پرداخت شود که تا آخرین روز اسفند ماه ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات وعده داده شده را دریافت کردند و حجم بالایی از آن بین قطعه سازان توزیع شد.

تعطیلی ناشی از کرونا

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت صنایع ناشی از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هر چند دو هفته دوم فروردین ماه را از دست داده ایم، اما در سال‌های گذشته خودروسازان در این ایام تیراژ تولیدی بالایی نداشتند.

وی ادامه داد: این انجمن به منظور جبران دو هفته تعطیلی یاد شده، پیشنهاد حذف دو هفته تعطیلات تابستانی را ارائه کرده که امید می‌رود خودروسازان آن را در برنامه لحاظ کنند.

بیگلو خاطرنشان کرد: اکنون و با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزایش فاصله در خطوط تولید و کار کردن با حداقل تعداد نیروی انسانی در دستور کار قطعه سازان قرار گرفته است و برخی از این واحد‌ها همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->