اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امام‌خمینی (ره) رهبر مردم‌شناس

  • کد خبر: ۲۳۱۹۷۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
امام‌خمینی (ره) رهبر مردم‌شناس
چهاردهم خرداد روزی است که امام را باید بیشتر و بهتر شناخت و به آیندگان و نسل جوان و نوجوان معرفی کرد. امروزه جنبش‌های دانشجویی در کشور‌های اروپایی و غربی الهام‌گرفته از تفکرات راستین، وعده‌های صادق و آزادی‌بخش ایشان است.

این روز‌ها با نام و یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام‌خمینی (ره)، عجین شده است؛ گرچه همه روز‌های سال در ایران اسلامی به برکت دستاورد‌های بی‌شمار امام عظیم‌الشأن برای ملت ایران و آیندگان، یاد و نام ایشان همیشه زنده است، اما این روز‌ها نه‌تن‌ها به امام عزیز اختصاص دارد، بلکه با نام ایشان عجین شده است. چهاردهم خرداد روزی است که امام را باید بیشتر و بهتر شناخت و به آیندگان و نسل جوان و نوجوان معرفی کرد. امروزه جنبش‌های دانشجویی در کشور‌های اروپایی و غربی الهام‌گرفته از تفکرات راستین، وعده‌های صادق و آزادی‌بخش ایشان است.

امام همیشه به خداوند متعال توکل داشتند و یک لحظه زندگی خود را بدون توکل به قدرت لایزال الهی تصور نمی‌کردند. ایشان عالم را محضر الهی می‌دانستند و در همه لحظات زندگی دنیایی خود، خداوند را ناظر و حاضر می‌دیدند. همیشه از دست قدرت خدا برای حل مشکلات سخن می‌گفتند. ایشان هیچ‌گاه از درگاه خداوند متعال ناامید نبودند و در سخت‌ترین وضعیت، چه قبل و چه بعد از انقلاب و چه در دوران دفاع‌مقدس همواره از آرامش بسیار عجیبی برخوردار بودند. 

آنجا که دژخیمان رژیم سفاک پهلوی برای دستگیری ایشان شبانه به خانه‌شان ریختند و وحشیانه خدمتکار امام را هدف ضرب‌وشتم قرار دادند، بلافاصله ایشان باخبر شدند و خود را به خانه رساندند و خطاب به مأموران ساواک فرمودند: خمینی من هستم، چرا این بیچاره‌ها را کتک می‌زنید! چون چشم بابصیرت ایشان نشانه‌های قدرت و اعانت الهی را در این راه و حرکت الهی بار‌ها دیده بود و می‌دید. 

آری، شخصیت‌های الهی و پیروان ائمه‌اطهار (ع) این‌چنین‌اند و مانند انسان‌های عادی نیستند، بلکه رهرو مکتب علی (ع) هستند. وقتی از حضرت سؤال می‌شود که آیا خدا را می‌بینی؟ می‌فرمایند من خدایی را که نبینم، پرستش نمی‌کنم. آری، مردان الهی آن کمک‌ها را هم درک و لمس می‌کنند و هم می‌بینند. امام‌خمینی (ره) نگاهشان به مردم با نگاه ما تفاوت بسیاری داشت و این تفاوت را می‌شود از نوع رفتار و فرمایش‌های ایشان به‌خوبی احساس کرد. 

نقل است در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، همان سال‌های اول مبارزاتی حدود سال ۱۳۴۲ در شهر قم که هنوز از حضور عظیم اجتماعات دینی و مذهبی هم خبری نبود، ایشان در مسجد اعظم قم فرمودند: «اگر ما به مردم فراخوان بدهیم، صحرای قم پر از جمعیت می‌شود و مردم لبیک می‌گویند.»

 و در جای دیگر از ایشان سؤال شد که شما با کدام عده و عُده می‌خواهید با رژیم پهلوی مبارزه کنید و در جواب فرمودند که یاران من در گهواره هستند. این یعنی امام این‌قدر به مردم امید داشتند و مردم را خوب می‌شناختند. یعنی آن عنصری که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی جان و دل مردم را کشف می‌کند، امام بزرگوار آن را شناختند.

بر همین اساس، هرجا برای برون‌رفت از مشکلات با توکل به پروردگار، صادقانه سراغ مردم می‌رفتند، آن مشکل به نحو مطلوبی حل می‌شد. امام به بسیج‌کردن مردم برای حل مشکل و عبور از گردنه‌های سخت در طول مسیر انقلاب اسلامی ایمان قلبی داشتند و امروز هم خلف شایسته آن بزرگ‌مرد تاریخ معاصر، با تکیه بر الطاف الهی و با عزمی راسخ برای تداوم راه انقلاب با به‌حساب‌آوردن مردم، معادلات پیچیده پیشرفت و توسعه فرامنطقه‌ای را با توجه به این اکسیر باارزش حل می‌کنند و لحظه‌ای از آن غفلت نکرده و نمی‌کنند. 

به‌عنوان نمونه و در سال جاری با تکیه بر حضور و نقش‌دادن به مردم در جهش و رشد تولید برای تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور، شعار سال را با مشارکت مردم عجین دانستند و نام‌گذاری کردند و این نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ولی‌فقیه است که برای برون‌رفت از مشکلات کشور، به عنایات پروردگار و همراهی و همکاری مردم توجه خاصی دارند که به نتیجه خواهد رسید، ان‌شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->