سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تامین می‌کنند هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه
سرخط خبرها

نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۳۰۸۹۴
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴
تارنمای «پولیتیکو» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که دموکرات‌ها به شدت نگران چشم‌انداز انتخاب مجدد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، پولیتیکو نوشت: احساس ترسی فراگیر در حزب دموکرات آمریکا نسبت به چشم‌انداز انتخاب مجدد جو بایدن، حتی در میان صاحب منصبانی که پیشتر نسبت به نبرد آتی [بایدن]با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده ابراز اطمینان کرده بودند، وجود دارد.

بر اساس این گزارش، دموکرات‌ها در طول سال در مسیری عاری از رضایت و طاقت‌فرسا برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا بودند. با این حال اکنون که نزدیک به پنج ماه به انتخابات باقی مانده است، به گفته بیش از دوازده رهبر و دست اندر کار حزب [دموکرات]، اضطراب به وحشتی محسوس تبدیل شده است.

آنها گفتند که شکاف و اختلاف زیادی بین آنچه می‌خواهند به طور علنی در تلویزیون یا روزنامه یا به طور خصوصی به دوستان خود بیان کنند، در حال افزایش است، همانطور که نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات آتی ایالات متحده افزایش یافته است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، ترامپ در بیشتر ایالت‌های موسوم به «میدان نبرد» از بایدن جلوتر است. او در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) پول بیشتری [برای کمپین انتخابات ریاست جمهوری خود]جمع‌آوری کرد و با پایان یافتن محاکمه‌اش درمورد پرداخت حق‌السکوت، ممکن است چشم‌انداز [پیروزی مجدد]برای دموکرات‌ها بدتر شود.

از آنجایی که ترامپ به برخی از لیبرال‌ترین مناطق آمریکا، از جمله نیوجرسی و نیویورک رفت تا حمایت رای‌دهندگان اسپانیایی و سیاهپوست را جلب کند، این نگرانی دموکرات‌ها در روز‌های اخیر گسترش یافته است.

در حالی که ترامپ مدت‌ها از نظر دارا بودن وجه نقدی [برای کمپین انتخاباتی]از بایدن عقب‌تر بود، جمع‌آوری کمک‌های مالی او در ماه گذشته [میلادی]۲۵ میلیون دلار از رئیس‌جمهور آمریکا پیشی گرفت.

طبق این گزارش، یکی از مشاوران کمک‌کنندگان اصلی حزب دموکرات فهرستی را فراهم و با این سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته است که حدود ۱۲ دلیل برای شکست بایدن [در انتخابات ۲۰۲۴]از مساله مهاجرت و تورم بالا در آمریکا گرفته تا سن بایدن، عدم محبوبیت کامالا هریس معاون وی و حضور نامزد‌های دیگری مانند رابرت اف کندی جونیور ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا یک لحظه حیاتی برای جو بایدن و دونالد ترامپ است. ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا که قرار است در پنجم ماه نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود، به عنوان بزرگترین خطر سیاسی جهان در سال جاری میلادی معرفی شده است.

کارزار‌های انتخاباتی بایدن در چند ماه گذشته تلاش‌های خود را برای جلب نظر رای‌دهندگان افزایش داده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست آرای ایالت‌های میدان نبرد شامل میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را که همگی در سال ۲۰۱۲ به باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا رای داده بودند، از آن خود کند.

هرچند، بایدن در سال ۲۰۲۰ بار دیگر آنها را به نفع دموکرات‌ها برگرداند و در ۲ ایالت جورجیا و آریزونا هم که پیش‌تر به شدت طرفدار جمهوری‌خواهان بودند، آرا به نفع وی بود.

از سوی دیگر، خشم رای‌دهندگان آمریکایی از بایدن به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و مدیریت ضعیف و منفعلانه او در قبال آتش‌بس و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ممکن است به شکست سیاسی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۲۰۲۴ بیانجامد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->