شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست (۲ تیر ۱۴۰۳) شهادت ۵۴ فلسطینی در غزه | شهادت ۴ کودک بر اثر سوء تغذیه (۲ تیر ۱۴۰۳) وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۳) + اینفوگرافی تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۴ کشور اروپایی + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد

  • کد خبر: ۲۳۴۷۸۳
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد
سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید غرب در حال آماده‌شدن برای برکناری «ولودیمیر زلنسکی» از قدرت است و به‌دنبال فردی می‌گردد تا بتواند با روسیه مذاکره کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حال حاضر مسئله مشروعیت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای روسیه حائز اهمیت است. روسیه می‌گوید دوره ریاست زلنسکی به پایان رسیده است و اگر قرار باشد برای صلح اوکراین پای میز مذاکره بنشیند، امضاکردن اسناد با رئیس‌جمهوری که دوره‌اش تمام شده است، میسر نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد: قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در تاریخ ۳۱ مارس برگزار شود، اما زلنسکی آن را به دلیل حکومت‌نظامی و درگیری با روسیه لغو کرد و گفت «ما باید بدانیم که اکنون زمان دفاع و زمان نبرد است. معتقدم که اکنون زمان مناسبی برای انتخابات نیست».

این درحالی است که سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید: «ایالات متحده به‌دنبال برکناری زلنسکی از قدرت است و می‌خواهد والری زالوژنی، ژنرال برکنارشده ارتش اوکراین، را به مقام ریاست‌جمهوری منصوب کند.»

سرویس اطلاعاتی روسیه تأکید می‌کند که آمریکا معتقد است زالوژنی «مناسب‌ترین» نامزد برای رئیس‌جمهوری اوکراین است.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد. زالوژنی هم‌اکنون سفیر اوکراین در انگلیس است.

فرمانده سابق نیرو‌های مسلح اوکراین پیش از این مصاحبه‌ای را با نشریه «اکونومیست» انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به‌پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین در گزارشش عنوان می‌کند: «واشنگتن و دست‌نشانده‌هایش از وضعیت فعلی که مشروعیت زلنسکی تماماً به حمایت غربی وابسته است، رضایت دارند؛ اما در حال آماده‌شدن برای برکناری زلنسکی از قدرت جهت انتخاب فردی برای مذاکره با روسیه هستند.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->