پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دغدغه جدی امسال قطعه سازان تامین ارز است که اگر به موقع و به اندازه کافی تهیه نشود، در تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج با دشواری مواجه خواهند بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مازیار بیگلو» امروز (دوشنبه) افزود: دغدغه امروز قطعه سازان تداوم تحریم‌ها نیست، زیرا سختی تحریم‌ها در سال ۹۸ شکسته شد و خودروسازان توانستند به تیراژ روزانه بالای دو هزار دستگاه بازگردند.

به گفته این مقام صنفی، تعمیق ساخت داخل و ارتقای داخلی سازی‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که به کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور در سال گذشته انجامید؛ در این زمینه از مسوولان وزارت صنعت و همچنین فعالان صنعتی جای تشکر فراوان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور ناشی از تداوم تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، گفت: در این شرایط دولت باید به صادرات مواد و محصولات معدن و صنایع معدنی بپردازد که در این صورت کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودرو و قطعه سازی را به دنبال داشته و قیمت‌ها مجدد بالا خواهد رفت.

بیگلو خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته به ویژه با افزایشی شدن تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال و پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان، انگیزه و اشتیاق لازم در فعالان صنعت قطعه سازی برای تامین نیاز‌های خودروسازان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعت قطعه سازی برای تحقق «جهش تولید» در صنعت خودروسازی آماده است و شوق و انگیزه لازم نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا هر یک برنامه تولید حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال ۹۹ در برنامه دارند که با ظرفیت‌های قطعه سازان حتی بیشتر از این تیراژ قابل تحقق است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در عین حال قیمت‌گذاری دستوری خودرو را عاملی در تحمیل ضرر و زیان به زنجیره تامین خودروسازان بر شمرد که سبب شده همواره پرداختی‌های آن‌ها به زنجیره تامین از برنامه عقب باشد.

به گفته وی، مجموع مطالبات ثبت شده قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که پرداخت بخشی از آن در واپسین روز‌های سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بیگلو یادآور شد: مقرر بود پنج هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات ‏قطعه سازان پرداخت شود که تا آخرین روز اسفند ماه ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات وعده داده شده را دریافت کردند و حجم بالایی از آن بین قطعه سازان توزیع شد.

تعطیلی ناشی از کرونا

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت صنایع ناشی از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هر چند دو هفته دوم فروردین ماه را از دست داده ایم، اما در سال‌های گذشته خودروسازان در این ایام تیراژ تولیدی بالایی نداشتند.

وی ادامه داد: این انجمن به منظور جبران دو هفته تعطیلی یاد شده، پیشنهاد حذف دو هفته تعطیلات تابستانی را ارائه کرده که امید می‌رود خودروسازان آن را در برنامه لحاظ کنند.

بیگلو خاطرنشان کرد: اکنون و با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزایش فاصله در خطوط تولید و کار کردن با حداقل تعداد نیروی انسانی در دستور کار قطعه سازان قرار گرفته است و برخی از این واحد‌ها همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->