اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند
سرخط خبرها

در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۰۴۱۲
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳)
صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که امروز (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: در ابتدا شایسته است که تقدیر و تشکر ویژه‌ای از هیئات مذهبی داشته باشم؛ فضای شهر به‌ویژه در دهه اول ماه محرم، فضای بسیار معنوی و چهره شهر به بهترین شکل ممکن متناسب با ایام عزاداری اباعبدا...(ع) بود.

وی با بیان اینکه به‌معنای واقعی کلمه، حسینیه‌ای به وسعت یک شهر را در این ایام شاهد بودیم، گفت: یکی از زیباترین جلوه‌ها، ایجاد فضا‌های خانوادگی در کنار ایستگاه‌ها و موکب‌های سطح شهر برای عزاداری بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر نهضت عاشورا همچنان در دل امت مسلمان زنده و در تاریخ ماندگار و ماناست، ریشه در همین پیوند مردمی و پیوست اجتماعی دارد.

فرهمندی در ادامه به شصتمین سالگرد تأسیس سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: همکاران ما در این حوزه، جزو فعال‌ترین و پرتلاش‌ترین افراد هستند که از نخستین ساعات روز تا آخرین ساعت، هر روز، تعطیل و غیرتعطیل، در سرما و گرما، در زیر آفتاب گرم تابستان و سوز برف زمستان، خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را عهده‌دار هستند؛ ضمن تبریک مجدد، خدمت این عزیزان خداقوت ویژه عرض می‌‌کنم.

وی افزود: رانندگی در شهر پر ترافیکی مثل مشهد، آن‌هم برای ساعت‌های طولانی، فعالیتی سخت و دشوار است؛ علاوه بر این عزیزان، افراد بسیاری در حوزه تعمیر، نگهداری، پشتیبانی و... فعالیت دارند تا خدمات‌رسانی شایسته‌ای به شهروندان صورت بگیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با اشاره به ۳۰ تیرماه، سالروز درگذشت خطیب شهیر و واعظ معروف مرحوم شیخ احمد کافی، تصریح کرد: ایشان چهره‌ای با اخلاص، مؤمن و مبارز بود که ارادت قلبی ویژه‌ای به امام‌رضا(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) داشت. ایشان سفارش بسیار ارزشمندی به جوانان داشته‌اند و در باب احترام به پدرومادر، می‌فرمایند که «هر توفیقی که خداوند در زندگی به من داده است، به خاطر احترام به والدین است، شما اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید، سعی کنید پدرومادرتان از شما راضی باشند».

چهارم مردادماه، سالروز درگذشت حاج‌حسین‌آقا ملک، از بزرگ‌ترین واقفان کشور، دیگرمناسبتی بود که نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به آن اشاره کرد و افزود: وی انسانی وارسته بود که موقوفات بسیاری در مشهد مقدس دارد و از جمله آن‌ها که در اختیار عموم قرار گرفته، باغ وکیل‌آباد است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری «جهان‌شهر»، گفت: سامان‌دهی اراضی و انتقال پادگان ارتش، ثمره یک توافق سازنده بین مدیریت شهری، ارتش جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی بود و شایسته است که از زحمات شهردار سابق مشهد هم تقدیر و تشکر کنم.

فرهمندی ادامه داد: سامان‌دهی اراضی پادگان ارتش، اتفاق ارزشمندی بود که در این دوره به ثمر نشست؛ ولی آن‌گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفت. اراضی پادگان ارتش یکی از مستعدترین و بهترین فرصت‌های شهری است که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم، در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری باید با تعریف بسته‌پروژه‌های مختلف و متنوع، ظرفیت‌های بالقوه این اراضی را به فعلیت برساند تا در کنار ارتقای سطح کیفیت زیست شهری، سرانه‌های شهری هم افزایش یابد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه گفت: یکی از موضوعات مطرح‌شده اخیر، سؤال و استیضاح شهردار بوده است؛ باید توجه داشت که شورای اسلامی شهر، دغدغه ویژه‌ای بابت عملکرد شهرداری دارد و همه پیگیر هستند که به نحوی، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا شهرداری وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در قالب سؤال و تذکر، این دغدغه‌مندی را پیگیری کردیم که سرانجام به استیضاح منتج شد. در جلسات مختلف این موضوع بررسی و سرانجام مقرر شد مسیر‌هایی که منجر به دغدغه و مشکل در مدیریت شهری شده، مشخص و برطرف شود.

فرهمندی اضافه کرد: شهردار مشهد هم پذیرفت که نکات مدنظر و معضلات و مشکلات اعلامی را در یک بازه زمانی مشخص، حل‌وفصل کند و براین‌مبنا، شورای شهر نیز نهایت همکاری و کمک را به شهردار و مدیران شهرداری داشته باشد. امیدواریم با حل مشکلات، پروژه‌ها در مسیر تکمیل قرار گیرد و در سال پایانی فعالیت شورای شهر، جمع‌بندی مؤثری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری دوره ششم داشته باشیم.

استیضاح شهردار تا زمان صحت‌سنجی تعهدات، مسکوت شده است

وی با بیان اینکه استیضاح شهردار تا زمان صحت‌سنجی تعهدات مسکوت شده است، افزود: باید توجه داشت که این تعهدات، تعهدات جمعی هستند و نه فردی؛ امیدواریم با تحول، به‌سمت تسریع در حل مسائل و مشکلات برویم.

مصوبات

لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح زیر قدام کند:

نام‌گذاری معبر فرعی نجف ۳۰ واقع در خیابان توس ۶۵ با حفظ شماره به نام شهید موسی رحیمی (منطقه ۲)

نام‌گذاری معبر فرعی نجف ۲۵ واقع در خیابان توس ۶۵ با حفظ شماره به نام شهید حسن جوادی (منطقه ۲)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید طالبی ۳ واقع در خیابان توس ۱ با حفظ شماره به نام شهید رمضان شکارسو (منطقه ٢)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید ابراهیمی ۲۳ واقع در خیابان طبرسی ۳۸ با حفظ شماره به نام شهید سیدمحمدجواد حسینی‌گلزایی (منطقه ۳)

نام‌گذاری معبر فرعی شهید آقایی ۱ واقع در خیابان شهید ابراهیمی ۲۷ با حفظ شماره به نام شهید رضا مبرا (منطقه ۳)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->