زن ۶۰ ساله شوهرش را آتش زد دستگیری اعضای گروه ۲۹ نفره شیطان پرستی در شیروان دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد در شهرستان مشهد کمبود مدرسه داریم بارش باران در محور‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شمار جان‌باختگان ایرانی در حج تمتع به ۱۴ نفر رسید (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بعد از غذا، چای و شیرینی بخوریم؟ | به این شرط بعد از خوردن غذا بخوابید بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان‌رضوی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) طلا‌های اهدایی مرد به زن هِبه و قابل‌استرداد است از قند و شکر دوری کنید وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید مصرف چه دارو‌هایی در گرما خطرناک است؟ ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب استرس، کلسترول خون را بالا می‌برد؟ ۲۱ درصد ظرفیت سدهای خراسان‌رضوی پر شده است
سرخط خبرها

هشدار آتش نشانی: ساختمان‌ها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه شعله‌ور می‌شوند

  • کد خبر: ۲۳۲۳۳۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
هشدار آتش نشانی: ساختمان‌ها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه شعله‌ور می‌شوند
در حالی که برخی از مالکان اصرار به استفاده از نمای کامپوزیت دارند، رئیس سازمان آتش‌نشانی می‌گوید که «این نمای ارزان بسیار خطرناک است.»

به گزارش شهرآرانیوز، «نمای کامپوزیت ظرف ۳ دقیقه در آتش سوخته و از ساختمان چیزی باقی نمی‌ماند» این را مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قدرت‌الله محمدی می‌گوید.

در چند ماه گذشته نمای چند ساختمان از جمله بیمارستان گاندی آتش گرفت و حریق در کسری از ثانیه ساختمان را محاصره کرد. مدیران شهری می‌گویند که بار‌ها به ساختمان‌های ناایمن اخطار داده‌اند، اما توجهی نشده است.

هشدار آتش نشانی: ساختمانها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه می‌سوزند

در اوایل دهه ۹۰ بود که شورای شهر طرح «الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی ایران و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری» را تصویب و استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان‌های مسکونی را ممنوع کرد.

در ساختمان‌های اداری، تجاری و همچنین برخی از ساختمان‌های مسکونی (در زمان بازسازی) از نمای کامپوزیت استفاده می‌شود. به گفته برخی از مدیران شهری، بزودی طرح ممنوعیت استفاده همه ساختمان‌ها از نمای کامپوزیت به شورا ارسال می‌شود.

نمای کامپوزیت به دلیل داشتن یک لایه نفتی در صورت بروز حریق سریعاً آتش گرفته و دود زیادی تولید می‌کند و تا رسیدن آتش‌نشانان (ظرف ۳ تا ۴ دقیقه) به محل حادثه، ساختمان جزغاله می‌شود.

از ۵۴ هزار ساختمان ناایمن شهر تهران بیش از ۶ هزار ساختمان نمای کامپوزیت دارند و هر لحظه ممکن است هر کدام از آنها تبدیل به یک «پلاسکو» شوند.

هشدار آتش نشانی: ساختمانها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه می‌سوزند

کارشناس حریق سامان میرزایی می‌گوید که «استفاده از نمای کامپوزیت مشکلی ندارد» هزینه نما پایین و سرعت کار بالاست و فقط بهره‌بردار باید در ایمنی نظارت بیشتری کند. در مقابل کارشناس حریق دیگر، حمید مظفری، می‌گوید که «نمای کامپوزیت دوام چندانی ندارد و به دلیل مواد اشتعال‌زای پلیمری آماده سوختن است.»

کارشناسان معتقدند که باید خلاء‌های قانونی در زمینه ایمن‌سازی ساختمان‌ها برطرف شود. در حال حاضر آتش‌نشانان از ساختمان‌های ناایمن بازدید کرده و فقط می‌توانند اخطار دهند این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های اروپایی آتش‌نشانان می‌توانند ساختمان‌های ناایمن را پلمب کنند.

منبع: فارس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->