فرمانده نیروی قدس سپاه: شهید امیرعبدالهیان صدای رسای مقاومت بود انصراف علیرضا زاکانی از ادامه رقابت انتخاباتی (۷ تیر ۱۴۰۳) نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان: آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم و از آنها پاسداری می‌کنیم ۶۳ شعبه آماده اخذ رأی از مردم شهرستان طرقبه شاندیز در روز انتخابات است مشهد با ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای، بیشترین شعب را در خراسان رضوی دارد | نتایج انتخابات به صورت متمرکز از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود ادارات ثبت‌احوال سراسر کشور در روز انتخابات، فعال هستند وزیر کشور: تعرفه‌های انتخابات به سراسر کشور ارسال شد سرافرازی یعنی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح | نگاهی به بیانات رهبری درباره انتخابات از ۱۴ خرداد تا ۵ تیرماه استاندار خراسان‌رضوی: استخدام در نظام جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها متفاوت است استخدام بیش از ٢٠ هزار نفر طی دو سال اخیر در دستگاه‌های مختلف دولتی در خراسان‌رضوی من به سیدابراهیم رئیسی رأی می‌دهم دعوت شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای شرکت در انتخابات رئیس‌پلیس فتا از رصد عدم تبلیغات ستاد‌های انتخاباتی در فضای سایبر از ساعت ۸ صبح امروز خبر داد ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) مشهد کانون انتخابات در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری + فیلم پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ براساس نظرسنجی ایسپا (۶تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بایدن: فکر می‌کنم نتانیاهو به حرفم گوش می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۲۳۶۴
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
بایدن: فکر می‌کنم نتانیاهو به حرفم گوش می‌کند
رئیس‌جمهور آمریکا با وجود ارائه تسلیحات ساخت این کشور به رژیم صهیونیستی و استفاده از آنها علیه غیرنظامیان نوار غزه، گفت که فکر می‌کند نخست‌وزیر این رژیم به توصیه‌های او درباره این جنگ گوش می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن که از ابتدای جنگ غزه به حمایت‌های تمام عیار از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه با توجیه «حق» متحد اصلی خود برای «دفاع از خود» ادامه داده است، در گفت‌وگویی مطرح کرد که «فکر می‌کند» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توصیه‌های او گوش می‌کند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که بایدن در گفت‌وگویی با شبکه ای‌بی‌سی با اشاره به نتانیاهو گفت: فکر می‌کنم او به من گوش می‌کند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای عملیات زمینی گسترده در شهر رفح، واقع در جنوب غزه دارد که بیش از یک میلیون نفر از آوارگان غزه در آن پناه گرفته‌اند.

اگرچه این عملیات آغاز نشده است، ارتش اشغالگر با وجود ابراز نگرانی‌های بین‌المللی درباره این حمله و حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) که این رژیم را از حمله به رفح بازمی‌داشت، در هفته‌های گذشته، چادر‌های آوارگان رفح را بمباران کرد.

با این وجود، بایدن گفت: آنها قرار بود باتمام توان به رفح بروند و به سراسر رفح حمله کننود به داخل شهر بروند و به آن حمله کنند و با تمام توان پیش بروند. هنوز این کار را نکرده‌اند.

این اظهارات بایدن در حالی است که رژیم صهیونیستی تا کنون، در حملات کورکورانه خود در نوار غزه، اماکن غیرنظامی، از جمله مسجد، کلیسا، بیمارستان، ساختمان‌های مسکونی و اردوگاه‌های آوارگان و پناهندگان را هدف قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی از وابستگی شدید رژیم صهیونیستی در تامین تسلیحات و مهمات و حفظ زیرساخت‌های نظامی خود به متحد اصلی‌اش آمریکا است که این موضوع، نقش پررنگ دولت بایدن در این جنایت‌های جنگی علیه فلسطینیان نوار غزه را آشکار می‌سازد.

در همین راستا، شبکه سی‌ان‌ان پس از حمله رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در رفح، گزارش داد که در این حمله، از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده شده بود.

در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات، از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، دم یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت ایالات متحده قابل مشاهده است.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» و پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط این گروه جنبش مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر، بیش از هشت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند. 

بیش از۳۶ هزار تن از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین ادامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->