فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم
سرخط خبرها

یک نام‌گذاری تکلیف‌آور

  • کد خبر: ۲۳۵۷۱
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
یک نام‌گذاری تکلیف‌آور
غلامرضا بنی اسدی روزنامه نگار
عنوان‌بندی‌ها و نام‌گذاری‌ها در نگاه اهل معرفت، نه باری‌به‌هر جهت و نه از باب سجع و قافیه که متکی به یک جهان‌بینی خاص است. تعریف یک جمع و اندیشه و رفتار به یک عنوان، تبیین و تدقیق و مهندسی آن در جغرافیای همان مفهوم است. از این منظر باید دید خوانش امنیت‌آفرینان این دیار را به عنوان کرامند و شخصیت‌بخش و جهت‌دهنده «سربازان گمنام امام زمان (عج)» از سوی حضرت امام روح‌ا... که مورد تأیید و تأکید رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، نیز قرار گرفته است. این وجه تسمیه هم آنان را در دل‌ها، به عزت و حرمتی بی‌همانند می‌رساند که هیچ صاحب نام و آوازه‌ای را جایگاهی چنین نشاید و هم تکلیف آنان را سنگینی‌ای فراوان می‌بخشد که جز بازوان توانا و ایمان‌های خالص و اندیشه‌های خلاق توان برداشتن آن را ندارند. یعنی باید خویش را چنان بپرورند و کنش‌ها و واکنش‌هاشان را چنان سامان دهند که رفتار و گفتارشان یادآور امام زمان (عج) باشد و افراد، حتی مجرمان خطرناک هم خود را با رفتاری مواجه ببینند که در هندسه دولت امام زمان (عج) بدان تصریح شده است.
مجرمان باید بترسند به قاعده «ترهبون به عدوالله و عدوکم»، اما این را هم بدانند که لشکریان امام زمان (عج) در برابر دشمن هم جز به قاعده عدل و انصاف برخورد نمی‌کنند. همین نیز راهشان را روشن نشان می‌دهد که جز این سنگ محک، هیچ سنجه دیگری در ترازو نمی‌گذارند و نباید هم بگذارند که امام زمان (عج) نیز جز این رفتار نمی‌کند.
مردم هم باید امیدشان هر‌روز افزون‌تر باشد که حتی در سیاهی شب که ما خوابیم، چشمانی هوشیار بیدار می‌مانند تا هیچ متجاسری نتواند به این خاک چپ نگاه کند. چنین هم بوده است به سال‌های سال و اینکه می‌بینیم در حلقه آتش، نگین امن و سلامت ایران است، نشان از این دارد که نهاد‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) به بهترین شکل، تکلیف دینی و ملی و انقلابی خود را به انجام رسانده‌اند که اگر اندکی در این عرصه کم می‌گذاشتند، مجبور بودیم از حوادث و ماجرا‌ها بسیار برداریم. اینکه کمتر از کم پیش روی ماست یعنی آنان بسیار گذاشته‌اند و حتی گذشته‌اند از جان خویش تا جامعه ما در صدر فهرست امن‌ترین کشور‌های جهان باشد؛ آن هم در شرایطی که گرگ‌ها برای ما دندان نشان می‌دهند و کفتار‌ها پنجه می‌کشند، اما رفتارشان به کمدی پنجه کشیدن گربه به آکواریوم می‌ماند که می‌خواهد ماهی بگیرد و این یعنی دیواره‌های آکواریوم نشکن و قوی هستند و گربه‌ها باید در حسرت دست انداختن به این سوی شیشه بمیرند.
دشمنان هم خواهند مرد در حسرت دست یافتن به آرزوهایشان، چنان که داعش مرد، القاعده مرد، دیگر سازمان‌های مرگ‌آفرین مردند و دانستند که ایران را برج و باروی امنیت چنان بلند است که آنان را جز یأس، بهره‌ای نخواهد بود. باری، قامت امید آنان هرچه کوتاه‌تر، سایه امنیت بر سر ایران و ایرانی بلند‌تر؛ و کوتاه باد آن قامت و بلند باد این‌سایه که خود نشان از رشیدشدن روزافزون قامت سربازان گمنام امام زمان (عج) دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->