برنج پاکستانی را با این روش کیلویی ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند علت تغییر جدول زمانی قطع برق شهروندان مشهدی چیست؟ طرح جدید وزارت کار برای بیکاران مقرری‌بگیر اعلام شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) رشد شارپی بورس پس از دو هفته ریزش | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ تیر ۱۴۰۴) زمان ثبت‌نام طرح ملی نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده اعلام شد + جزئیات مراکز درمانی دولتی به شبکه خدمات ویژه بازنشستگان افزوده شدند نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | قیمت دلار باز هم کاهش یافت ثبت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی طی بهار ۱۴۰۴ ششمین قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو انجام شد + لینک نتایج (۲۱ تیرماه ۱۴۰۴) افت شاخص کل پس از بازگشایی کنترل شد قیمت امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۲۱ تیر ۱۴۰۴) جزئیات بسته حمایتی ۳۵ همتی بازار سهام در هفته جاری اعلام شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت بیش از ۱۳۰ هزار دلاری بیت‌کوین تا پایان تابستان ۱۴۰۴ مرز‌های شرقی خراسان رضوی، رگ‌های حیاتی تجارت در  روز‌های بحران ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرائم تسهیلات کمتر از ۷۰۰ میلیون به بانک‌ها زمان عرضه ارز اربعین ۱۴۰۴ مشخص شد + جزئیات نرخ بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ تعیین شد افزایش قیمت طلای جهانی (۲۱ تیر ۱۴۰۴) ۱۰ درصد از چک‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگشت خورد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | گلابی به بازار مشهد آمد ۳۵۰۰ فعال بورس در محکومیت سخنان نتانیاهو عهدنامه امضا کردند گرانی قیمت میوه با وجود کاهش تقاضا (۲۱ تیر ۱۴۰۴) کشف مزرعه استخراج رمزارز با مصرف برق معادل ۲هزار منزل مسکونی پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ پیش‌بینی بورس شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث در صدر شکایت مردم از بیمه‌ها فعال‌سازی مجدد سکوهای فروش آنلاین طلا در هفته پیش‌رو تزریق منابع مالی جدید به بورس از فردا (۲۱ تیر ۱۴۰۴) رکورد تاریخی بیت کوین (۲۰ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان

  • کد خبر: ۲۳۰۸۶
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تامین ارز، دغدغه جدی قطعه‌سازان
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دغدغه جدی امسال قطعه سازان تامین ارز است که اگر به موقع و به اندازه کافی تهیه نشود، در تامین مواد اولیه و تجهیزات از خارج با دشواری مواجه خواهند بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مازیار بیگلو» امروز (دوشنبه) افزود: دغدغه امروز قطعه سازان تداوم تحریم‌ها نیست، زیرا سختی تحریم‌ها در سال ۹۸ شکسته شد و خودروسازان توانستند به تیراژ روزانه بالای دو هزار دستگاه بازگردند.

به گفته این مقام صنفی، تعمیق ساخت داخل و ارتقای داخلی سازی‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که به کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور در سال گذشته انجامید؛ در این زمینه از مسوولان وزارت صنعت و همچنین فعالان صنعتی جای تشکر فراوان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش درآمد‌های ارزی کشور ناشی از تداوم تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، گفت: در این شرایط دولت باید به صادرات مواد و محصولات معدن و صنایع معدنی بپردازد که در این صورت کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودرو و قطعه سازی را به دنبال داشته و قیمت‌ها مجدد بالا خواهد رفت.

بیگلو خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته به ویژه با افزایشی شدن تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال و پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان، انگیزه و اشتیاق لازم در فعالان صنعت قطعه سازی برای تامین نیاز‌های خودروسازان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعت قطعه سازی برای تحقق «جهش تولید» در صنعت خودروسازی آماده است و شوق و انگیزه لازم نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

این مقام صنفی اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا هر یک برنامه تولید حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال ۹۹ در برنامه دارند که با ظرفیت‌های قطعه سازان حتی بیشتر از این تیراژ قابل تحقق است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در عین حال قیمت‌گذاری دستوری خودرو را عاملی در تحمیل ضرر و زیان به زنجیره تامین خودروسازان بر شمرد که سبب شده همواره پرداختی‌های آن‌ها به زنجیره تامین از برنامه عقب باشد.

به گفته وی، مجموع مطالبات ثبت شده قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که پرداخت بخشی از آن در واپسین روز‌های سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بیگلو یادآور شد: مقرر بود پنج هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات ‏قطعه سازان پرداخت شود که تا آخرین روز اسفند ماه ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات وعده داده شده را دریافت کردند و حجم بالایی از آن بین قطعه سازان توزیع شد.

تعطیلی ناشی از کرونا

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت صنایع ناشی از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هر چند دو هفته دوم فروردین ماه را از دست داده ایم، اما در سال‌های گذشته خودروسازان در این ایام تیراژ تولیدی بالایی نداشتند.

وی ادامه داد: این انجمن به منظور جبران دو هفته تعطیلی یاد شده، پیشنهاد حذف دو هفته تعطیلات تابستانی را ارائه کرده که امید می‌رود خودروسازان آن را در برنامه لحاظ کنند.

بیگلو خاطرنشان کرد: اکنون و با تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزایش فاصله در خطوط تولید و کار کردن با حداقل تعداد نیروی انسانی در دستور کار قطعه سازان قرار گرفته است و برخی از این واحد‌ها همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->