آتش سوزی مرگبار در «نیس» فرانسه (۲۸ تیر) گرم‌ترین هفته سال از شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود | گنبد حرارتی چیست؟ مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز جمع آوری خواهد شد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون انجام می‌شود | صدور احکام بازنشستگان تا استقرار دولت چهاردهم نگاهی به خواص خیار برای بیماران دیابتی زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تغییر کرد تشکیل پرونده قضایی برای حادثه تیراندازی منجر به قتل در سقز (۲۸ تیر) دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | احتمال رگبار باران و وقوع رعدوبرق در استان طی ۴۸ ساعت آینده مشاهده ۴ پلنگ ایرانی در اصفهان | پایش مستمر و حفاظت گسترده از این گونه کمیاب جانوری ادامه روند کمبود انسولین‌های قلمی در داروخانه‌های مشهد دستگیری آدم‌ربایان خارجی در مشهد + عکس مدیریت حاشیه شهر مشهد با حمایت از روستا‌ها و چرخه تولید محقق می‌شود آیا قبل از خواب می‌توانیم چای بنوشیم یا نه؟ هشدار پلیس فتا: گول پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» را نخورید افزایش هشت‌درصدی تعداد مأموریت‌های اورژانس مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۰ هزار زوج مشهدی در باشگاه همسران «باهم» فروش خودرو دزدی به پلیس! | مأموران کلانتری معراج مشهد به سارقان رودست زدند افزایش ۲۶درصدی پایش آلودگی هوای واحد‌های صنعتی کشور | خراسان‌رضوی در صدر پایش آلودگی
سرخط خبرها

دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت

  • کد خبر: ۲۳۹۶۹۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت
دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تصویب اعتبار ویژه برای زنان و خانواده در سفر‌های استانی دولت سیزدهم، امید را در شهر‌های کوچک، روستا‌های محروم و مناطق مرزی زنده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرناز هوشیار پارسیان اظهار داشت: از اولین‌های دولت سیزدهم، تصویب اعتبار ویژه برای زنان و خانواده در سفر‌های استانی است؛ موضوعی که توانست امیدواری را در شهر‌های کوچک، روستا‌های محروم و مناطق مرزی بارور کند.

وی ادامه داد: بسیاری از نقاط مختلف کشور شاید سال‌ها است که پای هیچ مسئولی به آنجا نرسیده است چه برسد به مسئولان زنان، اما این بار و در دولت سیزدهم شاهد اختصاص بودجه و دیده شدن همه اقشار به ویژه زنان، دختران بازمانده از تحصیل، آسیب پذیران اجتماعی و نیازمندان به توانمندسازی بودیم.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: معاونت امور زنان و خانواده، ضمن حضور در مناطق مختلف استان‌ها به ویژه روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تلاش کرد برای رفع آسیب از زنان، مصوباتی را از سازمان برنامه و بودجه یا مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی دریافت کند.

پارسیان ادامه داد: مصوباتی که برخی به زنان زندانی و خانواده‌های آنها می‌پردازد، برخی دیگر اورژانس اجتماعی و حمایت از زنان آسیب پذیر را مد نظر قرار داده و برخی دیگر زمینه را برای تحصیل دختران بازمانده از تحصیل یا ادامه تحصیل دختران روستایی در روستا‌ها و عشایر فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین بخشی دیگر از این اعتبارات به سلامت زنان، ورزش و تندرستی، پارک‌های بانوان و تدارک بهداشت زنان اهتمام دارد، اما بخش قابل توجهی نیز به زنان سرپرست‌خانوار اختصاص یافته؛ کسانی که باید به تنهایی وظیفه پدری و مادری را به دوش می‌کشند؛ لذا توجه ویژه برای اشتغال آفرینی، حمایت از مسکن و کمک هزینه‌های بلاعوض برای آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به اخذ اعتبار اکتفا نمی‌کند، بلکه به صورت منظم و مستمر در جلسات با استانداران و مدیران کل هر استان، نسبت به اجرایی شدن مصوبات و تخصیص اعتبار مورد نظر جدیت به خرج می‌دهد و در سفر‌های استانی دور دوم از اجرایی شدن مصوبات دور اول بازدید به عمل می‌آورد.

پارسیان تاکید کرد: علاوه بر سفر‌های متعدد استانی معاون رئیس جمهور، در‌های معاونت به روی همه اقشار باز بوده و ارتباطات مردمی و شنیدن سخنان و درد و دل‌های اقشار مختلف مردم از سیاست‌های دیگر دولت مردمی بود که در این زمینه‌ها پاسخگویی و ارجاع مکاتبات مردم به دستگاه‌های اجرایی و پیگیری انجام آنان از سوی بخش ارتباط مردمی همواره در دستور کار این معاونت قرار داشت و به طور طبیعی هر گرهی که باز می‌شود و هر لبخندی که بر لبی می‌نشیند، آرامشی است بر دل‌های نگران آنها که این مسئولیت را سنگر جهاد می‌دانند و دوست دارند تلاششان به سرعت به ثمر بنشیند.

وی در ادامه به مصوبات استانی ویژه حوزه زنان و خانواده در دولت شهید جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم، برای نخستین بار، علاوه بر حضور میدانی در سراسر کشور و بازدید از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و علمی و صنعتی، مراکز بهزیستی و بازپروری و سایر مناطق، حضور در شهرستان‌ها و روستا‌ها به ویژه مناطق محروم و برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف مردم در تمام استان‌ها از جمله نخبگان، فعالان، ورزشکاران، دانشجویان و دانش‌آموزان، اعتبارات ویژه حوزه زنان و خانواده را طی سفر‌های استانی مصوب و اجرا کرده است.

پارسیان ادامه داد: در سفر‌های استانی دولت شهید جمهور بازدید از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و علمی و صنعتی، مراکز بهزیستی و بازپروری مرتبط با حوزه زنان و خانواده، شنیدن بی واسطه مسائل و نکات زنان، برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف زنان در تمام استان‌ها از جمله نخبگان، فعالان، ورزشکاران، دانشجویان و دانش‌آموزان، شناسایی و تقدیر از زنان تاثیرگذار در هر استان، بازدید از زندان‌ها و مراکز آسیب‌های اجتماعی و بازپروری زنان، انجام و مصوبات ویژه‌ای نیز برای این اقشار تصویب و اجرایی می‌شد.

وی افزود: بر این اساس، ۸۹ مصوبه در حوزه اشتغال و کارآفرینی با اعتبار ۴۵.۵ درصد از اعتبار مصوبات هر استان، ۳۱ مصوبه در حوزه آموزش و فرهنگی با ۱۰.۲ درصد از اعتبار مصوبات، ۴۶ مصوبه در حوزه خانواده و جمعیت با ۲۱.۲ درصد از اعتبار مصوبات و ۷۸ مصوبه در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب با ۲۳ درصد از اعتبار مصوبات اجرایی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->