حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد

  • کد خبر: ۲۳۶۴۰۰
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد
کشور اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی دامنه انتقادات خود به رژیم صهیونیستی را گسترش داده و اعلام کرد که می‌خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

به گزارش شهرآرانیوز، آلمان، اسپانیا تا به حال فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسد. اکنون مادرید در حال گسترش انتقادات تند خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. دولت این کشور می‌خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی بپیوندد.

به این ترتیب اسپانیا اولین کشور اتحادیه اروپا است که برای پیوستن به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) درخواست می‌دهد. این خبر را وزارت خارجه اسپانیا در پلتفرم X و دیوان دادگستری اعلام کرد. این وزارتخانه نوشت: اسپانیا که قبلاً فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته بود، می‌خواهد در بازگشت صلح در نوار غزه و خاورمیانه مشارکت کند.

این وزارتخانه در مادرید تاکید کرد: هدف پایان دادن به جنگ و آغاز پیشرفت در اجرای راه حل دو دولتی است که تنها تضمینی است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند در صلح و امنیت با هم زندگی کنند.

"خوزه مانوئل آلبارس"، وزیر امور خارجه اسپانیا، این اقدام را در ابتدای ژوئن اعلام کرد. آلبارس در آن زمان گفت: این یک "جنگ در مقیاس بزرگ بود که بین اهداف غیرنظامی و نظامی تفاوتی قائل نمی‌شد. " وی هشدار داد که "خطر تشدید هر روز افزایش می‌یابد. "

بر اساس اطلاعات دیوان بین المللی دادگستری لاهه، نیکاراگوئه، کلمبیا، لیبی، مکزیک و "دولت فلسطین" قبلاً درخواست‌های مربوطه را به این دادگاه ارسال کرده بودند. کشور‌های دیگری مانند ترکیه، مصر و شیلی نیز حمایت خود را از این شکایت آفریقای جنوبی اعلام کرده بودند.

اسپانیا از دیرباز یکی از شدیدترین منتقدان اروپایی اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه بوده است. دولت جناح چپ پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور پیش از این در ماه اکتبر تمامی صادرات تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده بود. در پایان ماه می، مادرید نیز مانند نروژ و ایرلند تصمیم گرفت فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد.

آفریقای جنوبی در پایان سال ۲۰۲۳ علیه اسرائیل شکایت کرد و این رژیم را به نقض کنوانسیون نسل کشی متهم کرد. دادگاه بین المللی لاهه در یک تصمیم اضطراری به اسرائیل دستور داد تا اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از نسل کشی انجام دهد. اسرائیل همچنین باید به مردم نوار غزه کمک‌های بشردوستانه بیشتری بدهد. در پایان ماه مه، دادگاه بین المللی دادگستری لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا فوراً به عملیات نظامی بحث برانگیز در رفح در جنوب نوار غزه پایان دهد.

رژیم صهیونیستی اتهامات نسل کشی را رد می‌کند. این کشور پس از حمله جنبش مقاومت فلسطین حماس به مواضع این رژیم موسوم به طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، به بهانه حق خود برای دفاع از خود استناد کرد.

جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و مجروح شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار مفقود در میان آوار‌ها مدفون شده‌اند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->