کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) + آموزش مغز مردان موقع پدر شدن تغییر می‌کند! کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۸ خرداد) + آموزش تسلا ربات‌های انسان‌نمای «اپتیموس» را اجاره می‌دهد! روان‌شناسان می‌گویند اینترنت می‌تواند ترس ما از حفره‌های کوچک را تشدید کند! Assassin’s Creed Shadows یکی از کامل‌ترین سیستم‌های مخفی‌کاری این مجموعه را دارد کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) فعالان حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از رئیس‌جمهور آینده چه درخواست‌هایی دارند؟ درباره زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا + ویدئو رفع مشکلات فضاپیمای «وویچر ۱» و ارسال دوباره اطلاعات به زمین iOS ۱۸ می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر جای متن و با استفاده از صفحه کلید انجام دهد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد) + آموزش مردم سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دقیقه ویدئو از آپارات تماشا کردند تصاویر جدید گلکسی S۲۴ FE منتشر شد + جزئیات کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همه چیز درباره Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل + ویژگی‌ها

  • کد خبر: ۲۳۳۲۱۷
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
همه چیز درباره Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل + ویژگی‌ها
سرانجام اپل از Apple Intelligence پرده برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز - قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی که با این سیستم به iPadOS ۱۸، iOS ۱۸ و macOS Sequoia اضافه می‌شوند، قرار است تجربه کاربران را متحول کنند. «هوش اپل» اطلاعات شخصی شما را دریافت و به ارتقا این تجربه در سراسر این پلتفرم‌ها کمک می‌کند.

اپل در WWDC ۲۰۲۴ از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که آمده تا قدرتمند و شخصی باشند و یکپارچه با نرم‌افزار‌های مختلف، قابلیت‌های هوشمندی را در اختیار کاربر قرار دهد. این قابلیت‌ها از ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند که به‌صورت آفلاین روی دستگاه‌ها یا در سرور‌های ابری اجرا می‌شوند.

Apple Intelligence می‌تواند چه کار‌هایی انجام دهد؟

Apple Intelligence با کمک مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) به دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌ها اجازه می‌دهد تا متون، تصاویر، کار‌های مختلف و وضعیت‌های گوناگون را ببیند و آنها را متوجه شود. این سیستم در بسیاری از محصولات نرم‌افزاری اپل پیاده‌سازی خواهد شد.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

ازجمله قابلیت‌های Apple Intelligence می‌توان به اولویت‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها در آیفون با قابلیتی موسوم به Reduce Interruptions، ابزار‌های نگارش مولد در اپ‌های مختلف و قابلیت‌های تولید تصویر اشاره کرد. اپل می‌گوید این ویژگی‌ها با وجود اینکه که برای موقعیت و نیاز‌های خاص شما شخصی‌سازی می‌شوند، حریم خصوصی را حفظ می‌کنند.

برای مثال، هنگامی که درحال خواندن یک ایمیل هستید، «هوش اپل» می‌تواند آن را ببیند، مخاطبان مرتبط را پیدا کند و عملکرد‌های گوناگونی را متناسب با آن شرایط به شما پیشنهاد کند.

تولید تصویر برای مثال به شما اجازه می‌دهد تصاویری کارتونی مخاطبان موجود در دستگاه خود را بسازید و آنها را از طریق Messages برای دوستانتان بفرستید.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

در اپ‌های Notes و Phone، کاربران حالا می‌توانند صدا‌ها را ضبط و رونوشت و خلاصه آنها را دریافت کنند. هنگامی که ضبط صدا در حین یک تماس تلفنی آغاز می‌شود، این اتفاق به‌طور خودکار به مخاطب اطلاع داده می‌شود، و اپل اینتلیجنس خلاصه‌ای از آن را فراهم می‌کند.

در اپ Photos، کاربران می‌توانند با هوش اپل به‌شکلی آسان‌تر به‌دنبال تصاویر و ویدیو‌های مدنظر خود بگردند. اکنون امکان استفاده از زبان طبیعی برای جستجوی تصاویر وجود دارد. جستجوی ویدیو‌ها هم به‌لطف استفاده از قابلیتی که می‌تواند در کلیپ‌ها به‌دنبال لحظات خاص بگردد، بسیار کاربردی‌تر شده است. اپل با ابزار جدید Clean Up می‌تواند اشیای اضافه و نامطلوب را در پس‌زمینه عکس‌ها شناسایی و حذف کند.

هوش اپل از طریق Writing Tools به شما اجازه می‌دهد خلاصه متن‌ها را دریافت کنید و با کمک هوش مصنوعی متن‌های بهتری بنویسید. برای نمونه، اگر درحال نوشتن یک ایمیل هستید، می‌توانید از سیری بخواهید آن را برای شما بنویسد و بعد لحن نوشته را تغییر دهید. همچنین در اپلیکیشن‌های مختلف ازجمله Mail، Notes، Pages و دیگر اپ‌های شخص ثالث می‌توانید از قابلیت‌های بازنویسی، نمونه‌خوانی و خلاصه‌سازی متون استفاده کنید.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

یکی از قابلیت‌های جذاب Apple Intelligence با نام Genmoji معرفی شده است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با کمک هوش مصنوعی در لحظه ایموجی‌های جدید تولید کنید. این ایموجی‌ها که Genmoji نامیده می‌شود، حتی می‌توانند از روی تصویر چهره دوستان و خانواده شما خلق شوند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

قابلیت تولید تصویر نیز Image Playground نام دارد که به iOS ۱۸ می‌آید. این قابلیت در چندین اپلیکیشن ازجمله Messages کار خواهد کرد، اما اپ اختصاصی خود را هم دارد. با این برنامه می‌توانید با سه سبک Animation، Illustration یا Sketch در عرض چند ثانیه دست به خلق تصویر بزنید. به‌علاوه، از طریق یک API به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد آن را در دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کنند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

کاربران با Image Playground می‌توانند از میان دامنه‌ای از مفاهیم و دسته‌بندی‌های مختلف نظیر تم‌ها، لباس‌ها، لوازم جانبی و مکان‌ها انتخاب داشته باشند و با ارائه توصیف مدنظر خود، تصویری را خلق کنند. کاربران همچنین می‌توانند یکی از مخاطبان خود را از کتابخانه تصاویر شخصی خود انتخاب و آن را در تصویری که قرار است توسط هوش مصنوعی مولد خلق شود، قرار دهند.

در اپلیکیشن Notes، این امکان وجود دارد که از طریق ابزار جدید Image Wand در مجموعه ابزار‌های اپل پنسل از Image Playground استفاده کنید و یادداشت‌هایی با جنبه‌های بصری بنویسید. طرح اولیه نقاشی‌ها به‌راحتی می‌تواند به تصاویر جذاب تبدیل شود و کاربران حتی می‌توانند یک فضای داخلی را انتخاب کنند و از هوش مصنوعی بخواهند تا با توجه به محیط اطراف، آن‌جا تصویر بسازد. Image Playground در اپ‌ها Keynote، Freeform و Pages نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

در اپ Mail با قابلیت Priority Messages می‌توانید مهم‌ترین ایمیل‌ها را ببینید و سریع‌تر به آنها رسیدگی کنید. در صندوق ورودی، به‌جای مشاهده چند خط نخست هر ایمیل، می‌توانید خلاصه آنها را بدون نیاز به بازکردن ایمیل‌ها بخوانید. قابلیت Smart Reply نیز به شما اجازه می‌دهد به پاسخ‌های سریع دسترسی داشته باشید.

تحول بزرگ سیری با هوش اپل

در مرکز سیستم Apple Intelligence دستیار صوتی سیری قرار دارد که حالا به‌شکلی طبیعی‌تر صحبت می‌کند، از وضعیت پیرامون گفتگو‌ها آگاه‌تر است و شخصی‌تر شده. می‌توانید از نسخه جدید سیری بخواهید ارسال یک ایمیل را برنامه‌ریزی کند یا حالت دارک مود را فعال نماید. این دستیار مجازی نهایتاً به امکان مشاهده صفحه‌نمایش دسترسی خواهد داشت تا بتوانید از او بخواهید کاری را در ارتباط با آن‌چه روی صفحه قرار دارد، انجام دهد یا پیرامون آن به شما اطلاعات ارائه کند. برای مثال، می‌توانید بگویید آدرسی که روی صفحه وجود دارد را به اطلاعات یک مخاطب اضافه کند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

اپل می‌گوید سیری با گذشت زمان می‌تواند در اپ‌های بیشتری دست به عمل‌های مختلف بزند و درک بهتری از تصاویر، فایل‌ها یا حتی رویداد‌های تقویم داشته باشد. برای مثال، می‌توانید با این دستیار هوشمند ارسال یک پیامک را برای تاریخی در آینده تنظیم کنید. همچنین می‌توانید به سیری بگویید عکسی را که در Photos درحال نگاه‌کردن به آن هستید، به یکی از دوستانتان ارسال کند. به‌علاوه، می‌توانید از سیری بخواهید در میان همه تصاویر شما به‌دنبال گواهینامه رانندگی‌تان بگردد، شماره آن را استخراج کند و در فرمی که در یک صفحه وب وجود دارد، بنویسد.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

از آن‌جایی که دستیار سیری با اطلاعات شخصی شما یکپارچه خواهد شد، قابلیت‌های جذاب بسیاری در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای مثال، می‌توانید از سیری بخواهید پادکستی را برای شما پخش کند که یکی از دوستانتان قبلاً آن را به شما معرفی کرده بود. در این حالت دیگر لازم نیست کاربر به این مسئله فکر کند که دوستش در پیامک آن پادکست را به او معرفی کرده یا در ایمیل؛ هوش مصنوعی خودش پیشنهاد مربوطه را برای شما پیدا می‌کند. یا می‌توانید از سیری بپرسید «پرواز مادرم چه زمانی فرود می‌آید؟» و هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات پرواز و تطبیق آن با داده‌های آنی سیستم‌های ردیابی پرواز، می‌تواند پاسخ درست را به شما ارائه کند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

با نسخه جدید سیری می‌توانید هر زمان که خواستید بین استفاده از صدا و متن جابه‌جا شوید. به‌عبارت دیگر، با توجه به شرایط خود می‌توانید با سیری به‌صورت صوتی حرف بزنید، یا درخواست‌های خود را برای این دستیار مجازی تایپ کنید. این سیستم همچنین اکنون طراحی جدیدی دارد که در هنگام فعال‌بودن یک هاله رنگی جذاب را دور صفحه‌نمایش نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی مولد اپل همچنین به Xcode اضافه می‌شود تا پاسخی برای گیت‌هاب کوپایلوت مایکروسافت باشد.

اپل اینتلیجنس عمدتاً از مدل‌های هوش مصنوعی در داخل خود دستگاه‌ها استفاده می‌کند و با آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با تراشه A۱۷ پرو، آیپد‌های مجهز به تراشه M۱ به بعد و مک‌های مجهز به تراشه M۱ به بعد سازگار است.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

اپل همچنین سرور‌هایی را با نام Private Cloud Compute راه‌اندازی می‌کند تا مدل‌های پیچیده‌تر را اجرا کند. این شرکت می‌گوید با این کار می‌تواند داده‌های شما را پردازش کند و حریم خصوصی آنها را حفظ نماید. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که داده‌های شما در سرور‌های Private Cloud Compute هرگز ذخیره‌سازی یا در دسترس اپل قرار نمی‌گیرند.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند متخصصان مستقل می‌توانند کدی را که روی سرور‌های اپل سیلیکون اجرا می‌شوند از نظر حریم خصوصی بررسی کنند. این شرکت مدعی است که با این سرور‌ها می‌تواند ظرفیت پردازش خود را توسعه دهد و از مدل‌های بزرگ‌تر برای کار‌های پیچیده‌تر استفاده کند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

اپل با همکاری OpenAI از قابلیت‌های ChatGPT استفاده می‌کند

اپل به‌عنوان بخشی از ارائه مربوط به Apple Intelligence اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی GPT-۴o از شرکت OpenAI در دنباله سال جاری میلادی به iOS، مک اواس و iPadOS می‌آید. توانایی‌های چت‌بات ChatGPT می‌تواند قابلیت‌های سیری را ارتقا دهد و امکان درک تصویر و فایل‌ها را به این ابزار بیاورد.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

پاسخ‌های ChatGPT در داخل پنجره سیری به کاربر ارائه می‌شود و فرد به محیط دیگری هدایت نمی‌شود. اپل می‌گوید زمانی که این ویژگی پیاده‌سازی شود، ابتدا از کاربران درخواست مجوز می‌کند.

به‌علاوه، ChatGPT در سراسر سیستم درون Writing Tools در دسترس قرار می‌گیرد که به کاربران در تولید محتوا کمک می‌کند. با قابلیت Compose، کاربران می‌توانند از ابزار‌های تصویری ChatGPT برای تولید عکس به سبک‌های مختلف بهره بگیرند.

معرفی ویژگی‌های Apple Intelligence، هوش مصنوعی شرکت اپل

تدابیر خاصی برای حفظ حریم خصوصی در هنگام استفاده از ChatGPT پیاده‌سازی شده است؛ آدرس IP کاربران غیرقابل‌فهم می‌شود، و OpenAI درخواست‌ها را ذخیره نمی‌کند. همچنین کاربرانی که اکانت ChatGPT خود را به این سیستم وصل کنند، مشمول مقررات خاص OpenAI خواهند شد. این شرکت تأکید می‌کند که کارش را با بهترین چت‌بات آغاز کرده است، اما در آینده از دیگر مدل‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت‌های اپل اینتلیجنس از تابستان امسال به‌صورت آزمایشی با زبان انگلیسی در دسترس قرار می‌گیرد، و در پاییز برای iPadOS ۱۸، iOS ۱۸ و macOS Sequoia عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->