سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد

  • کد خبر: ۲۳۶۲۳۴
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد
ایالات متحده، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل، روسیه را متهم کردند که با استفاده از تسلیحات کره شمالی در جنگ علیه اوکراین، تحریم‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ را نقض کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل این اتهامات را بی پایه و اساس و کاملا غلط خواند و جلسه شورای امنیت را به عنوان تلاشی برای «انتشار اتهامات بی‌اساس به منظور منحرف کردن توجه از اقدامات مخرب» رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: «همکاری ما با پیونگ یانگ بر اساس امور سازنده و مشروع است و بسیار به این همکاری ارزش می‌نهیم. این همکاری برای کسی تهدید محسوب نمی‌شود مگر برای فعالیت‌های نظامی بین آمریکا و متحدانش.»

نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از آن برگزار شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافقی را با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی درباره تامین کمک‌های نظامی در صورت بروز درگیری مسلحانه علیه دو کشور امضا کرد.

در جلسه شورای امنیت، آمریکا، چین را مورد انتقاد قرار داد و گفت، این کشور باید از نفوذش بر کره شمالی و روسیه برای حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌الملل استفاده کند و به «همکاری نظامی خطرناک رو به رشد بین این دو کشور» پایان دهد.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «من از همکاران چینی خود می‌خواهم درک کنند که اگر واقعا وضعیت در شبه جزیره کره به مسیری که می‌رود، ادامه یابد، آمریکا و متحدانش باید برای دفاع از امنیت خود اقداماتی انجام دهند.»

چین در پاسخ به شدت اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه کره شمالی را با محکوم نکردن اقدامات روسیه جسور می‌کند، رد کرد و معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت: «اوضاع کنونی در شبه جزیره کره به سمت بدتر شدن می‌رود. این وضعیت از چه چیزی نشات می‌گیرد؟ آمریکا باید بجای آنکه دیگران را مقصر بداند و مسئولیت خود را کمرنگ جلوه دهد، به اقدامات خودش فکر کند.»

چین و روسیه می‌گویند مانور‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی، پیونگ یانگ را تحریک می‌کند، در حالی که واشنگتن، پکن و مسکو را متهم می‌کند که با محافظت از کره شمالی در برابر تحریم‌های بیشتر سازمان ملل، کره شمالی را جسور می‌کنند.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل نیز گفت، دلیل برای نگرانی درباره همکاری بین مسکو و پیونگ یانگ و همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور وجود ندارد مگر آنکه کشوری به دنبال حمله به روسیه یا کره شمالی باشد.

وی افزود: «روابط کره شمالی و روسیه بر اساس صلح و امور دفاعی است و کشور ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و فقط به دنبال پیشبرد پیشرفت و رفاه حال مردم دو کشور است.»

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز گفت: «اقدامات روسیه جهان را به مکانی بسیار خطرناک برای تمامی کشور‌ها بدل کرده است.»

نیکولاس دو ریویه، سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: «روسیه ترجیح داده که جنگ علیه اوکراین را که بر خلاف رژیم بین‌المللی عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است، در اولویت قرار دهد. این رویه امنیت منطقه و امنیت جمعی ما را به خطر انداخته است.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->