حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری قتل زن ۲۱ ساله در دعوای خانوادگی  تلاش ۱۵ آتش نشان برای مهار حریق یک منزل مسکونی در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مرگ جوان زاهدانی پس از دستگیری+ جزییات ضبط و معدوم سازی یک هزار و ۴۰۰ مورد کبد و ریه به دلیل آلودگی به کیست هیداتید در کشتارگاه های دام طرقبه شاندیز قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد؟ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای حج امسال فوت کردند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) یک زن به اتهام ۴۶ فقره جیب‌بری در مشهد دستگیر شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مخالفت دولت عراق با تردد خودرو‌های شخصی در اربعین مرگ دلخراش دختربچه سه‌ساله مشهدی زیر چرخ‌های خودروی پدر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مدیر بیمارستان قائم(عج) رشت برکنار شد + جزئیات
سرخط خبرها

۹ دلیل که هر روز باید هویج بخورید؛ از سلامت پوست و مو تا کاهش وزن

  • کد خبر: ۲۳۴۴۸۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
۹ دلیل که هر روز باید هویج بخورید؛ از سلامت پوست و مو تا کاهش وزن
هویج علاوه بر اینکه خوشمزه و دلچسب است برای سالاد و آبمیوه و سوپ نیز همیشه به کار می‌آید و برای سلامتی کلی بدن و پوست و چشم و دستگاه گوارش و دندان‌ها کاربرد دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، هویج با طعم کمی شیرین سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، فیبر، کربوهیدرات‌ها، پتاسیم، کلسیم و آهن است. کارشناسان به دلیل خواص بی‌شمار هویج توصیه می‌کنند، افراد آن را به عنوان سالاد بخورند یا از آن در دسر‌هایی مانند حلوا و کیک استفاده کنند.

۱. سلامت چشم
مصرف هویج به تضمین سلامت چشم کمک می‌کند. این به دلیل وجود بتاکاروتن، یک ترکیب فعال ویتامین A است. علاوه بر این، کاروتنوئید‌های لوتئین و زآگزانتین نیز به ارتقای سلامت چشم و جلوگیری از بیماری‌های دژنراتیو مانند آب مروارید و کاهش بینایی کمک می‌کنند.

۲. کاهش وزن
هویج کالری کمی دارد و حاوی مقادیر زیادی فیبر رژیمی است که به تقویت سیری کمک می‌کند. بنابراین، وقتی هویج می‌خورید، در مقایسه با سایر غذا‌های کم فیبر، در واقع سریع‌تر احساس سیری می‌کنید. می‌توان آن را یک میان وعده عالی برای گرسنگی اواخر شب نیز در نظر گرفت.

۳. سلامت روده
محتوای بالای فیبر موجود در هویج به هضم غذا کمک و سلامت روده کمک می‌کند. هویج حاوی فیبر محلول و نامحلول است که میکرو فلور مفید روده را تضمین می‌کند و در نتیجه از شرایطی مانند یبوست جلوگیری می‌کند.

۴. مصونیت
محتوای بالای ویتامین A یک سیستم ایمنی سالم را تضمین می‌کند. هویج همچنین حاوی مقداری ویتامین C است که به دلیل خواص پیشگیری از بیماری شناخته شده است. آنتی اکسیدان‌های موجود نه تنها کنترل رادیکال‌های آزاد را تضمین می‌کنند، بلکه به تقویت ایمنی بدن شما نیز کمک می‌کنند.

۵. کنترل قند خون
هویج، اگرچه در دسته غذا‌های با شاخص گلیسمی متوسط تا بالا (GI) قرار می‌گیرد، اما به طور شگفت انگیزی بار گلیسمی پایینی دارد، یعنی مقدار کربوهیدرات در هر گرم غذا؛ از این رو، آنها را به انتخاب غذایی عالی برای بیماران دیابتی و کسانی که مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستند تبدیل می‌کند.

۶. خواص آنتی اکسیدانی
هویج سرشار از دو آنتی اکسیدان اصلی کاروتنوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها است. این خواص آنتی اکسیدانی هویج نه تنها از بیماری‌های جدی مانند سرطان محافظت می‌کند، بلکه برای قلب ما نیز مفید است.

۷. خواص کاهش دهنده کلسترول
فیبر محلول موجود در هویج علاوه بر تامین سلامت بهتر روده، به کاهش سطح کلسترول، به ویژه کلسترول LDL در خون نیز کمک می‌کند. از آنجایی که سطح کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی دست به دست هم می‌دهند، مصرف منظم هویج به افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی توصیه می‌شود.

۸. پوست و موی سالم
مصرف هویج به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این غذای فوق العاده می‌تواند پوستی سالم و درخشان و مو‌هایی زیبا به شما بدهد. هویج همچنین حاوی ویتامین E است که به دلیل خواص ضد پیری شناخته شده که هم برای مو و هم برای پوست مفید است.

۹. افزایش سوخت و ساز
آب هویج حاوی فسفر است که نرخ سوخت و ساز در بدن را افزایش می‌دهد، احساس درد پس از انجام ورزش را کاهش می‌دهد و از استفاده بهینه انرژی در بدن اطمینان حاصل می‌کند. همچنین، آب هویج سرشار از ویتامین ب-کمپلکس است که به شکستن پروتئین، گلوکز و چربی کمک می‌کند، سوخت و ساز را افزایش می‌هد و در عضله‌سازی نقش دارد و بر همین اساس، به کاهش وزن کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->