نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه

  • کد خبر: ۲۳۶۶۳۸
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه
"نشریه ترکیه" در گزارشی از حضور ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه خبر داد که در خدمت رژیم صهیونیستی مشغول قتل عام مردم فلسطین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، "نشریه ترکیه" در گزارشی با اشاره به حضور شهروندان ترکیه در جنگ غزه به عنوان جنگجو برای رژیم صهیونیستی نوشت: در جنگ غزه ۴ هزار شهروند با گذرنامه ترکیه در کنار نیرو‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه حضور پیدا کردند که ۴۰۰ نفر آنها از ترکیه به سرزمین‌های اشغالی رفته اند و الباقی نیز برای مشخص نشدن هویتشان به هویت‌های متفاوت و از کشور ثالث به سرزمین‌های اشغالی رفته اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی ۲۵۰ هزار نفر با گذرنامه ترکیه‌ای حضور دارند. در ترکیه نیز ۲۰ هزار شهروند با دو گذرنامه ترکیه‌ای و اسرائیلی زندگی می‌کنند که یهودی هستند. این افراد برای رژیم صهیونیستی سربازی می‌کنند.

از ۷ سپتامبر به این سو که جنگ غزه آغاز شده است، ۶۵ شهروند ترکیه‌ای یهودی در قالب نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی کشته شده و ۱۱۰ نفر ‌نیز مجروح شده اند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته، شهروندان یهودی ترکیه‌ای که در سرزمین‌های اشغالی به سربازی می‌روند، از سربازی در ترکیه معاف می‌شوند. بسیاری از یهودیان ترکیه‌ای ترجیح می‌دهند که خدمت سربازی خود را در سرزمین‌های اشغالی طی کنند.

این افراد از طریق "انجمن برادری" به خدمت سربازی در سرزمین اشغالی می‌روند که نقش زیادی در تداوم ارتباط و تعمیق آن بین شهروندان یهودی ترکیه با سرزمین اشغالی دارد. این انجمن در حال حاضر ۱۲۰ هزار عضو در ترکیه دارد.

گفته می‌شود که با احتساب سربازان ذخیره و همچنین کسانیکه دوباره فراخوانده می‌شوند، رقم سربازان یهودی ترکیه‌ای در ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۰ هزار نفر می‌رسد.  

همچنین گفته می‌شود که سربازانی که از ترکیه در سرزمین‌های اشغالی مشغول جنگ هستند، پست‌های مهمی دارند که یکی از آنها فرمانده سیستم گنبد آهنین است.

نمایندگان حزب اسلامگرای "حدا پار" در پارلمان ترکیه طرحی ارائه داده بودند که بر مبنای آن، حق شهروندی یهودیان ترک که در ارتش رژیم صهیونیستی مشغول جنگ در غزه هستند لغو شود که این موضوع در حال بررسی است.

اردیبهشت ماه بود که یک شهروند ترکیه‌ای در سرزمین‌های اشغالی طی یک عملیات شهادت طلبانه، دو نظامی صهیونیستی را زخمی کرد. به‌گفته رسانه‌ها، دست‌کم دو نفر در این عملیات که با استفاده از چاقو صورت گرفت، زخمی شدند. عامل این عملیات شهادت‌طلبانه به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->