ظرفیت اسکان اضطراری بدون محدودیت در کاشمر ایجاد می‌شود ۱۲ نفر در پی وقوع پس لرزه ۳.۸ ریشتری کاشمر مصدوم شدند (یکم تیرماه ۱۴۰۳) مامور قلابی در مشهد به دام افتاد (یکم تیرماه ۱۴۰۳) دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فاضلی توضیحاتی ارائه کرد بازگشت نخستین گروه حجاج خراسانی به مشهد مقدس | روند بازگشت حجاج تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد + فیلم واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از فردا شنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۳) +جد‌ول زلزله کاشمر به ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت زد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکم تیرماه ۱۴۰۳) | پیش‌بینی بارش‌های رگباری با احتمال ایجاد سیلاب در خراسان رضوی وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور | اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران (یکم تیرماه ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + جزئیات (یکم تیر ۱۴۰۳) اجرای حکم قطعی یکی از پرونده‌های وحید اشتری ریزش چاه به عمق ۱۳۰ متر روی کارگر| ۲۰ آتش نشان از ۹ ساعت قبل همچنان مشغول کار هستند حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد| ۷ شهروند توسط آتش‌نشانان نجات یافتند اصلاح فرهنگ سلامت از مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در ۲۰ تیرماه نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز قتل مرد جوان در خانه ارثی جنوب تهران + جزییات مرد معتاد همسرش را مقابل چشم فرزندان به قتل رساند آتش‌سوزی گسترده در انبار کارخانه تولید موادغذایی در غرب تهران حریق انبار زغال با تلاش ۲۱ آتش‌نشان اطفا شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل

  • کد خبر: ۲۳۲۸۴۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل
دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه، در طب سنتی ایرانی، طبع آلبالو به صورت کلی سردوخشک و درصورتی‌که بسیار شیرین باشد، سردو‌تر است، اظهار کرد: خواص خنک‌کننده آلبالو برای کاهش تب و تعادل بدن در فصل‌های گرم و تابستان بسیار کمک‌کننده است و در نتیجه به کاهش حرارت بدن کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر الهه دلشاد با بیان اینکه آلبالو از میوه‌های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، هم دمنوش و مربا و دسر استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین آلبالو برای خوردن، آلبالوی تازه است که رنگ قرمز تیره دارد. آلبالوی نارس، دیرهضم است و کار روده‌ها را مختل می‌کند.

دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد راجع به خواص این میوه تابستانه گفت: به طور کلی، آلبالو سرشار از ویتامین‌های B ،A و C است و مقدار زیادی نیز کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی دارد.

دلشاد به خواص درمانی این میوه اشاره کرد و گفت: آلبالو تصفیه‌کننده خون بوده و نیز کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و برای بهبود تصلب شرایین (گرفتگی رگ‌ها) مفید است. در باب یکی دیگر از خواص دارویی این میوه باید افزود که در بهبود علائم غلظت خون نیز کمک‌کننده است.

وی در خصوص موارد درمانی این میوه تابستانه تصریح کرد: آلبالو اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد. مقوی معده است و ورم آن را کم می‌کند. سوءهاضمه را درمان می‌کند و ورم دستگاه هاضمه را بهبود می‌بخشد و همچنین مصرف آلبالو برای ناراحتی‌های کبدی مفید است.

متخصص طب ایرانی و مکمل تصریح کرد: آلبالو آرام‌بخش است و می‌تواند زمان خواب را در بدن تنظیم کند. همچنین این میوه حاوی مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرام ضروری است.

 دلشاد بیان کرد: دمنوش دُم آلبالو از قدیم برای درمان ناراحتی‌های کلیه و مجاری ادراری مانند ورم کلیه، سنگ کلیه، ادم و دفع رسوبات ادراری استفاده می‌شده است. این میوه ادرارآور است و برای بهبود التهاب کلیه و دفع سنگ کلیه و نیز در بهبود نقرس اثرات مفیدی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف این میوه برای افراد گرم‌مزاج مفید است، اظهار کرد: مصرف این میوه خارش پوستی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین این میوه تشنگی را رفع می‌کند و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->